Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
29. januar 2000 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GIF

Hejsa,

Når jeg laver transparente gif's kommer der en hvid streg omkring objektet! Hvordan kan jeg få den væk?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. januar 2000 - 21:26 #1
Du skal altid huske at bruge den samme baggrundsfarve i billedet som er i din html-side. - Den laver nemlig en blød overgang der hedder anti-alisering. Hvis din baggrund er hvid i billedet vil den bløde overgang tilpasse sig hvid.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. januar 2000 - 21:29 #2
Hvis du ikke har en ensfarvet baggrund i htmlsiden kan du prøve dig frem mellem lyse og mørke toner og farver. Det kommer også an på hvad det er for et motiv.
Avatar billede bubby Nybegynder
30. januar 2000 - 00:01 #3
husk at sætte mode til indexed colour!
Avatar billede oleg Nybegynder
01. februar 2000 - 13:21 #4
Du kan også fjerne den hvide farve ved at bruge replace color. I menuen "replace color" kan du vælge den hvide farve og ændre den - fx. til den farve som baggrunden har.

Husk også at i HTML laver browseren en ramme hvis border ikke er sat til 0 og billedet eller grafikken er et link.
Avatar billede goofy Nybegynder
06. februar 2000 - 18:08 #5
en STREG? Det må være en ramme (border): Marker giffen, højreklik, vælg "image properties" (ell. lign), vælg "appearance". Sæt "border" til 0, også selv om der ev.t ingenting står i forvejen.
Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
08. februar 2000 - 20:25 #6
Jeg ved ikke hvordan jeg kan forklare det bedre. Problemet er at der kommer en hvid streg omkring mit objekt i billedet når jeg laver det til transparent-gif.
Feks. rundt om en fodbold!