Avatar billede slp Nybegynder
13. september 2001 - 20:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge Nystartet damemodetøjsbutik

hvilket regnskabsprogram er bedst til mig?
Damemodetøjsbutik Køb både i dk og udland ca 200 stiles i ca 5 størrelser 1 ansat forventet omsætning 1300000kr
Avatar billede slp Nybegynder
13. september 2001 - 20:17 #1
steenlundgren@hotmail.com
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. september 2001 - 20:19 #2
Axapter <-- Det er det største/mest brugte i Danmark.

http://www.navision.com/dk/view.asp?documentID=1197

Det bliver vi undervist i på HH, ved ikke om det er det program de bruger over hele hele landet.
Avatar billede suha Juniormester
13. september 2001 - 20:36 #3
Jeg ville vælge Concorde C5 light, da det billigt i forhold til andre større regnskabsprogrammer. Du kan købe alle de monduler, som du skal bruge.
C5 grundmondul (regnskab) koster ca. 2.400, ex. moms, hertil kan du købe monduler til eks. lagerstyring, kreditorer, lønregnskab o.s.v.
Jeg har erfaring i Navision, Oracle og C5, og syntes C5 er meget nemt og overskueligt.
Avatar billede dma Nybegynder
13. september 2001 - 21:07 #4
Tommyf: Axapta er MEGET stort og MEGET dyrt! Og absolut ikke for en lille, nystartet virksomhed. Her taler vi 15-20.000 før man er igang!!

C5 Light fra Navision er absolut det bedste og billigste valg. Kan udvides hen ad vejen (hvilket du må forvente hvis du skal styre valuta, over 300 varenumre og/eller mere end 100 debitorer). C5 Light koster ca. 2.876 + moms. Evt. Navision Financials (fra samme firma). C5 er meget udbredt og undervises i på alle mulige handels- og aftenskoler. Desuden findes der (billig) kom-let-igang litteratur, som gør opstart nemmere.

Af andre billige/gratis programmer kan nævnes:

Stellar Office
Stone\'s Summa Summarum (www.stoneware.dk)

C5\'s udbredelse gør dog at f.eks. din revisor og andre bedre vil kunne hjælpe end med andre ovenstående.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. september 2001 - 21:09 #5
brug winfinans, den er fin til mindre regnskaber, og den er ikke så svær at komme igang med som concorde
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
13. september 2001 - 21:10 #6
Avatar billede hsgroup Nybegynder
14. september 2001 - 00:01 #7
Du er ikke i tvivl når du har prøvet Stellar Office, det har debitor, kreditor, lager og udskriftsgenerator til eget design. 1 bruger 1 regnskab 2490,- uden begrænsninger.
Der desuden mulighed for POS - butiksmodul, lønsystem m.m. Se testen i Alt om Data og Computer World
Har du brug for mere kan du starte med / eller senere opgradere til Storebror Stellar Office Pro som har endnu flere faciliteter.
Du kan downloade en gratis 45 dages demoversion, eller bestille en CD hos mig.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. september 2001 - 00:24 #8
Så er hsgroup igen igang med at reklamere/promovere sig selv her på eksperten.dk. Hans/hendes svar (som kun burde være en kommentar) går altid kun efter noget, de selv sælger. Synes det er lidt ufint op dette site.

Jeg vil anbefale Winfinans. Bruger det selv, efter at have brugt C5 Light og prøvet et par stykker andre. Li\'som flere andre kan Winfinans downloades og prøves i en demoversion.
Se også
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm

Avatar billede hsgroup Nybegynder
14. september 2001 - 09:26 #9
halifax --> prøv lige at se de svar der kommer på diverse spørgsmål! Jeg tror ikke at jeg promoverer eller reklamerer mere en andre, men er helt åben og ærlig om at jeg sælger noget.
Jeg giver nogle svar, og sprgeren kan jo så tage de forbehold man vil, det er jo åbentbart at jeg kan være farvet.
Avatar billede sas Nybegynder
14. september 2001 - 09:36 #10
Flere af de mindre programmer som nævnes her kan ikke håndtere styles(varianter på varenumre), som du nævner.
Winfinans som du er blevet foreslået har i SQL udgaven håndtering af styles på lageret samt valutahåndtering og udenlandske banker.
Den koster 400,- i måneden at leje - se hos http://www.mondo.dk/sitemod/design/layouts/default/index.asp?pid=720 eller hos winfinans selv
Avatar billede tomcar Nybegynder
14. september 2001 - 09:38 #11
Hejsa
Som nystartet virksomhed ville jeg vælge Stellar Office - jeg har downloadet en demo derhjemme og det har overbevist mig om at det er det bedste til prisen.
Jeg har tidliogere arbejdet med CONCORDE XAL, CONCORDE C4 & NAVISION, her er NAVISION klart bedst, men langtfra billig.
Så Stellar Office, det er det jeg vil vælge når jeg starter min egen business op efter nytår.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. september 2001 - 20:22 #12
dma >> Sorry, jeg så et 0 for meget på deres omsætning.
Avatar billede p200 Nybegynder
17. september 2001 - 20:13 #13
Navision Axapta er et godt bud!
Du kan forøvrigt \"leje\" ERP-løsningen, således du selv i firmaet, hjemme samt revisoren har adgang døgnet rundt. Du kan læse mere på denne side:

http://www.anet.dk/produkter.php3?nyhedid=79