Avatar billede elsa Nybegynder
12. september 2001 - 18:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp til installation af harddisk

Jeg har en IBM Personal Computer 300GL Model 6275-G50
(CELERON 366MHz 128KB 64MB 4.2GB HDD IDE PCI/ISA 4X4 32XCD NT4)

Problem.. Kan ikke installere en Maxtor 20Gb ,den kan ikke finde den. Er det bios problem, hvad understøtter sådan en maskine
Avatar billede bbs Nybegynder
12. september 2001 - 18:34 #1
Du skal opdatere BIOS, da den ikke kender til så store harddiske.
Hvis du opdaterer BIOS ved den hvad det er, og mediet vil fungere perfekt.
Avatar billede elsa Nybegynder
12. september 2001 - 18:36 #2
Jeg har 300p ude hvor finder jeg det rigtige software til update af ovenstående maskine (URL)
Avatar billede elsa Nybegynder
12. september 2001 - 18:44 #3
Den finder den som slave så er det ikke det. Jeg lukker
Avatar billede prodic Mester
12. september 2001 - 18:45 #4
Hvis du er sikker på at din maskine overhovedet kan læse/se en 20gb disk(læs det i manualen) - så må en anden hjælpe.

Hvis din PC ikke kan læse så store diske, så har Maxtor udgivet et værktøj der kan hjælpe netop maskiner som din til at se den alligevel.

http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm og
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
Avatar billede k.r Nybegynder
12. september 2001 - 18:46 #5
Avatar billede hsgroup Nybegynder
13. september 2001 - 13:16 #7
Den kan køre med 20Gb.
Har du sat jumperne rigtigt: