Avatar billede hyldgaard Nybegynder
09. september 2001 - 18:11 Der er 10 kommentarer

Problemer med at læse diskette fra DOS-program

Jeg har et problem med at læse en fil som skal indlæses i et DOS regnskabsprogram. Man kan se at den kigger på disketten, da den lyser kortvarigt, men derefter meddeler den at den ikke kan finde filen, sevom at jeg kan se og læse den direkte i windows 2000
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 18:13 #1
Kan du læse andre disketter?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 18:13 #2
Kan du se skjulte filer i Explorer?
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
09. september 2001 - 18:21 #3
Jeg har prøvet med andre disketter, men det giver samme resultat. Jeg har ikke slået visning af skjulte filer til, men er det nødvendigt for at kunne læse en fil der ikke er skjult.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 18:25 #4
Nej, det var kun hvis den var sat til og filen ved en fejl var sat til skjult!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 18:27 #5
Kan din pc starte en bootdiskette må det være en fejl i win2k.
Et forslag:
I Start Kør skriver du SFC /scannow - sæt din win2k CD i drevet og start denne kommando.

SFC /scannow erstatter evt. korrupte systemfiler!
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
09. september 2001 - 18:36 #6
Jeg tror ikke det er noget galt med system filerne, da det hele kører fint i win2k, det er først når den skal læse fra en diskette i dos, at den har problemer, jeg har prøvet flytte filen fra diskette til harddisk, så er der ingen problemer med at læse den i dos programmet. Hvis jeg åbner en commando promt, kan den også fint læse disketten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 18:45 #7
Ok, det var også kun et forslag.
Så må det være dit DOS program der er noget galt med!
Avatar billede hotpwc Nybegynder
11. september 2001 - 00:01 #8
Hvad er det for et økonomistyringsprogram ?
Hvis det er et 16 Bit program er problemet højst sandsynligt der, da Win2K har lidt problemer med nogle 16 bit programmer.
Jeg kender det fra arb., hvor vi arbejder med Concorde/Navision
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 00:04 #9
Er det ikke snarere Concorde/Navision der har problemer med at lave 32 bits programmer?
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
11. september 2001 - 19:17 #10
Programmet er Kompas DBX fra firmaet FK-Data. Jeg tror nu ikke det er programmet, da jeg godt kan få det til at virke på min Win XP beta version. Jeg er Tech Net Plus abonnement, så jeg har lov til at bruge Win XP, lige for at komme kommentarer i forkøbet.