Avatar billede webgeniet Nybegynder
10. september 2001 - 16:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fake office 97

Jeg har en meget striks lærer oppe på min skole, og han tillader ikke, at jeg installerer min ulovlige udgave af office 2000.
Jeg har en lovlig kopi af office 97, men jeg vil helst ikke ha\' en 4 år gammel version installeret.
Så er det om jeg ikke kan få office 2000 til at se som 97 - dvs. ændre opstarts \"billedet\" (der hvor den skriver 2000) til 97-versionsbilledet.

Hvordan ændre jeg opstarts billedet og evt. andre ting, der kan gøre ham mistænkelig.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 16:45 #1
Måske er du et webgeni, men du er ikke et geni til at poste piratwaresager.

Fat det dog. Det er ikke her man gør det! Heller ikke her!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 16:59 #2
Rimeligt dumt indlæg, sådan når man tænker på at du ligefrem reklamere med at du har en ulovlig udgave af office 2000.

Men det skulle undre mig meget om office 2000 ikke kan gemme i Office 97 format, hvis det ikke kan det så er der bare endnu en grund til at bruge StarOffice fra SUN.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 17:01 #3
Kan man egentligt blive smidt af eksperten for den slags, det er jo mod ekspertens regler at foretage sig noget ulovligt, hvilket dette spørgsmål jo må være da det omhandler pirat software.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 17:01 #4
I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at få defineret begrebet \"en lovlig kopi\"
Avatar billede webgeniet Nybegynder
10. september 2001 - 17:02 #5
Helt ærligt hvem har ikke det og når jeg nu har invisteret i 97\'eren.

Jeg synes virkelig i nørder skulle ta\' at holde jer til spørgsmålet i stedet for at fyre latterlige tumpe ting af.
jhol00>> og så kan jeg sige - som tilføjelse til ovenstående tekst -: Fat det dog. Det er ikke her man gør det! Heller ikke her!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 17:06 #6
Jeg ved ikke, om man kan blive smidt af eksperten, og jeg er faktisk også ret ligeglad - men hvorfor faen skal jeg flames, bare fordi jeg direkte gør opmærksom på, at hvad der foregår i dette spørgsmål ikke er lovligt, hverken på eksperten eller i DK eller i VERDEN, for den sags skyld?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 17:20 #7
jhol00>> En lovlig kopi er i følge microsoft en sikkerheds kopi af ens lovlige programmer, det er en kopi man opbevare et sikker sted for det tilfælde at originalen skulle komme noget til. Det er noget der stammer fra den gang alt var på disketter.

webgeniet>> se lige dette link: http://www.microsoft.com/piracy/howtotell/danish/what/enduser_form.asp
Og tænk dig så om næste gang, det er ikke lovligt at have med pirat software at gøre på eksperten, det kan ikke være svært at forstå hvis man læser reglerne. Og jeg forstår så udmærket din lærer, for det handler i bund og grund om at holde sig til reglerne.
Nej jeg har ikke pirat software, hvad skal jeg dog med det, der er så meget godt freeware på markedet. Som jeg foreslog dig er der staroffice, der er en komplet office pakke. Internet explorer er gratis og min win2000 fulgte med maskinen, de spil og andre programmer jeg har er enten købt eller freeware.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 17:24 #8
Jeg har heller ikke piratware - jeg er så heldig at arbejde for et firma, hvor jeg får stillet software til rådighed. Har en maskine på arbejdet og en herhjemme. Det er det samme software på begge - og man må mange gange have en kopi derhjemme, hvis man garanterer, at de ikke benyttes på samme tid..

--> james t dk: Jeg ved godt, hvad en lovlig kopi er - men har nogle gange sådan en lyst til at hamre folk i hovedet, når de først har erkendt deres hang til piratware m.v...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 17:26 #9
jhol00>> Helt enig. Hvis man selv koder er det jo heller ikke rart at andre stjæler fra en.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
10. september 2001 - 17:34 #10
Det er godt nok fantastisk så moralsk hjernedød folk kan være nu om dage. Jeg lukker det her spørgsmål, og så må i nørder finde et andet sted at diskuttere.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 18:05 #11
Og du kan finde et andet sted at øve på stavningen.