Avatar billede klausjensen Nybegynder
02. februar 2000 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

javascript:parent.window.close() - ingen bekræftelse

java script:parent.window.close()

Når jeg bruger ovenstående kode i en link, kommer IIE og spørger om den må lukke vinduet.

Det gør den ellers normalt ikke på de popus, jeg ser rundt omkring (oossoo.com, teledanmark.dk m.v.)

Jeg kan ikke se der er noget i source-koden, som skulle gøre forskellen.

Hvordan undgår jeg det så?
Avatar billede knogle Nybegynder
02. februar 2000 - 12:20 #1
Ligger lige en kommentar.. så jeg kan følge med.. jeg har samme problem :)
Avatar billede snowball Novice
02. februar 2000 - 12:28 #2
Det vindue som du vil lukke, er det er vindue som er blevet åbnet via et java script ???

Hvis det ikke er det, så kan du ikke undgå den besked !!!

Snowball
Avatar billede knogle Nybegynder
02. februar 2000 - 12:29 #3
snowball>> det er mit ihvertfald
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2000 - 12:32 #4
Af "sikkerhedsmæssige" hensyn kan man kun med JavaScript åbne vinduer, der er åbnet med
JavaScript.

Altså ikke det vindue, der kommer, når man skriver www.etellerandet.com til browseren,
eller når man kommer til det ved at klikke på et <A>-tag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2000 - 12:33 #5
Og, som du har opdaget, hvis man prøver alligevl, får man en popup.
Avatar billede klausjensen Nybegynder
02. februar 2000 - 12:43 #6
Tak! :)