Avatar billede dss Nybegynder
09. september 2001 - 20:05 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

DVD Region Code ! !

Jeg har en DVD player: Lumatron-DVD30K1. Den skulle kunne gøres Region fri ved at trykke en code inde i menuen...MEN det virker ikke :-( Så nu vil jeg høre om der er nogle der ved hvad man skal trykke for at gøre den regions fri ??
Håber på at der nogle der kan hjælpe :-)
Avatar billede dss Nybegynder
09. september 2001 - 20:06 #1
Dss
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 20:14 #2
Avatar billede dss Nybegynder
09. september 2001 - 21:02 #3
Tak for svaret men coden til Lumatron DVD 20K1 passer desværre ikke til Lumatron-DVD30K1 :-) er der andre der hjælpe...
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 21:49 #4
Prøv følgende.
Åben skuffen - Tryk 2, 2, 9, 6
Derefter trykker du på 0
Avatar billede dss Nybegynder
09. september 2001 - 22:14 #5
Øv Øv og 3 gange ØV!! Det virkede heller ikke!! men ellers MANGE tak :-) Jeg har hævet point til 725 da dette må være et meget svært spørgsmål :-))
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 22:25 #6
Nej, det er ikke nemt, når det er en så ny DVD afspiller.
Men point summen svarer nu til, at vi skulle fremstille en ny CPU til dig. :)
Avatar billede dss Nybegynder
09. september 2001 - 22:30 #7
Okay :-) men jeg er villig til at give de point da jeg har meget brug for at den bliver Regions fri...Har nemlig en masse film med Region code 1.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. september 2001 - 23:33 #8
Brug DVD Genie 4.05 - (can set the region for almost any DVD software player)

Find den under
Region Free Tools (full listing)
på:
http://www.doom9.org/software.htm

Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 23:35 #9
Eric > Det er en stationær afspiller?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. september 2001 - 23:38 #10
hehe....vidste jeg ikke
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. september 2001 - 23:41 #11
En søgning på DVD30K1 (alltheweb.com) giver 0 resultater.....er det stavet rigtigt
Avatar billede dss Nybegynder
10. september 2001 - 20:54 #12
Ja det er stavet rigtigt!  LUMATRON DVD 30K1 Det lader til at det er en håbløs mission jeg har sat jeg på!! Men ellers mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2001 - 21:01 #13
Har du kikket i Manualen, Lumatron har tidligere lagt en vejledning i manualen.

Avatar billede dss Nybegynder
10. september 2001 - 22:48 #14
jeps jeg har tjekket manualen....Det er intet !!
Avatar billede rasta Nybegynder
11. september 2001 - 16:40 #15
Køb dog en ny maskine...
Avatar billede rasta Nybegynder
12. september 2001 - 15:29 #16
Din DVD spiller har regionskode 1 ikke?
Regionskoderne er til for at forhindre illegal import af afspillere...
Du kan ikke selv gøre noget ved dette,
men kan få en autoriseret DVD-mekaniker til at fjerne regionskoden lovligt...
Det er desværre eneste udvej der er...

/rasta
Avatar billede rasta Nybegynder
12. september 2001 - 15:30 #17
Jeg mener selvfølgelig at MAN kan få en autoriseret.... (blablabla)

/rasta (igen)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. september 2001 - 11:25 #18
rasta -> Den er nok nærmere kode 2 eftersom det er en dansk.

Jeg ved at Tapeconnection gør DVDafspillere kode fri for et mindre gebyr
Avatar billede bagge187 Nybegynder
14. september 2001 - 19:16 #19
Åbn     DVD/CD skuffen.
Tryk     SETUP på fjernbetjening.
Tryk    tallene 91001  på fjernbetjening.
Tryk     STEP på fjernbetjening.
Tryk     SHUFFLE på fjernbetjening.
Tryk    NEXT på fjernbetjening.

Jeg har netop selv købt en 30K1 og kontaktede FDB for at høre hvordan man fik svinet gjort kodefri!
Avatar billede rasta Nybegynder
15. september 2001 - 17:12 #20
Nu har masser af svar at vælge imellem...
Avatar billede fnitss Nybegynder
16. september 2001 - 11:53 #21
Prøv på : http://www.vcdhelper.com/ Der har jeg fundet meget godt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. september 2001 - 05:58 #22
Lumatron er FDB\'s mærke ud i underholdnings elektronik, det er lavet på en fabrik i Kina (taiwan), hvor man blandt andet også laver billiger SONY og PIONEER udstyr....... Derfor kan i ikke finde noget om det på nettet.
Avatar billede rasta Nybegynder
19. september 2001 - 09:47 #23
ACCEPTER DOG FOR HELVEDE ET SVAR!!!!
Avatar billede dss Nybegynder
13. december 2001 - 12:55 #24
Der er ingen svar der kan bruges!! men ellers mange tak for hjælpen  :-) Har kontaktet FDB og fået en master kode til at gøre den kode fri.
Avatar billede k-w-k Nybegynder
14. november 2002 - 19:37 #25
Tryk  SETUP              på fjernbetjeningen
Tryk  STOP              på fjernbetjeningen
Tryk  SKIP BACK (|>|)    på fjernbetjeningen

Du har herefter adgang til Setup, hvor du kan vælge REGION FREE

This feature is not described in the manual.
Avatar billede initializing Nybegynder
14. november 2002 - 19:39 #26
k-w-k: ror nu ikke at han acceptere dit svar da hans spm. er fra 2001 ;)
Avatar billede dss Nybegynder
16. januar 2003 - 17:49 #27
SLUT PÅ DETTE INDLÆG
Avatar billede dss Nybegynder
16. januar 2003 - 17:54 #28
ok