Avatar billede 00-behave Nybegynder
31. januar 2000 - 11:31 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Flere websites på samme IP-nummer

Jeg kører en IIS 4 på en NT-server. Jeg har to websites.. en standard og en virtuel. De skal have hver sit subdomæne (sundeng.hha.dk og ba4sem.hha.dk)... hvordan er det nu lige man gør det?

Mads
Avatar billede linder Nybegynder
31. januar 2000 - 12:05 #1
gå ind i management console.

For hver af de to sites gøres følgende:
1. Højreklik, og properties
2. vælg fanebladet Web Site
3. klik på Advanced
3. klik på Add, og skriv den adresse dit site skal reagere på.

Med venlig hilsen

Morten Linder
CGI-BIN
Avatar billede jinxed Nybegynder
31. januar 2000 - 12:06 #2
For at tilføje en hostheader:
Propeties-Website-Advanced-Add. Angiv ip, port og a-record(subdomain).

Jinxed : )
Avatar billede 00-behave Nybegynder
31. januar 2000 - 13:31 #3
IP og port skal så være det samme på begge sites, ikke?

Hvad med subdomain.. skal det angives for både standardsitet og det nye site?

Avatar billede linder Nybegynder
31. januar 2000 - 14:05 #4
Du kan i de fleste tilfælde lade IP såt til unasigned.
begge port 80
Avatar billede chruker Nybegynder
01. februar 2000 - 03:07 #5
Det skal lige tilføjes at hvis brugerens browser ikke understøtter HTTP1.1 så får vedkommende ikke andre sites at se, en det der er sat op til default.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. februar 2000 - 10:02 #6
Det med Subdomains "kræver" en DNS server men du kan klare den i HOSTS filen.
Angiv et header name F.eks. www.navn.dk
og gå ind i HOSTS filen og skriv IP adressen som du har tilknyttet dit site efterfulgt af headername Eksempel:
192.168.50.1      www.navn.dk
192.168.50.1      www.sub.navn.dk
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. februar 2000 - 15:26 #7
www.sub.navn.dk skal selvfølgelg også oprettes som Header i IIS...
Avatar billede 00-behave Nybegynder
01. februar 2000 - 15:39 #8
ntmaniac.. hvordan gør man det?
Avatar billede chruker Nybegynder
01. februar 2000 - 19:16 #9
oo-behave: På samme måde som linder har skrevet i det første svar. Du indtaster bare www.sub.navn.dk
Avatar billede one Nybegynder
01. februar 2000 - 21:09 #10
du sakl havde  ip til hvert  domæne  ellers er det kun dit ip domæne som kan havde subdomænes  dine virtuelle kan ikek
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. februar 2000 - 10:49 #11
>>>Kan man overhovedet tildele et Virtual site en IP? det mener jeg ikke
man kan?

Jeg plejer da bare at oprette headernames det virker da fint nok

>>>00-behave
Du angiver bare et headername til dine sites,og navneopløser dem i HOSTS (eller DNS)
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 15:23 #12
hehe, jeg ved godt hvordan !!!

\\Hanno
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. februar 2000 - 15:48 #13
Ja Hanno du ved gpdt hvordan man bruger DNS men vi andre dødelige skal lige lære det først! =)
Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 16:25 #14
Ok her kommer det ;-)) "Razer"

Hvis du Server har en IP adresse der hedder f.eks 195.194.193.192 og du har oprettet en virtuel adresse der hedder f.eks 195.194.193.193 på samme netkort, skal du i IIS ændre adressen på din "Default web site" til f.eks 195.194.193.192 (Start Internet Service Mamager + Højreklik på "Default Web Site + Properties + Pil ned ved "IP Address" vælge f.eks 195.194.193.192 + Ok).

Opret herefter en ny Site (Højreklik på dit Servernavn + New + Web site) div den et navn og tryk next, nu skal du vælge hvilken IP Adresse du vil bruge til dette Site og du vælger den anden (her 195.194.193.193) og trykker Next, vælger placeringen af dine htm filer + Next og Finish. Start Servicen til din nye Site.

Test at det køre:

Start din Browser op og skriv IP adressen til den ene side (195.194.193.192) og derefter til den anden side (195.194.193.193) Du skulle nu gerne have 2 forskellige sites. det sidste du mangler er at registrere de to IP adresser på en DNS Server eller hvis du kun skal bruge den internt, kan du evt. lave Hosts filer (Finde din Hosts.sam, omdøbe den til Hosts, indtaste dine IP Adresser efterfulgt af Det navn du nu vil bruge), eller registrere dem statisk i din WINS Server..... Der er muligheder nok !

\\Hanno

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. februar 2000 - 16:50 #15
OK men hvad så med at Subdomain? Kræver det et nyt site? Man kan jo ikke tildele et Virtuelt DIR en IP?

Avatar billede hanno Nybegynder
02. februar 2000 - 17:18 #16
NEJ, der kan IKKE oprettes en IP til et Virtuelt bibliotek ! Da det ligger under et andet Domæne !!!!!!

\\Hanno