Avatar billede lagier Nybegynder
14. september 2001 - 17:20 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Ny harddisk instalation ?

Har netop været ude og købe en GXP 40 GB.

Men hvad skal der ske med den ? - Kan jeg dele den op i flere dele/drev ?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
14. september 2001 - 17:21 #1
Sagtens, du anvender bare f-disk i dos, til at dele den i partioner!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. september 2001 - 17:22 #2
Du skal formatere din nye harddisk. ! – Det gøres med kommandoen …format c:

Hvis du vil dele den i flere drev, skal du partitionere disken vha. fdisk. Hvor du kan angive drevets/drevenes ønskede størrelse i mb el .%.

Hvorefter du selvfølgelig også skal formatere !
Avatar billede tommyf Nybegynder
14. september 2001 - 17:22 #3
Jeg ville lade den forblive som ét drev:

C-drev = 2/3GB indhold:    WinXX
D-drev = Resten af din første harddisk. Indhold = ?Spil?
E-drev = 40GB
Avatar billede zenic Nybegynder
14. september 2001 - 17:23 #4
Ja du kan partionere den vha. f disk hvis du vil :) Det vil være mest hensigtsmæssigt at gøre det, lav en partion hvorpå du f.eks. installerer dit styresystem og en anden til spil osv.. :) Medmindre du selvfølgelig har en anden hardisk i forvejen hvor sådanne ting ligger på, så kan du jo sagtens undlade at partionere den... det er helt op til dig :-)
Avatar billede zenic Nybegynder
14. september 2001 - 17:24 #5
Hehe, der var vist også andre der fik ideen til at besvare dette spørgsmål samtidigt med jeg gjorde det *G*
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 17:26 #6
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 17:29 #7
http://www.danfosspc.dk/faq_files/hddfloppy.html

Virker også på andet end ComPaq.
Avatar billede lagier Nybegynder
14. september 2001 - 17:29 #8
kludedukken > hvilken kommando ?

bbs > linux ? - Jeg er temmelig ny i dette !
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 17:31 #9
Linux er et styresystem ligesom Windows..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. september 2001 - 17:31 #10
Mente at du skal formatere en ny harddisk m. kommandoen, format C: i dos\'en - beklager.
Avatar billede lagier Nybegynder
14. september 2001 - 17:37 #11
Prøver at bruge fdisk og at formatere.

bbs > nå ok, tror jeg holder mig til win98, det ved jeg hvad er ;o) (tror jeg)

vender tilbage
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 17:38 #12
http://www.danfosspc.dk/faq_files/hddfloppy.html
Der var en meget lille guide til fdisk ..
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 17:39 #13
http://www.fdisk.com/fdisk/fdisk1r1.zip

En fdisk ..

Prøv evt. www.fdisk.com. der er en masse omkring fdiskning :)
Avatar billede lagier Nybegynder
14. september 2001 - 18:53 #14
Jeg har nu haft held til at dele den i 3 drev : 1 a ca.2,5 GB og 2 a 18 GB. Fedt !

Tak herfra.