Avatar billede marcbruun Nybegynder
01. februar 2000 - 22:22 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Min Internetforbindelse går i stå til tider!!

Min Internetforbindelse går i stå til tider, hvad skal jeg gøre?
Jeg bruger et 128k ISDN modem og det logger på fint og kører fint, men pludselig modtager den og sender den ikke...
Dette kommer i bølger...
Jeg har hørt om det kan være mit 100 bits netværkskort der kan skabe problemet.

Hvad kan det ellers være???
Avatar billede veronique Nybegynder
01. februar 2000 - 22:44 #1
hvis det  er et eicon diva modem skal du slå ip headerkomprimering fra og
softwarekomprimering det er en bug som eicon diva ikke kan klaer
Avatar billede getalife Nybegynder
02. februar 2000 - 00:18 #2
Problemet er en spændings forskel imellem BT boks, modem og computer.
Prøv disse to ting.
1. Jord din computer.
2. Sæt din skærm til et seperat strømstik og ikke i computeren.

Vh
Getalife
Avatar billede krusell Nybegynder
02. februar 2000 - 02:44 #3
Hvis de ovennævnte ting ikke virker, så havde en af mine venner samme problem. Der var det selve telefonlinien, som der skulle en tekniker ud og se på. Der virkede den almindelige telefoni heller ikke godt.
Avatar billede marcbruun Nybegynder
02. februar 2000 - 10:35 #4
Jeg har prøvet de to øverste forslag men uden held desværre.-

Det er et LASAT modem, men samtidig er der tilkoblet et ældre 56k til PC-bank eller sådan noget ligende.....
Jeg har desværre ikke det helt store computerkendskab..

Der er overhoved ikke problemer med alm. telefoni.
Avatar billede getalife Nybegynder
02. februar 2000 - 10:56 #5
Nu skriver du ikke hvilket lasat modem du har. Men problemet kunne være din firmware på modemet.
Du kan finde den nyeste firmware på denne adresse:
http://www.lasat.dk/support/
Her finder du også vejledning til hvordan modemet opgraderes.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
02. februar 2000 - 21:29 #6
Jeg har samme problem med mit Lasat 1280i a/b, når jeg forsøger med 128.
Så jeg bruger faktisk ikke 128 :(
hvis jeg kun connecter med 64 sker det ikke.
Hvor hurtigt har du sat din comport?
Avatar billede marcbruun Nybegynder
03. februar 2000 - 12:46 #7
Jeg kan desværre ikke svare på spørgsmålene, men jeg få computerhjælp i weekenden og derefter kan jeg både svare og tilgive point til de rette svar...

Mange tak for hjælpen...
Avatar billede pnielsen Nybegynder
03. februar 2000 - 12:54 #8
Jeg har fundet i lasat dokumentationen, at man skal sætte sin com port til 230400, men så reagerer mit modem slet ikke??
Har du samme problem?
Avatar billede veronique Nybegynder
05. februar 2000 - 01:25 #9
i skal sætte com ports hastigheden og modem hastigheden til det samme.

det i mangler at prøve er en inistring
der finjustere jeres modem men jeg skal vide hvilket modem det er
Avatar billede getalife Nybegynder
05. februar 2000 - 02:00 #10
pnielsen >>

Nogle modems kan ikke finde ud af det hvis du sætter din porthastighed til 230400. Det samme problem er der med Eicon Diva.
Sæt den til 115200 så skulle det køre.
Avatar billede getalife Nybegynder
05. februar 2000 - 02:04 #11
veronique >>
Det med en init streng holder ikke.
Hvis opsætningen ellers er korrekt burde det ikke være nødvendigt.
Den eneste streng jeg kunne forestille mig det kunne bruges er %C0 der slår komprimeringen fra. Men så ligger problemet i porten.
Avatar billede getalife Nybegynder
05. februar 2000 - 02:08 #12
marcbruun >>
Prøv at få din "computerhjælp" til at slå FIFO buffere fra (Kontrolpanel/Modem/Egenskaber/Forbindelse/Port-indstillinger) og sætte Flow-kontrol til Software i stedet for Hardware (Kontrolpanel/Modem/Egenskaber/Forbindelse/Avanceret)

Vh
Getalife
Avatar billede marcbruun Nybegynder
05. februar 2000 - 15:05 #13
Mit modem er et LASAT Unique 1280i a/b

Avatar billede awar Nybegynder
24. februar 2000 - 17:27 #14
Jeg gætter på at du bruger World Online's Internet.
De har haft en masse problemer med "flow stops" osv. der nemlig giver sig udslag i at forbindelsen "dør" engang imellem.
Det skyldes den software der ligger på deres Cisco routere, og WOL skulle efter sigende være i gang med at fixe problemet. Læs her: http://www.worldonline.dk/cgi-bin/dnewsweb?cmd=xover&group=worldonline.dk.annoncering

Mvh. Andreas
Avatar billede coolidk Nybegynder
21. marts 2000 - 01:10 #15
Ved de mest almindelige internetudbydere er det en god ide at chekke følgende:

Denne computer > Kontrolpanel > Netværk :
His M$ Family Logon er installeret kan det være problemet.

Denne Computer > Netværk Via Modem > Egenskaber på din NetViaModem-forbindelse:

Under fanebladet servertyper skal der KUN være markering i TCP/IP. I TCP/IP-instiilinger skal der kun være markering i servertildelt ip-adresse, serverteldelt navneserveradresse, standard gateway, og ip headerkonfiguration.

I egenskaber for modem tryk på det sæt hastigheden til 115.200. Under fanebladet forbindelse/tilslutninger tryk på knappen Avanceret. Skriv denne init-streng: AT&D0\P1&B2

Sådan er det en god ide at en standard opsætning ser ud. Hvis det stadig laver flowstops, skriv lige tilbage.

-dEnnis
Avatar billede getalife Nybegynder
21. marts 2000 - 10:42 #16
Du kan også prøve en lille ting mere..

Prøv at sætte en fast IP-adresse på dit netkort.

Vh
Getalife