Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 21:48 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Der er gået ild i min skærm!

Når man keder sig kan man (eller \"kan jeg\") godt finde på at sidde og rode med alle mulige mærkelige ting såsom at bruge en sprayflaske som flammekaster. Dette er også totaaal sjovt indtil man opdager at der er gået ild i ens gulvtæppe :)

Dette var SLET ikke det værste!!! Der er nemlig også kommet nogle \"pletter\" på min skærm. Dette vil imidlertid sige, at når lyset kommer fra en bestemt vinkel kan jeg ikke rigtig se, hvad der sker nede ved start-knappen. Det pisser mig hårdt af!

Mit spørgsmål går så på, om der mon ikke er noget man kan få disse \"pletter\" af med? Jeg regner med at det er den \"anti-reflekterende\" film, der ligger på glasset, der har fået det for varmt så virker lige modsat.
Men det er bare hårdt at få bugt med! Jeg har prøvet med husholdnings-sprit, rense benzin og kontaktrens. Plus, selvfølgelig, vand og sæbe!
Hvordan pokker får jeg dem væk???
Avatar billede cuddles Nybegynder
11. september 2001 - 21:51 #1
Hehe, du lyder lidt som min lillebror ;)
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
11. september 2001 - 21:51 #2
måske tredobbelt salmiak ;-)
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. september 2001 - 21:52 #3
doh
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. september 2001 - 21:56 #4
Har du en god forsikring?
Avatar billede repsac Nybegynder
11. september 2001 - 21:56 #5
Tag evt. en flammekaster og fjern skånsom den resterende del af \"anti-refleks-filmen\" ... så kan du ikke se forskel ... :)

www.dr.dk/leth ... *LOL*
Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 21:57 #6
nomiz>> Hvorfor? Og nej, jeg er ikke din lillebror...
Avatar billede exclusiv Nybegynder
11. september 2001 - 21:57 #7
Spørg leth. :-)

Tror jeg det staves..

/X
Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 21:57 #8
Argh! Men derfor kan jeg jo godt læse forkert. Og jeg er heller ikke cuddles\' lillebror :)
Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 21:58 #9
repsac>> *lol*
Avatar billede liden Nybegynder
11. september 2001 - 21:59 #10
sluk lyset bag dig
køb et rullegadin for sollys
bliv en ægte komputternørd*GGGGGG*
Avatar billede cuddles Nybegynder
11. september 2001 - 22:02 #11
Hehe, nej jeg ved godt, at du ikke er min lillebror - men at bedømme efter hvad du skrev, så lader I til at have nogenlunde samme opmærksomhedsramme (attention span), og nogenlunde samme ide om, hvad der -lige- kunne være sjovt at prøve.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. september 2001 - 22:02 #12
liden>> *LOL*
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 22:06 #13
Det Leth, i dit tilfælde spænder man monitoren op i skruebænken og sliber med noget sandpapir efterfulgt af en polering med ståluld så blir den så god som ny, det Leth ;o)
Avatar billede cuddles Nybegynder
11. september 2001 - 22:12 #14
Jeg griner stadig.... men det er ikke over dig, dar, men blot over, hvor meget det ligner min lillebror.
Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 22:14 #15
Det er muligt at mit spørgsmål ikke indeholdt den store mængde seriøsitet - aligevel mener jeg det granalvorligt! Jeg vil gerne have det lort af min skærm! Uden brug af sandpapir eller anden voldelig adfærd!
Avatar billede dar Nybegynder
11. september 2001 - 22:17 #16
cuddles>> Og du kan sammenligne mig ligeså meget med din lillebror, du overhovedet vil. Hvis du har sådan en trang til at diskutere din lillebror så opret da et spørgsmål om ham!
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. september 2001 - 22:50 #17
den skal bare have noget lindolie.... hehe
Avatar billede repsac Nybegynder
11. september 2001 - 22:59 #18
=>retaxes: Nope!

Man tager PC-skærmen og placerer den på et rullebord således at den er nem at komme til og bevæge sig rundt om. Derefter skal vi huske at minde om at propper i ørene, våddragt samt snorkel vil være godt da arbejdet godt kan være hårdt for håndledene.
Man går op i den lokale malerforretning og henter ca. 120 litter lindolie. Lindolien hældes i en støvsuger som placeres oven på PC-skærmen. Derefter lader man opstillingen stå i nogle timer. Det der sker er at lindolien stille og roligt løber ud af den i øvrigt ødelagte støvsuger og smører PC-skærmen godt i alle leder og kanter. Derpå pudses efter med fint sandpapir (læs: korn 280) og evt. en afpudsning med en fugtig klud.

Det\'r Leth! *ROFL*
Avatar billede repsac Nybegynder
11. september 2001 - 23:00 #19
=>fido82: heh ... du havde også gang i noget lindolie der hva\' ... ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 23:12 #20
dar> Det er noget værre noget, men du har jo stort set prøvet alt (jeg tænker ikke på alle de, iøvrigt gode råd der er strømmet ind), har du prøvet med Propylakohol eller  det skum man kan bruge til monitorer og Tv skærme.

Jeg tror ikke at der sidder en antirefleks hinde, det er hærdet glas med en coatning der ikke bare går af.
Avatar billede fido82 Nybegynder
11. september 2001 - 23:15 #21
du skal nok bruge et eller andet opløsningsmiddel
har du prøvet med acetone el lign ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 23:24 #22
Pas på med Acetone, det kan opløse plastik!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 23:25 #23
dar> Har du en Drehmel poleremaskine, eller kunne du låne en, jeg er ret sikker på at man kan få en lille polerskive til den, var det en ide du kunne bruge?
Avatar billede dar Nybegynder
12. september 2001 - 13:24 #24
retaxes>> Det kontaktrens jeg snakkede om, indeholder næsten ikke andet end propylalkohol.
Det kunne være at man skulle prøve med polermaskinen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2001 - 13:29 #25
dar> Det var også derfor jeg foreslog Propylalkohol.

Dit gulvtæppe er lavet af et kunststof og de sorte flager der flyver rundt er næsten ikke til at få af.

Prøv den lille Drehmel, der findes et utal af tilbehør der kan komme ind i krogene!
Jeg mener ikke at den er så dyr!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2001 - 13:31 #26
btw, man kunne jo godt sende spm. ind til Leth, det kunne være interessant at høre hvad han foreslår!
Avatar billede dar Nybegynder
12. september 2001 - 19:53 #27
Har faktisk sendt ham en mail :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2001 - 20:30 #28
Lyder godt, jeg er spændt på hvad han foreslår!

btw, får Leth pointene ?

;o)
Avatar billede dar Nybegynder
13. september 2001 - 16:09 #29
retaxes>> Hvis Flemming Leth har en bruger og svarer (RIGTIGT) på spørgsmålet! Hvis han svarer forkert, så min skærm går i stykker får han en regning :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2001 - 16:17 #30
dar> Så må man håbe at Leth får en regning ;o)

Det bliver nok TV-selskabet der kommer til at betale!
Avatar billede dribble Nybegynder
17. september 2001 - 11:10 #31
Det er nok den sjoveste Post jeg har set endnu !!!!!!! LOL

hvor gammel er man så, hvis man leger flammekaster med sprayflasker...he he....personligt gjorde jeg det selv da jeg var 7 år

Men man kan jo kun sige at han kar lært af sine dumhede !!!!!
Avatar billede safri2 Nybegynder
18. september 2001 - 21:39 #32
lol
Avatar billede repsac Nybegynder
18. september 2001 - 21:48 #33
=>dribble: flot svar du fik lavet der hva\' ... du har vist også noget at lære ... :)

Learning by doing - eller læs regelsættet/manualen ... ;o)

Sikkerhed omkring den nyindkøbte var:
Punkt 1 \"Lad være med at kaste rundt med svinet\"
...blablabla...
Punkt 7 \"Opbevar aldrig tændte flammekastere i nærmeden af din skærm!\"
*LOL*
Avatar billede repsac Nybegynder
18. september 2001 - 21:49 #34
nærmeden = nærHeden ... man er jo ikke språli\' å så ka\'et gå en smul\' stærgt ... ;o)
Avatar billede dar Nybegynder
27. september 2001 - 18:43 #35
Dribble>> Jamen det var da godt at du kunne finde ud af at antænde en sprayflaske, da du var 7 år. Du var virkelig noget af et vidunderbarn, hva :O
Avatar billede dar Nybegynder
27. september 2001 - 18:43 #36
KLAPHAT!
Avatar billede baent Nybegynder
03. oktober 2001 - 06:04 #37
Prøv med tredobbelt salmiak!! Det virkede i det mindste på de stakkels måger som vi fodrede ved havnen. Toastbrød og salmiakspiritus samt at par engangshandsker fra Statoil, så er man godt kørende. Eeerrhh, er dette det forkerte fora?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:13 #38
dar> Hvornår kommer der nyt i spørgsmålet?
Avatar billede dar Nybegynder
02. november 2001 - 17:05 #39
retaxes>> Jeg tror bare jeg lukker og slukker.
Avatar billede dar Nybegynder
02. november 2001 - 17:07 #40
...og jeg tror også at jeg bare tager pointene selv! Jeg har nemlig på fornemmelsen at jeg ikke kommer så langt med hverken polermaskine, toastbrød, salmiak eller acetone :)
Avatar billede dar Nybegynder
02. november 2001 - 17:09 #41
Det eneste rigtig gode forslag, var nok egentlig Leth, men da han ikke gad replye på min mail virkede det jo heller ikke! (Det\' Leth at være dum)