Avatar billede 3dmikkel Nybegynder
28. januar 2000 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Fejlmelding

På en gammel 386sx pc får jeg meldingen
8042 Gate A-20 System Haltet, lige når biosen starter, og så vil den ingenting.
Er der nogen der ved hvad det betyder eller hvad man skal gøre ved det.
Avatar billede snowball Novice
28. januar 2000 - 18:42 #1
Hvem har lavet BIOS'en ?

Snowball
Avatar billede chruker Nybegynder
28. januar 2000 - 20:49 #2
A20 er en af linierne i adressebussen (den til hukommelsen). Som standard bruges den ikke når computeren starter op, men først når den CPU skal skiftes til protected mode og du vil have mulighed for at bruge alt hukommelsen.

Hvad mener du med "lige når biosen starter" ?  Kan du komme ind i bios'en og skifte indstillingerne eller er går det galt før. Hvis du kan ændre i indstillingerne i bios så prøv at ændre på indstillingen for 'Fast A20 Gate' under BIOS Setup.
Avatar billede 3dmikkel Nybegynder
02. februar 2000 - 19:25 #3
Tak for hjælpen, men jeg kasserede puteren ( min nevø ville gerne lege med den) så vi lukker spørgsmålet.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 15:19 #4
Derfor slipper du skuda ikke uden om at give point???
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2000 - 15:53 #5
Hvorfor skulle han gi' point'ene til chruker når han ikke kom med et svar han kunne bruge ???

Det eneste rigtige her ville da være at 3dmikkel selv svarer og accepterer svaret så han får point'ene tilbage !

Snowball