Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 17:21 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Separation Setup

I Illustrator er \'Separation Setup\' ikke muligt at trykke på, hvorfor??
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 17:31 #1
Fordi du først skal have defineret (åbnet) en PPD-fil, som beskriver din printer eller RIP.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
14. september 2001 - 17:32 #2
Så vidt jeg ved, har separation setup noget med client-server miljø at gøre - ret mig, hvis jeg tager fejl.

I så fald installerer man noget specielt på en server, der gør det muligt at benytte det specielle på arbejdsstationerne...
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 17:40 #3
oersted > PPD-fil, hved jeg ikke lige hvad er? Er det evt fordi printeren ikke understøtter det?
jhol00 > Det er til at adskille farverne ved udskrivning til trykke processen...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
14. september 2001 - 17:44 #4
Hmmm - ok... så blev jeg jo også klogere...

Men en PPD fil ved jeg til gengæld godt, hvad er... Men hvad man bruger den til i PC miljø aner jeg ikke. Til MAC plejer man bare at have PPD filer som en slags drivere til printere.
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 18:04 #5
Jeg prøvede at downloade den PPD driver jeg skulle bruge fra Adobe, men overførslen blev afbrudt fordi filen er read-only, fjolser tænker man så..
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 18:19 #6
Har du en Post-script printer ?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 18:20 #7
Nej
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 18:23 #8
Må jeg da spørge hvorfor du vil separere dine filer ?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 18:26 #9
Okay det jeg vil er at adskille farverne til \'filmen\' til trykkeren, først udskrive den gule så den røde osv.
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 18:28 #10
OK, prøv at kigge i \\Adobe\\Illustrator 9.0\\Utilities\\PPD
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 19:02 #11
Jeg prøvede at downloade den PPD driver jeg skulle bruge fra Adobe, men overførslen blev afbrudt fordi filen er read-only, fjolser tænker man så..
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 19:15 #12
..og ligger der ikke noget i dén mappe ?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 19:20 #13
Jeg har fundet den driver jeg skal bruge på adobe men linket giver ingen response når jeg prøver at klikke på det eller gemme destinationen.

Hvad er en Post-Script printer??
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 19:28 #14
- En postscript printer understøtter postscript, det sprog som gør det muligt at man kan beskrive en side indeholdende billeder, tekst og vektorer i samme fil - incl informationer om eksvis farveseparering, som du er inde på her.

- Hvad er det for et link ?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 19:54 #15
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 20:03 #16
giv mig din mail adresse, så sender jeg den til dig

/
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 20:58 #17
OK, du kan hente den her: http://www.eicmf.dk/winsteng.exe

...men helst ASAP

/
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 21:55 #18
Okay jeg har taget den, takker...
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 22:10 #19
...ka´ du så også bruge den til noget ?
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 22:21 #20
Ja det virker, den har ihværtilfælde givet mig mulighed \'separation setup\', men jeg kan ikke lige tjekke det i praksis, men det ser ud til det er som det skal være.
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 22:23 #21
Jeg har ingen printer ved denne pc, derfor.
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 22:23 #22
Ellers tak ;)
Avatar billede oersted Novice
14. september 2001 - 22:37 #23
ellers tak, hvad ?

- god fornøjelse

/jspr
Avatar billede exe Nybegynder
14. september 2001 - 23:18 #24
\'Ellers\' tak for hjælpen!