Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Security fanebladet!

Hej

Jeg sidder i øjeblikket og roder med rettighedstildeling på win 2000 prof. Nu er det sådan at jeg har to w2k maskiner - en helt ny installeret og en med en 5 måneder gammel installation.

Når jeg tager \'properties\' på et bibliotek kan jeg på den ene maskine kun se to faneblade, General og Sharing, hvorimod jeg på den anden kan se tre, de to førstnævnte og så Security.

Jeg er logget ind som administrator på begge maskiner, og dette op imod et NT-domæne - hvad dælen er galt?

Hilsen

KHL
Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2001 - 11:37 #1
Den ene er FAT formateret den anden NTFS ?? Er en mulighed.

/Thorsten
Avatar billede jeps Nybegynder
11. september 2001 - 11:38 #2
har du installeret service packs og de andre opdateringer på windows update?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 11:40 #3
holder med tlauersen
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 11:42 #4
korrekt!

Giver det problemer rent rettighedsmæssigt?

Hilsen

KHL
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 11:45 #5
//til jeps

ja, på den hvor det ikke virker

På den hvor det virker, ja - der er der ikke installeret sp\'s.

Men jeg kan ikke forestille mig at det skulle have noget med problemet at gøre.

Avatar billede tlaursen Nybegynder
11. september 2001 - 11:49 #6
Ja rettighederne som tildeles med security er en feature som du kun kan benytte hvis du bruger NTFS. Dit fat drev kan konverteres til NTFS med kommandoen.:
convert enhed /FS:NTFS hvor enhed=drev bogstav:

Avatar billede Slettet bruger
11. september 2001 - 11:54 #7
ok.
Tak for det - den var jeg ikke lige klar over, men det må selvfølgelig hænge sådan sammen.

Hilsen

KHL