Avatar billede poullykke Nybegynder
08. september 2001 - 16:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har ikke noget password til opsætning

Hej
Jeg har en computer, hvor jeg ikke kan komme ind i opsætningen af harddisk m.m, ( derinde hvor man trykker \"del\" når man tænder computeren ),den spørger efter et password, som jeg ikke har.( og ikke kan få fat i ).
Er det overhovedet muligt for mig at omgå dette password, så jeg kan komme ind i opsætningen ??

Poul
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. september 2001 - 16:43 #1
hvorfor kan \"du ikke få fat i\" ???

det er muligt at resette din bios, men er du sikker på at det virkeligt er nødvendigt ?
Avatar billede hojben Novice
08. september 2001 - 16:46 #2
fjern batteri på motherboard i 15-20 minutter eller reset bios på motherboardet.
\'(Der er en jumper på boardet som lige skal fjernes og computeren tændes og slukkes. sæt jumper tilbage og tænd maskinen igen. bingo du er inde :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2001 - 16:48 #3
Husk at alt skal indstilles i bios, dato, Harddiske skal autodetectes og så videre!
Avatar billede hsgroup Nybegynder
08. september 2001 - 16:48 #4
De fleste nye bundkort har en et par jumperstik som skal kortsluttes, det fremgår af manualen hvilke det drejer sig om. Er det ikke på dit bundkort, kan du prøve at kortslutte batteriet, men du risikerer at ødelægge bundkort, ran og processor ved det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2001 - 16:52 #5
Man må ikke kortslutte batteriet, du kan nøjes med at vippe det ud af holderen et minut eller 2!
Avatar billede dewet Nybegynder
09. september 2001 - 18:33 #6
prøv at trykke win95 hvis du har windows 95
eller win98 hvis 98 o.s.v