Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
14. september 2001 - 18:29 Der er 18 kommentarer

Internet via Hub?

Er det muligt at dele internet over en HUB?
jeg ahr en kabel forbindelse i belgien men vil gerne koble 2 andre computere op på internettet på samme tid, men da jeg kun har en hub, så ville jeg lige høre om det kunne lade sig gøre.
Istedet for at gå ud og købe en switch!!!!!
Avatar billede dar Nybegynder
14. september 2001 - 18:31 #1
Ja det er det da. Men er det ikke lidt voldsomt at give så mange point for det?
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
14. september 2001 - 18:32 #2
Det kommer jo an på hvordan din kabel forbindelse er. Hvis det er en router, så er det nemt at koble en hub på. Ellers skal du lave en servere med deling af internetforbindelsen og koble den til huben...
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
14. september 2001 - 18:33 #3
Ja. Jeg synes også at det er for mange til så let? et sprøgsmål. 30 er mere end rigeligt ...
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
14. september 2001 - 18:33 #4
let= lidt :)
Avatar billede duxxxz Nybegynder
14. september 2001 - 18:34 #5
Det er intet problem, en hub fungere næsten på samme måde som en switch.
du skal bare installere et routerprogram på en computer som skal stå tændt når de andre er på nettet.
jeg har selv en delt internet fobindelse via hub, hvor en lille server computer kører med programmet winroute.
du kan downloade det på www.tinysoftware.com

håber det er svar nok:)
Duxz
Avatar billede jhol00 Nybegynder
14. september 2001 - 18:39 #6
Hvis du bruger en HUB til at dele internetforbindelse, skal du huske at have kabelforbindelsen sat i \"uplink\".
Avatar billede dar Nybegynder
14. september 2001 - 18:41 #7
steenkobberroe>> Når du nu deler point ud, så opret selv et svar og tildel dig selv f.x. de 400 point ved hjælp af avanceret funktionen.

Ikke fordi jeg er rasende misundlig (så længe jeg har point nok til at oprette nogle spørgsmål selv, så har jeg nok), jeg synes blot, at det er dybt godnat at give så mange point for et så let spørgsmål.
Avatar billede duxxxz Nybegynder
14. september 2001 - 18:43 #8
Jholoo -> der er da ingen grund til at sætte forbindelsen i uplink
det kommer jo an på om det er et krydset eller straight kabel...
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
14. september 2001 - 18:46 #9
1:Når man giver så mange point, så vækker det opmærksomhed hos folk.
2: Jeg har Krydset kabel.
Avatar billede duxxxz Nybegynder
14. september 2001 - 18:49 #10
så skal du bare sætte det i en almindelig port
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
14. september 2001 - 18:50 #11
www.tinysoftware.com bliver der sagt noget om NIC, og 2 netværkskort!! skal man bruge 2 netværks kort for at kunne bruge Winroute?
Avatar billede langbein Nybegynder
14. september 2001 - 18:52 #12
Det må vel komme litt an på hvor mange IP adresser du har tilgang til. Hvis du har tilgang til mange: Plugg in en hub eller en switch, det blir vel det samme. Dersom du bare en ip adresse, så behøver du en router av en eller annen type. Dette kan for eksempel være en Linux PC som setter opp lokale ip adresser. Alternativet så kan det være en Win Millenium som også kan fordele en internettforbindelse, men ikke ved hjelp av lokale IP adresser. Det finnes vel også hardware routere.
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
14. september 2001 - 18:55 #13
skal jeg installere lite eller profesionel winroute?
Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
14. september 2001 - 18:57 #14
er det muligt at få winrouter et sted hvor man ikke skal betale?
Avatar billede omen Nybegynder
14. september 2001 - 20:08 #15
Avatar billede canzer Nybegynder
15. september 2001 - 10:50 #16
1. Da du sikkert har et Kabel modem! ? og ikke re router skal du dele din internet forbindelse via. et internet connetion sharing program! Jeg anbeflaer helt klart Sygate! det er meget let at sætte op og man behøver ikke 2 netkort det han hentes på www.sygate.com
2. hvis du har en router så er det bare at plugge kalbet i routeren og sætte indstillingerne rigtigt.
3. til en hub skal du ikke bruge krydste kabel bare ganske almindelig kabel i kat 3 (til 10 mbit) eller kat 5 (til 10/100 mbit )

/Canzer
Hvis du har problemer eller spørgsmål så kontakt mig på icq # 105455416 eller mlahrmann@hotmail.com
Avatar billede canzer Nybegynder
15. september 2001 - 10:50 #17
1. Da du sikkert har et Kabel modem! ? og ikke re router skal du dele din internet forbindelse via. et internet connetion sharing program! Jeg anbeflaer helt klart Sygate! det er meget let at sætte op og man behøver ikke 2 netkort det han hentes på www.sygate.com
2. hvis du har en router så er det bare at plugge kalbet i routeren og sætte indstillingerne rigtigt.
3. til en hub skal du ikke bruge krydste kabel bare ganske almindelig kabel i kat 3 (til 10 mbit) eller kat 5 (til 10/100 mbit )

/Canzer
Hvis du har problemer eller spørgsmål så kontakt mig på icq # 105455416 eller mlahrmann@hotmail.com
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. maj 2002 - 21:10 #18
To gange.