Avatar billede marcbruun Nybegynder
31. januar 2000 - 20:10 Der er 13 kommentarer

Min computer tændes automatisk ca. hver anden gang når telefonen ringer??

Min computer tænder automatisk når telefonen ringer. Den er nykøbt, en Athlon K7 500 MhZ
Har lige installeret office 2000 (kan dette have betydning?)
Jeg har kigget på strømforsyningen osv.
Jeg har ISDN forbindelse.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
31. januar 2000 - 20:21 #1
Du skal kigge på din BIOS, der er en fungtion der hedder noget i retnig af tænd når modemet bliver aktiveret, (eller sådan noget)
Det kan være at computeren tror at telefon opkaldet er til den og åbnere derfor computeren, slå denne fungtion fra.
Du skal næsten altid bruge Delete når PC starter op for at komme ind i BIOS'en, nogle gangen skal man dog bruge "Ctrl+Alt+Esc"

Håber det kunne hjælpe
The Shadow Surfer
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
31. januar 2000 - 20:22 #2
Skulle være et svar ;-)
Avatar billede bubby Nybegynder
31. januar 2000 - 20:23 #3
inde i biosen er der noget der hedder wake on lan og wake on modem, enten så laver du modem irq'en om ellers slår du wake on modem helt fra!
Avatar billede bubby Nybegynder
31. januar 2000 - 20:23 #4
nå der var sq en før mig :(
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2000 - 21:48 #5
Hvis du bruger din computer, som telefonsvare så må det være ok, at den tænder, hvis ikke, så skal du blot slå fungtionen fra i Bios. Jeg personlig gør flitig brug af den mulighed, at computeren kan være telefonsvare. Har enda mulighed for flere forskellige svar, samt lægge beskedder til de forskellige, som ringer. De har så hver deres Mailbox nr.
Avatar billede einstein Nybegynder
31. januar 2000 - 22:21 #6
kharder>> hvilket prg. kan gøre det??
Avatar billede chruker Nybegynder
01. februar 2000 - 03:14 #7
Einstein>> Et program og styresystem der ikke tager en halvtime om at boote :-)  Det kan selvfølgelig være det virker hvis computeren bare sover, ved det ikke.
Avatar billede marcbruun Nybegynder
01. februar 2000 - 21:41 #8
Hej igen....

Jeg har stillet spørgsmålet på denne side, og har fået nogle gode tip, men desværre har de ikke kunne hjælpe mig meget....

Jeg mener bios'en programmet hedder; AMIBIOS EASY SETUP VERSION 1.2

Jeg har tjekket over alt om der er nogle steder jeg kan slå modemet fra men men der står kun nævnt ordet modem ét sted, her står der; Modem Use IRQ=  N/A

Denne funktion kan ikke markeres....

Jeg håber i vil komme med flere gode løsninger.....
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2000 - 23:05 #9
Aptiva ComunikationsCenter
Avatar billede einstein Nybegynder
02. februar 2000 - 07:02 #10
og det kræver at man har aptiva eller hvad....?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2000 - 09:30 #11
Jep!:o(
Avatar billede einstein Nybegynder
02. februar 2000 - 15:32 #12
øvvvvv...........
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:17 #13
Lukketid -

/victor-1