Avatar billede 201 Nybegynder
13. september 2001 - 19:16 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke fordele har HomeSite ?

Jeg har forstået, at ret mange bruge HomeSite bl.a. til ASP kodning.
Kan man få nogen med HomeSite erfaring at fortælle lidt om HomeSite - fordele og ulæmper (hvis der er nogen) ? Måske sammenligning med andre produkter ?
Og måske noget om, hvordan man kommer i gang, litteratur og pris ?
Og andet relevant :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. september 2001 - 19:19 #1
Jeg bruger HomeSite til at programmere asp i..

HomeSite er sådan set blot et notepad.
Men Homesite skiller sig ud fra Notepad, på temmeligt mange måder.

Blandt andet : Den farver teksten og bagrunden, alt efter hvilket kode du skrive

ASP & PHP der blandt andet bagrunden lysegrå.

Dertil kommer at man lige hurtigt kan trykke på en knap, og man kan så hurtigt lige sætte en formular ind...
Avatar billede 201 Nybegynder
15. september 2001 - 19:45 #2
dalbjerg
Er det muligt at få dig at tilføje lidt, tænker her f.eks på: Og måske noget om, hvordan man kommer i gang, litteratur og pris ?

Er der nogen dansk tekst, brugsanv. ?
Hvad koster HomeSite?
Hvor kan man købe det, udgiver ?
Avatar billede 201 Nybegynder
15. september 2001 - 23:07 #3
Jeg har fundet ud af at der er en sammenhæng HomeSite og Macromedia - er det muligt at få noget mere at vide om denne sammen hæng ?
Macromedia forbinder jeg med Flash ????
Avatar billede killing Nybegynder
23. september 2001 - 22:35 #4
Davser!

Macromedia er også lidt det samme som flash - altså grafisk. Til hjemmesider og andet! Homesite er bygget op lidt lissom Microsoft Frontpage. Bortset fra at Frontage smadre dine html-koder og andet - det gør Homesite ikke. Homesite er et program for dem der kan sit html, og dem der ikke kan så meget igen. Man bliver hjulpet igennem en hel del af koderne! Meget rart.

Jeg bruger selv Homesite 4.0, men jeg har set der er kommet en 4.5\'er. Du kan hente en Trial her: http://www.macromedia.com/software/homesite/trial/
Kig også på www.allaire.com

Derudover kan jeg også anbefale at du prøver på
www.coffeecup.com - de laver en editor der ligner skræmmende meget Homesites :)

Håber det var svar nok - jeg ved desværre ikke hvad programmet/programmerne koster. Jeg fik af min kæreste ...
Avatar billede 201 Nybegynder
24. september 2001 - 18:48 #5
killing
Tak for din kommentar,
jeg vil gerne gi dig nogen poeng - så jeg lægger nogen poeng til. Så skal du bare lige kvitere med et \"svar\"
Avatar billede killing Nybegynder
24. september 2001 - 19:38 #6
Svar! :)

Jeg glemte vist at markere svar *s*
Avatar billede 201 Nybegynder
24. september 2001 - 23:56 #7
Nu magler der kun det sidste:
\" ... noget om, hvordan man kommer i gang, litteratur og pris ?