Avatar billede ebsens_assistent Nybegynder
12. september 2001 - 15:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word 2002 XP - klik her boxe som i WordPro

Hvordan opretter jeg klik-her box i Word 2002 dokument. I WordPro har jeg brugt disse boxe i standardbreve m.m. -- Man skal kunne hoppe fra box til box og sætte tekst ind (med tab.)
Avatar billede mile Juniormester
13. september 2001 - 11:56 #1
Vælg menuen \"Vis\" og Værktøjslinier. Vælg Formularer. Når du skal have lavet felterne vælger du \"Tekstfelt i formular\", når du har fået indsat dine felter skal du vælge \"Beskyt formular\", derved hopper man fra udfyldningsfelt til udfyldningsfelt. For hver tekstfelt kan du højreklikke og vælge egenskaber, og derinde opsætte nogle kriterier,  hvis du har brug for det. Håber at det hjalp dig lidt.
Avatar billede hotpop Novice
15. september 2001 - 20:29 #2
det hedder bare Word XP :)
Avatar billede mile Juniormester
19. september 2001 - 10:30 #3
Hallo - Fik du løst dit problem ??
Avatar billede ebsens_assistent Nybegynder
19. september 2001 - 11:22 #4
Hej mile - Din kommentar hjalp mig videre, men jeg har det problem nu, at man ikke i et sådan dokument kan indsætte f.eks. - Tabulatorer, fed eller understreget tekst - Det er jo låst fast ?
Avatar billede mile Juniormester
19. september 2001 - 11:36 #5
Hmmm - Jeg har en kollega der er absolut Word ekspert, jeg sørger lige for, at vi får hjælp fra hende i morgen, når hun er tilbage på pinden.
Avatar billede ilp Nybegynder
20. september 2001 - 15:00 #6
Kollega til mile.
Jeg vil tro, du eftersøger nogle dialogbokse, der dukker op på skærmen for at indikere, at nu skal man indtaste f.eks. Navn, Adresse osv.
Det er fill-in-funktionen, der ligeledes findes  på en Word97 og en Word 2000.
Opret et dokument.
Gå i Funktioner, Indstillinger - vælg fanebladet Vis. Her skal feltkoder være slået til - som Vis Altid.
Stil markøren de steder, hvor du skal have noget tekst indsat. Gå i Indsæt, Felt, vælg Fill-inn som feltnavn - og tryk OK. Der kommer nu en boks, hvori du f.eks. kan indtaste: Skriv Navn - klik på OK.
Opret alle følgende felter efter samme metode.
Gem tilsidst dokumentet som en SKABELON i skabelonbiblioteket.
Gå i Filer, Ny - og hent dokumentet. Alle de bokse, du har defineret kommer nu frem en efter en, så snart den første er udfyldt. Når du har trykket OK efter den sidste boks - er alle felter blevet udfyldt.
Dokumentet er IKKE beskyttet - og du kan redigere alt det du vil efterfølgende.