Avatar billede sbs Nybegynder
31. januar 2000 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Formmail i flash

Hvordan sender man en formular der er lavet i flash 4. Jeg har et ganske almindeligt formmail script lavet i cgi. (det scannet bruger, se evt. under support -> cgi scripts -> formmail på http://www.scannet.dk )

Der er også nogle hidden fields som jeg skal have ind i min form. Skal de bare laves som set variables, eller er der en måde man kan lave hidden input-types på?
Avatar billede allandk Nybegynder
31. januar 2000 - 16:51 #1
Du skal oprette det antal Text Fields som du har variabler/parametre.

Hvert enkelt Text Field skal navgives svarende til de navne du bruger i dit CGI-script.

Submit-knappen skal laves  med en Get URL-kommando, hvor du bruger Get eller Post, afhængigt af dit CGI-script.

Derudover skal du tilføje de enkelte paramtre, f.eks. Get URL="http://www.sbs.dk/cgi-bin/formmail.pl&sender?modtager?diller?daller".

Prøv det at om ikke det virker ellers send mig en note på sbs@allan.dk

God fornøjelse...

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
31. januar 2000 - 16:56 #2
Med hensyn til Hidden, så skal du bruge Set Property, vælge Name i Set-feltet og navngive/værdisætte i henholdsvis Target/Value-feltet.

ab:)
Avatar billede allandk Nybegynder
01. februar 2000 - 09:40 #3
Hvis du er helt på herrens mark så send en e-mail til flash@allan.dk så returnere jeg en FLA.

ab :)
Avatar billede sbs Nybegynder
02. februar 2000 - 13:27 #4
Hej Allan
Det er fint det du har givet mig allerede, men når jeg bruger get url så henter den hele siden ind i vinduet. Dvs. min flash film forsvinder. Kan man ikke få den til at blive i flashfilmen? Jeg har pøvet lidt med Load variables, men kan ikke få det til at fungere. Ved du hvad jeg skal gøre?
Avatar billede allandk Nybegynder
02. februar 2000 - 13:37 #5
Hej igen,

Det er nemt nok.

I stedet for at anvende Redirect-parametret skal du bare bruge en helt almindelig GoTo-kommando i din Flash-film.

På OnClick eller hvad du nu bruger, så springer Flash-filmen over til din TAK-frame, hvor du kan så sige "Godkendt" elelr whatever.

Fungerer det?

ab :)
Avatar billede tobias Nybegynder
07. februar 2000 - 22:22 #6
Kegler !!

I skal bruge kamandoen load variables into location!

On (Release)
      Load Variables ("/cgi-bin/whatever du nu bruger!", "", vars=POST)
End On

sådan skal den se ud!

Sender en flash hvis du har yderligere probs!
Avatar billede allandk Nybegynder
07. februar 2000 - 23:01 #7
Hvorfor vil du absolut bruge Load V?

Selvkegle!

ab :)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
16. februar 2000 - 10:12 #8
Hej sbs
Allans metode med getUrl er nemmest at bruge når det ikke er dit eget script. - Men med hensyn til det med hidden inputs så skal du altså bruge set variables i stedet for set property.
Avatar billede allandk Nybegynder
16. februar 2000 - 14:42 #9
>>> sbs

Skal vi lige lukke og slukke?

Og gi' points ;-)

ab :)
Avatar billede sbs Nybegynder
02. marts 2000 - 13:33 #10
tjo. Du har nok ret. Jeg har prøvet jeres svar og de eneste der virker er en blanding af skjoldbys og allans svar. så i må få en hund hver :-)

Desværre synes jeg ikke det virker perfekt derfor har jeg lavet en pop-op i stedet hvor formularen som er i html (det ved man sgu hvad er!).

Nu vi snakker om scripting så tjek www.shockfusion.com og log ind. Det er for sejt programmeret. Forum i flash.
Avatar billede allandk Nybegynder
02. marts 2000 - 13:45 #11
Jeg siger tak.

Du er velkommen til at sende en zippet FLA, så skal vi snart få den virke ordentligt.

Send den til job@allan.dk

ab :)