Avatar billede exclusiv Nybegynder
12. september 2001 - 14:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sms virker ikke, hvorfor..?

Fejl: Bad file descriptor

Du kan finde sms-afsenderen her: http://www.skolestof.dk/cgi-bin/smsprove.htm

Hvad er fejlen..?

Avatar billede keysersoze Guru
12. september 2001 - 15:03 #1
link virker ikke...
Avatar billede exclusiv Nybegynder
12. september 2001 - 15:13 #2
Avatar billede exclusiv Nybegynder
12. september 2001 - 19:32 #3
-o-
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. september 2001 - 00:57 #4
post noget kode, så vi har noget at gå ud fra...

desuden mener jeg overhovedet ikke, at der er grundlag for at sætte en sms-sender på din side... der findes i forvejen besked.dk og coolsms.dk... der er ingen grund til at have en selv, der aldrig kan blive lige så god, med mindre du har investeret i en sms-gateway, hvilket jeg tvivler på,at du har. Spørg endvidere dig selv, om HVORFOR du vil sætte en sms-sender på din side. Er det for at tiltrække flere besøgende? Er det for at gøre det nemmere for de besøgende, du allerede HAR \"kapret\" at sende sms, eller er det \"fordi du kan\"?

Er det for at \"kapre\" nye besøgende eller \"fordi du kan\" synes jeg bestemt, at du skal droppe projektet... det er der ingen grund til, og din sms-sender vil ikke give dig det resusltat, du ønsker. Er det for at gøre det nemmere for dine besøgende at sende en sms, må det være op til dig om du gider.

Men tænk lidt over følgende:

En sms-sender baseret udelukkende på perl og mail-adresser vil ikke længere virke, da teleselskaberne har inført nummerportabilitet. Dvs, at den del af dit script, der checker, hvilken udbyder, mailen skal sendes til, ikke længere vil fungere efter hensigten.

I en sådan perl-sms-sender uden gateway, vil en sms til mit nummer fx blive sendt til xxxxxx@note.sonofon.dk, hvilket er forkert, da jeg for flere måneder siden har skiftet til telmore. Den rigtige adresse at sende til ville derfor være xxxxxx@sms.tdm.dk...

Hvis et script som dit skal virke uden sms-gateway, skal der derfor indsættes et felt, hvor afsenderen kan vælge, hvilket teleselskab modtageren er hos. Ellers vil det ikke virke...

Håber du har fået lidt svar på dit spørgsmål.
Avatar billede exclusiv Nybegynder
13. september 2001 - 10:03 #5

Avatar billede exclusiv Nybegynder
13. september 2001 - 10:04 #6
Thomas..

Du har faktisk helt ret...Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal med en sms afsender...Jeg tror at jeg dropper ideen.

Danke...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. september 2001 - 17:53 #7
Der er mange, der tænker \"fordi jeg kan\" om alt for mange ting ude på nettet...

men mit svar fik dig videre... hvorfor afviser du det så?
Avatar billede exclusiv Nybegynder
13. september 2001 - 17:58 #8
Det var ikke med vilje... Jeg kom til at trykke, på afvis.  :-)

Sorry....

/X

Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. september 2001 - 18:29 #9
Hvorefter du selv svarer og accepterer dette? hmmm...