Avatar billede missing Nybegynder
22. maj 1999 - 21:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Forkortelse til dos-navne

Jeg er ved at installere et spil på en pc, hvor alle de installerede filer kommer til at blive kaldt ved deres dos-navne, som, i stedet for "whatever.fil", så kaldes den "whatev~1.fil", og det gør at nogle programmer ikke kan finde filerne, da de er blevet kaldt noget andet.

Det sjove er at jeg har installeret samme spil på en anden pc, hvor det virkede fint.

Er det windowsindstilllingerne, eller hvad ?
HHHHJJJJÆÆÆÆLLLLPPPP!!!!
Avatar billede cybles Nybegynder
22. maj 1999 - 21:33 #1
Du bliver nødt til at kopiere dem inde i windows. Dos understøtter ikke lange fil navne.
Avatar billede sirius Nybegynder
22. maj 1999 - 21:34 #2
Har du installeret det under windows, hvis ikke så gør det..
Avatar billede missing Nybegynder
23. maj 1999 - 10:53 #3
Jeg har installeret den i windows, jo, men navnene er stadig "dos-agtige". Det var jo det spørgsmålet gik ud på.
Men OK, jeg prøver at installere igen.
Avatar billede bkp Nybegynder
23. maj 1999 - 15:54 #4
Hvis det er et dosspil, så skulle filnavne jo ikke være "ulovlige!"
Avatar billede missing Nybegynder
23. maj 1999 - 21:38 #5
Virker ikke
Avatar billede missing Nybegynder
23. maj 1999 - 21:38 #6
Det virker stadig ikke, så jeg vil gerne have flere bud !
Avatar billede mix Nybegynder
24. maj 1999 - 15:21 #7
Hmm..
hvis du ved hvad filen whatever.fil skal hedde rigtigt..
så kunne du jo altid prøve at kopier alle filerne over i en mappe på din Hardisk , og omdøbe den der, for derefter at installer spillet fra din hardisk.
Avatar billede missing Nybegynder
24. maj 1999 - 20:22 #8
Problemet er at det er fra en CD-ROM, så jeg ved jo ikke hvad filnavnene rigtigt hedder + at det er jo rigtig mange filnavne der så er tale om at ændre !
Avatar billede lt Nybegynder
24. maj 1999 - 21:10 #9
Ser filnavne rigtige ud på CD-ROMMEN ??
Avatar billede missing Nybegynder
25. maj 1999 - 20:44 #10
Ja, det gør de, da jeg har installeret det samme spil, fra den samme cd-rom på en anden computer.
Derfor spurgte jeg om det var noget med windowsindstillingeren at gøre(lange navne/korte navne)
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 21:24 #11
Problemet er at det med 90% sandsynlighed er en piratkopi du sidder med.

Ham der så har brændt den har ikke fået slået 128 tegns filnavne til, og har derfor brændt dem i gammelt 8.3 format.

Problemet er størst hvis han bruger brænderprogrammet ToGo, der sommetider slår tilbage til 8.3, selvom man har indstillet den til det andet.
Avatar billede missing Nybegynder
26. maj 1999 - 21:38 #12
Det kan godt være, men hvorfor virker den så på en anden computer fint nok ?
Avatar billede boomer Nybegynder
26. maj 1999 - 21:43 #13
Det er en piratkopi?

Har du prøvet den nøjagtig SAMME CD, i en anden computer, eller har du/I lavet mange kopier, hvor det så er en af de andre CD'ere der virker?

Avatar billede missing Nybegynder
26. maj 1999 - 21:44 #14
nøjagtig den samme!
Avatar billede boomer Nybegynder
27. maj 1999 - 15:17 #15
Det er jo ligesom umuligt.
Avatar billede missing Nybegynder
27. maj 1999 - 20:24 #16
det er derfor jeg stillede det her spørgsmål !

Er der overhovedet ingen der ved om det kan være noget med nogle windowsindstillingerne for navne, som bare skal ændres ?
Avatar billede boomer Nybegynder
27. maj 1999 - 20:42 #17
Det er det ikke.