Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:01 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke komme på nettet med den sidste...

Ja endnu et problem med ADSL/netværk.

Jeg har 2 pc\'ere der går fint på nettet, men den sidste kan ikke.
Det er TDC ADSL 2Mbit.
Opsætning:
Modem i uplink på switch.
De 3 pc\'ere i port 2,3 og 4 på switch (har før forsøgt med port 1 men fungerede ikke pga noget med en direkte forb. til uplink)
Alle TCP/IP indstillinger er automatiske (hent automatisk ip)
Alle kabler IKKE krydsede.

Det er min lillebrors der ikke kan komme på - han er ved at slå mig ned! :)

Forresten de 2 der kan gå på nettet kan ikke se hinanden!?
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:06 #1
Og jeg har 4 dynamiske ip\'er hos TDC
Avatar billede teknik Juniormester
12. september 2001 - 18:10 #2
Lige et par opklarende spørgsmål.
-fungerer kommunikationen på lokalnettet - altså især mht. lillebrors PC ??
At de andre ikke ser hinanden er åbenbart ikke så vigtigt...kan formodentligt løses ved at tilføje NetBEUI protokollen.

Er det samme Windows version - Hvilken

Er der andre netværksprotokoller inde en TCP/IP. ?
-Hvis IPX/SPX er inde, er der så låst på en bestemt rammetype under -egenskaber -fanen avanceret ?

-Står Browser på lillebrors (også)til Forbindelse via lokalnet ?

Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 18:12 #3
Jeg hørte en på mit arbejde der havde bestilt 4 dynamiske  IP, men reelt kun fået de to, kan din bror komme på hvis en af de andre maskiner går af? Hvis han kan det så har du ikke fået dine 4 IP\'er, men kun 2.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:18 #4
Nej kommunikatione på lokal nettet fungerer ikke - prøver lige at pinge en extra gang...

pc1 har 98me de 2 andre 98

Kun TCP/IP

Lillebror browser står til forb via lokalnet.

Og jeg har ringet til TDC og fået af vide at jeg har 4 aktive addresser...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 18:20 #5
har du gjort som TDC skiver i deres vejledning har du slettet din TCP/ip opsætning......

Test det ved at slukke en af de maskiner der virker, og sæt din brors browser til at gøre som TDC foreskriver.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:23 #6
kan godt pinge pc2, men ikke lillebrors
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 18:24 #7
Min bekendte fra arbejde fik også at vide af TDC at han havde fået 4 IP\'er, men en teknikker bekræftede efter en uge at dette ikke var rigtigt.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:28 #8
Men burde lillebrors så ikk kunne komme på når en af de andre er slukket? Det kan den ikke
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 18:30 #9
jo det burde den.

Selv om du har prøvet det før, så prøv at følge TDC\'s manual step for step igen.

Hvad er der specielt ved din brors maskine i forhold til de andre, netkort/styresystem?
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:33 #10
Prøver lige - men den er jo beregnet til at få en computer på, ikke et nætværk.

Intet specielt. win98, samme netkort som pc1 splinternyt.
Avatar billede teknik Juniormester
12. september 2001 - 18:34 #11
Den typiske løsning ville være, at slette alle enheder i -kontrolpanel -netværk, og så starte forfra, og være omhyggelig med at få den helt korrekte driver
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:37 #12
Det har jeg gjort 40 gange nu. Mon ikke man kan sætte det hele op manuelt? Med ip\'er gateways osv.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 18:48 #13
Har lige gjort det igen. Stadig ingen gateway i winipcfg, som der er i de andre.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
12. september 2001 - 19:11 #14
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 19:23 #15
Prøv at sætte netkortet i et andet PCI slot, byt rundt på net kabler.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2001 - 19:24 #16
du kan ikke sætte det op manuelt, du har dynamiske IP adresser.
Avatar billede teknik Juniormester
12. september 2001 - 21:30 #17
98me ...går ud fra at det er WinME....forskellen er ikke stor....tænkte mere i 98 vs. 2000 baner

Hvis jeg forstår det rigtigt, at lillebrors pc heller ikke kan ses og pinges på lokalnettet..
Og du har byttet kabler rundt
Og du har slettet reinsalleret netkortsdrivere, så ser jeg kun 2 muligheder tilbage

1. Odds 60% Defekt Netkort...testes ret let  ved at låne det identiske netkort fra PC1
2. Odds 20% Windows er Fucked up og skal installeres forfra.
-andre muligheder  - ingen åbenlyse

mvh :-)
Teknik
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
17. september 2001 - 21:52 #18
Prøv evt. at fjerne din tcp/ip driver (husk at genstarte) også installere den igen.
Windows som vi alle har lært at elske at hade har
det jo desvære med at den ikke få fjernet alt
før man har genstartet maskinen. Jeg oplever det
desvære ret tit på win9x og WinMe maskiner

<Ole>
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
23. juli 2002 - 15:45 #19
måske vi kunne få lukket spørgsmplet ?