Avatar billede thop Nybegynder
13. september 2001 - 12:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Støj

Jeg overvejer at lægge lyddæmpnings måtter i siderne af mit kabinet. Kan det betale sig?
(CPU køler= Global Win 38)
(3 Papst 80mm kabinet blæsere)
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 12:28 #1
Ja, det kan bestemt betale sig.
Kabinettet er en stor resonanskasse, som står og vibrere.

Lad være med at købe måtter i en PC-butik. De er alt for dyre.
Køb noget blygummi i en Hårdehvidevare-forretning eller en Auto-tilbehørsbutik (har også set det hos Harald Nyborg).
Avatar billede a_hyltoft Nybegynder
13. september 2001 - 12:28 #2
Det kan ikke betale sig. Med pladerne i siden bliver der alt for varmt til at det er holdbart i længden. Dog er der en lille hage. Har du en AMD må du aldrig gøre det, de bliver simpelthen for varmt. En INTEL kan godt klare det men det er ikke optilmalt.
Så alt i alt det kan ikke betale sig
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 12:39 #3
Sikke noget vrøvl. Bly-gummiplader isolerer ikke mere end kabinette i sig selv.
Man klæber det naturligvis ikke over lufthuller og blæser ;o)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 15:51 #4
Jeg har monteret blygummiplader i mit kabinet og det jeg synes ikke det er ret meget mere stille. Det dæmper kun resonans fra f.eks harddiske, men det betyder ikke noget hvis den i forvejen er ophængt i elastikker. Temperaturen i kabinettet er ikke steget, hvorfor skulle den også det. Man sætter det jo kun på bare flader og ikke over huller og blæsere.
Avatar billede thop Nybegynder
13. september 2001 - 20:39 #5
Jeg går efter w00t\'s kommentar. Det lyder som det rigtige \"svar\".
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 20:53 #6
HVORFOR FANDEN AFVISER DU MIT SVAR?????

Du får et konkret fuldstændigt svar på det du spørger om. Du får endda et tip til hvordan du gøre det billegere.

Her er fandme snart ikke til at være for idioter.
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 20:56 #7
... hvis du har en forudindtaget mening om at det IKKE kan betale sig, er der ingen grund til at stille spørgsmået.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 22:15 #8
Her er et svar. Jeg kom til at lave en kommentar i stedet for et svar før.
Jeg synes du skal give microtech point også.
Avatar billede thop Nybegynder
14. september 2001 - 01:40 #9
Sorry Microtec. Hvordan gir\' point til microtec, når jeg har afvist det første?
(Er ny på eksperten)
Avatar billede thop Nybegynder
14. september 2001 - 01:41 #10
Stavefejl:
Jeg mener, hvordan gir\' jeg...