Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:13 Der er 113 kommentarer og
1 løsning

Eksperten.nu!

Hej!

Jeg har lige opdaget at mit site www.danscape.dk er blevet nakket, dvs. en eller anden idiot har købt www.danscape.NU og lavet en frame med mit site!

Jeg har lige opdaget et www.eksperten.dk også er blevet nakket, på www.eksperten.nu for ikke at tale op www.opasia.nu eller www.netstationen.nu

Hvordan i helvede kan dette lade sig gøre!??!?

- Kasper!
Avatar billede prodic Mester
08. september 2001 - 12:15 #1
http://www.eksperten.dk/spm/107107 - omhandler samme emne.
Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:17 #2
PRODIC>>> I know... det var der jeg opdagede det, men i dette emne har man ikke fundet ud af at næsten alle domæner der ender på .dk kan findes med endelsen .nu, og det  er DET jeg vil have svar på!

Jeg har på fornemmelsen at det er staten der står bag dette, da det jo er staten der ejer alle på .dk domæner, da et .dk domæne ikke kan ejes af en privat!

- Kasper!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. september 2001 - 12:18 #3
jeg tror ikke der er tale om at domænerne bliver nakket som sådan.
prøv f.eks. www.ghostcom.nu
det domæne har jeg ikke registreret men den bliver redirectet til www.ghostcom.dk som tilhører mig!
jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg tvivler på at det er en som sidder og laver narrestreger!
Avatar billede xcent Nybegynder
08. september 2001 - 12:20 #4
Det er simpelthen alle domæner der redirecter til .dk domæne....
Altså hvis man går ind på *.nu så redirecter den til *.dk....
Avatar billede techno_dk Nybegynder
08. september 2001 - 12:20 #5
Min side har det samme www.nfs-net.dk og www.nfs-net.nu
Avatar billede prodic Mester
08. september 2001 - 12:20 #6
kim->Lige præcis hvad jeg undrede mig over.
Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:23 #7
JAMEN! Det er jo lige præcist det jeg prøver at sige via dette her emne! Spørgsmålet er bare HVORFOR gør de det?!??!?!

Det er det jeg vil have svar på! :)

- Kasper!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:27 #8
hmmm....

det kunne være pga. commonname
SKODPROGRAM

Men jeg er ikke særlig sikker i min påstand - bare sikker på at det er pisseskod at det bliver ved med at installere sig selv i min browser
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:27 #9
Der må være en som har fundet ud af at omgåes nu domænerne, jeg mener det efterhånden ligner en sag for it-politiet.
Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 12:30 #10
Der sker det samme ved mit domaine.. www.tnm-webdesign.dk kan også lige pludselig bruges med .nu

Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 12:32 #11
Det er lidt mærkeligt..

tager vi fx..

http://www.cs.auc.dk/ aalborg Universitet.
og skriver
http://www.cs.auc.nu istedet for hopper den til universitets hoved side ikke den side som somme domaine med .dk henviser til.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:34 #12
www.subnet.dk / www.subnet.nu
Det er vist på tide, at nu folkene for sikeret domæneadresseren, så sådan noget ikke kan ske.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2001 - 12:36 #13
prøv at læg mærke til Incept date

http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=krogh-hansen.nu

http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=many.nu

begger er fra den 2001-08-30

Passer det også med andre?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
08. september 2001 - 12:38 #14
theroom.dk
theroom.nu
talkzone.dk
talkzone.nu
osv\'
¨tror enten det er en fejl i alle nu domæner, ellers er det en hacker, der har brugt omkring et år på at redirecte alle domæner( tror ikke det kan lade sig gøre) det må være en fejl

Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 12:39 #15
Når man slå op i dkhostmaster\'s whois.. for jeg følgende

Results from your whois query: tnm-webdesign.nu

--------------------------------------------------------------------------------

% DK Whois database
%
% The Data in DK Whois database is provided by DK Hostmaster A/S
% for information purposes, and to assist persons in obtaining
% information about or related to a domain name registration record.
% We do not guarantee its accuracy. We will reserve the right
% to remove access for entities abusing the data, without notice.

% No entries found for the selected source(s).
% This whois database only contains DK domains
% and the related persons/companies.

Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 12:41 #16
tjekker vi..

http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=tnm-webdesign.nu

Incept date: 2001-09-01 07:11:00

Men jeg står godt nok med min rigtige mail, med kontakt..

fatter det ikke..
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:42 #17
hmmmm.....
det er jo heller ikke ved alle .nu adresser den gælder.

Kun ved dem der ikke er købt.

for at forstå meningen i det jeg skriver så tjek:
http://www.popcorn.dk
http://www.popcorn.nu
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:42 #18
Whitehat.Dk findes OXO som whitehat.nu.

Hva fanden sker der?!!
Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 12:45 #19
Jeg har lige droppet en mail til DKhostmaster i håb om de kan afklare vores problem, og give en naturlig forklaring.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:47 #20
*venter spændt*
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:47 #21
ok... jeg må sige jeg er overrasket! det vil jo sige at man får BÅDE .dk og .nu når man køber et domæne.
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:48 #22
*venter* ... *fløjter* ... *lorte forbindelse* ... *hmmm...hmmm* ... *tralalala* ... *gab* ...!
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:49 #23
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2001 - 12:49 #24
Det er sgu da rigtigt skummelt

Her også

http://www.nikolajdu.nu/
http://www.nikolajdu.dk/
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:50 #25
Niko >> hvad har du egentlig på den HP
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2001 - 12:52 #26
Ekspertenfilen f.eks... :-= - bliver kun brugt til test og email.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. september 2001 - 12:52 #27
Og så lige til at hænge dem ud på, der kalder mig Nego... GRRRRR!!!!
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:52 #28
Den ser fanme skummel ud med det hoved på!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
08. september 2001 - 12:52 #29
milopoer> din hjemmeside er regget på .nu 11 min senere end min, jeg fatter det ikke

det må være et dns problem eller sådan noget
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 12:53 #30
nego...
Avatar billede podata Nybegynder
08. september 2001 - 12:58 #31
Ja skummelt, men jeg ved sgu ikke rigtigt hvem der er de skumle ??

mit domæne http://podata.dk virker også med .nu
og det ER allerede i brug/registeret ??

Det viser sig at dem der har det i brug/registreret er mit webhotel, underligt vil de komme med et tilbud man ikke kan sige nej til eller ??
Avatar billede cool-wil Nybegynder
08. september 2001 - 13:01 #32
der må da være nogle der arbejder ved de store virksomheder herinde, altså dot.com firmaer

der ved hvad der er sket med de navne

Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 13:03 #33
tjaaa...

*råber* NOGLE DOT.COM FOLK HER!????
Avatar billede egede Nybegynder
08. september 2001 - 13:08 #34
underdomæner redirecter til hvoedsiden fx:
www.*.subnet.dk
ryger hen til www.subnet.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. september 2001 - 13:21 #35
ser ud til at man kan få 3 måneders .nu gratis...

har skrevet til folkene bag :
---
To whom it may concern,

It has been brought to my attention that www.ljweb.nu points towards my website located at www.ljweb.dk / www.ljweb.com.

I have not, will not and dont even consider registering the .nu. I will not accept any kind of billing for this. Furthermore to nail down who is behind this \"mass\" registering of .nu names, please provide me with full details of the order, hereunder IP address used under registration, time etc.

The registration :
  Date Registered:    2001-08-30 14:13:00
  Contact E-Mail:    lbj@ljweb.com
  Status:  Active

Please notify me what has happened and how to proceed from here,

Kind regards,

Lars B. Jensen, CEO and Founder
LJWeb GmbH

www.ljweb.com

så må vi se hvad svaret bliver
Avatar billede milpoer Nybegynder
08. september 2001 - 14:14 #36
Når jeg tjekker ved..
http://www.nic.nu/cgi-bin/VerifyResultscc.cfm

for jeg info der siger at jeg eger domainet.. tnm-webdesign.nu

.NU Web Address Search Results
Sorry, tnm-webdesign.nu is already in use.
DETAILS

Enter Another .NU Web Address (Domain Name) You\'d Like To Use and Click \"GO\"

WWW.

Date Registered:    2001-09-01 07:11:00
Contact E-Mail:    tnm@post5.tele.dk
Status:  Active
    Technical info for tnm-webdesign.nu

For help, contact the .NU support desk.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. september 2001 - 14:27 #37
hehe, for dem af os der har freepaq.dk som host (slå mig nu ikke*LOL*) er det ret sjovt at se på .nu adressen, da man ikke kan få et frepaq-hostet domæne til at åbne i andres frames uden der går ged i det, se på www.always-almighty.dk og www.always-almighty.nu
Avatar billede techno_dk Nybegynder
08. september 2001 - 15:30 #38
Det virker da ellers fint med min side :) www.nfs-net.dk og www.nfs-net.nu            ...spørg mig ikke hvorfor IQ-baren ikke er på for jeg ved det ikke. Det startede efter at jeg begyndte at lave ASP på siden.
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 15:39 #39
de fleste sider er fordi .nu og .dk er tæt på hinanden og derfor vil de gerne have alle navnene !
så en ikke stjæler dem !

tag fx.

www.pacroon.dk
www.pacroon.com
www.pacroon.net

det er den samme som har købt siderne men vil blot ikek have andre tager dem...

fx. www.scandinavia-online.dk
er lige blevet taget af en...
som i nok ved står det for SOL
altså www.sol.dk

de har prøvet at købe det af ham men han vil ikke give det væk.

surt for dem, de var for langsomme...

sååeh.

men jeg kan ikke se hvorfor nogle køber .nu navne og ligger en frame ind fra en anden side som faktisk ikke er deres.

// Mu Kanus

kontakt dem istedet
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 15:40 #40
hmm sådan er det også med min side ??

www.ultraz.dk
www.ultraz.nu

det var sq da egentlig underligt...!

hmmmm

// Mu Kanus
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
08. september 2001 - 15:46 #41
Også min side www.miljopose.nu/dk er taget!!

Jeg står dog med den rigtige emailadresse, ved ejer ?!?!?

- Rasmus!
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 15:52 #42
ahaaa jeg har fundet ud af det !!!

det er fordi .dk og .nu er i sarmarbejde nu eller sådan noget.

men det er jo fedt for os da vores sider kan ses fra et .nu domæne !!

jeg håber det vare ved men jeg tror snart det stopper.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2001 - 16:17 #43
mukanus => hvor ved du det fra? ;o)

Skulle man så ikke kunne få sin egen ftp adgang til sin .nu HP?? (så man kan have noget forskelligt liggende på dem)

Flytter .nu HP\'en så med når man flytter host? (flytter min hp hjem til mig selv snart, så jeg selv hoster den)
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. september 2001 - 16:19 #44
makanus >
Hvor har du set dette ?

LuF

Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 16:52 #45
MUKANUS>>> Hvor har du de oplysninger fra??
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 17:01 #46
Han er hemmelig agent. Udsendt af staten for at slette sporene...
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 17:02 #47
Vi ved for meget... Vi må dø... ;)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
08. september 2001 - 18:38 #48
------------------------------------------------------------------------
.NU Domain LTD Whois service

Domain Name (UTF-8): eksperten.nu
Record ID: 209897.

Record expires on 08-Oct-2001.
Record created on 29-Aug-2001.
Record status: Active.

Domain servers in listed order:
    lns0.ma.worldnames.net    64.55.105.6
    lns0.telia.nic.nu    212.181.91.5
    lns1.ma.nic.nu    199.103.128.130

Copyright by .NU Domain LTD - http://www.nunames.nu
------------------------------------------------------------------------
Database last updated: Sat Sep  8 07:18:39 2001
------------------------------------------------------------------------

De udløber jo om en måneds tid. Et eller andet salgs-pis hvis i spør\' mig : )
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 18:40 #49
min også www.tommyarne.dk/nu

resten>
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 18:42 #50
nej i kan ikke rette på jeres .nu adresse og enhver kan oprette den foran næsen på jer men indtil ingen har oprettet adressen vil der gå link til jeres side.

se selv fx. builder.dk
der er en der har oprettet builder.nu så derfor er builder.nu hans side !

hvis han ikke havde oprettet den kunnem an godt gå ind på builder.nu og se builder.dk

indtil en oprettede builder.nu

håber i forstår.

prøv at ændrei jeres .dk side så kan i se detr følger med på .nu siden

.nu siden er blot en frame af jeres .dk side indtil en anden opretter navnet.

// Mu Kanus

og ja jeg er tæt på at være hemmelig agent
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 18:45 #51
resten > fuck hvor er din hjemmeside grim !

undskyld !! jeg ved godt jeg er dum

men hvorfor registrere du e .dk domæne når du ikke kan finde ud af at udnytte den ??

se selv der er et eksempel
ingen ville nogensinde kopiere hans side og bruge penge på at betale et .nu domæne for at folk tror at restens side var hans.
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 18:46 #52
Hmmmm agent 00 nougamus  *ggg*

RESTEN>
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 18:49 #53
hmmmmm.....

det her er ikke en side vurdering.

Og det er forøvrigt en latterlig kritik at give.

Prøv med kostruktiv kritik
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 18:49 #54
tak mukanus men hvad hedder din side for det må du da ha sidden du kommer med sådan en udtagelse

resten>
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 18:50 #55
tak phunkypopcorn

resten>
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 18:55 #56
mukanus. > Æhh har du noget der er bedre ?
Nej vel, så klap i og lad være med at spille smart.
resten.> din side er god nok, et par små ændringer og den er perfekt, men ellers en flot side...
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 18:57 #57
en stor tak til Filen der har ry for at sige sin mening her på eksperten

resten>
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 19:02 #58
resten

:)

heheeee....
det er noget af et rygte han har opnået på 14 dage.

Men din side er nu helt okay....
Hvis jeg umiddelbart skulle kritisere noget helt vildt er det da teksten ved musen - samt musikken.
Det er mere til gene end det er underholdende..
:)

Men det var jo lige lidt udenfor tråden i det her spørgsmål
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 19:03 #59
Sprogspasser>

kanon jeg er lige komemt til eksprten og jeg vil gerneblive her da det er et fedt sted ! man gør folk glade og man bliver selv glad hvis man opretter spørgsmål. Jeg kan bedst lide at lave logoer og bannere da det er det jeg er bedst til. jeg har også lavet mange skelleter i photoshop så jeg bare skal indsætte tekst. så kan folk jo bare sige hvad de vil ha og så bruger jeg min skabelon og følger hans instrukter. // Muk anus
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 19:04 #60
tak tak phunkypopcorn
jeg skal nok lave det om *GG*

resten>
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 19:04 #61
Æhhh Muk anus  ????  Jamen der står der i Mukanus minisite..  Ha ha ha ha
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 19:05 #62
resten:

Der er ingen grund til at blive personlig - mit bud er at han er omkring 14 og ikke opdraget særlig pænt af sine forældre!!!
Så han kan sq nok ikke gøre for det.
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 19:05 #63
muk anus mini site *LOL*

resten>
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 19:06 #64
ja jeg ved det godt men man bliver bare ond i sulet.
mand skal ikke kaste med brændte børn når man selv lugter ilde

resten>
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 19:06 #65
Phunkypopcorn. >  Point taken. ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 19:08 #66
ikke mere mudder kastning hehe
jeg trækker mig
skal ind og slå mig på bollerne med et fugleneg
ses/sås og tak til filen og phunkypopcorn

resten>
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2001 - 19:30 #67
Hvad er foremålet med at købe www.krogh-hansen.nu og henvise det til www.krogh-hansen.dk ???

Jeg kan se at det er infopaq der har technical Contact for krogh-hansen.nu og jeg har mit .dk site liggende hos freepaq/infopaq.
Hvad får de ud af, at have en .nu HP der henviser til mit .dk??
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 19:42 #68
Resten >> Sig mig er din far dranker eller sådan noget? Smadrer din far din mor? Hvordan fanden er det du opfører dig? Hold kæft mand...

Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 19:43 #69
Undskyld sproget... ;)
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 19:46 #70
goldduck.> Hvordan er det du opfører dig ??
Og hvad er det for nogle påstande, du kommer med ??
Du er gået for vidt.........
Avatar billede netsrac Praktikant
08. september 2001 - 21:10 #71
Har ikke lige læst hele tråden, nogen der har noget nyt info ?

Desuden må det være domains fra før en vis dato, for mit nye domain cnhweb.dk er ikke regget på .nu endelsen, men det er cnh.dk som er mit gamle domain.

Kunne godt fristes til at tro at de har gjort det for at når folk opdagede at det var der ville de begynde at bruge det, også hvis hits ratio blev tilstrækkelig høj på siden, ville de pludselig stoppe med at redirecte til ens side også begynde at sælge domainet eller skrive mails til dig om du ville købe domainet.
Avatar billede netsrac Praktikant
08. september 2001 - 21:25 #72
Desuden kan jeg ikke lide at min email adresse står der, betyder det at jeg står som registrator og hvis jeg gør det, kan jeg vel egentlig forvente at modtage en regning inden for det næste år.
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 21:34 #73
resten > damn hvor er du latterlig !
du er garanteret en mega svans irl !

så luk røven.

hvem fanden gider have et mini site ?
jeg lavede lige et vildt hurtigt jeg bruge måske 1 sek. på det elle rmåske lidt mere.

so ?

jeg har kun en ting at sige :

LUK RØVEN RESTEN !!!

du er da for lad at høre på
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 21:38 #74
resten >> har du lavet din side i subnet og brugt alle de lallede script som ingen højreklik, klam musik, grimme animationer, ingen grafik, subnet bg, grimt farvevalg.
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 21:38 #75
nåå muk anus
tør øjenene
jeg bære ikke nag husk det men tænk dig om inden du tar for store ord i din mund
og ha det godt ikke
see you min ven

resten>
Avatar billede mukanus Nybegynder
08. september 2001 - 21:40 #76
det tror jeg ik lige
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 21:44 #77
du er min ven mukanus
og ha det godt ik og held og lykke i fremtiden

resten>
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 21:46 #78
Muk anus..  Dit ego udskriver en chek, som din krop ikke kan indløse..

Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 21:48 #79
heeeey!!!!!

Det her udvikler sig i en helt forkert retning!!

SLAP AF FOLKENS
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 21:52 #80
ja vi skal sku ikke side her og svine hinanden til vi skal hjælpe hinaanden til at løse problemer men nu var det muk anus.. der gav bolden op..
men tak for en dejligt skænderig og kan i alle sammen sove godt

hilsen resten
Avatar billede koep Nybegynder
09. september 2001 - 04:52 #81
Jeg er 100% på at det er et reklametrick.

Jeg undrede mig også selv over det og dykkede så dybere i sagen!!

Hvis du havde haft en e-mail skrevet ind på dit .dk domain navn ville den sjovt nok også være regget hos www.nunames.nu

Så for jer der har det prøv at gå ind og tryk modify domain og sig forgot password og skriv den e-mail adresse der er listet under jeres .dk domainnavn

Så får i et password sendt på mailen og i vil nu kunne se at jeres domainnavn i .nu er regget for en 2 ugers periode.

Jeg vil mene at det er en slags teaser for at få folk til at regge deres domainnavn og specielt skabe en masse opmærksomhed på www.nunames.nu og det er jo også lykkedes dem
Avatar billede smms Nybegynder
09. september 2001 - 14:24 #82
http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=2053
her kastes der lidt lys over sagen
Avatar billede laxxe Nybegynder
09. september 2001 - 21:05 #83
Hmm, jeg studsede også over mit domæne http://www.simlock.dk/ som pludseligt kunne nåes via .nu

Det bliver spændende at se om de har tænkt sig at spamme os alle sammen med tilbud senere...
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 21:08 #84
de ka da bare prøve....
jeg køber ikke noget.

Og hvis de bare sender en regning på noget har jeg da min gode ven markedsføringsloven i hånden.
Men jeg tror ikk der kommer nogen tilbud
Avatar billede danscape Nybegynder
09. september 2001 - 23:05 #85
Har I lagt mærke til at .nu domænerne ikke bare har en frame til jeres site, men at domænernes DNS´er også peger på serverens IP-adresse, så filner kan nås fra www.domaine.nu/HEJ.asp ?!?!?

- Kasper!
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
10. september 2001 - 00:03 #86
Hvad er der så at brokke sig over?? Mange danske domain-ejere har fået sig et gratis .nu domain - det er da ikke noget at hidse sig op over??
Avatar billede egede Nybegynder
10. september 2001 - 13:37 #87
som skrevet tidligere, så gælder det ikke subdomainer
www.mobilisten.subnet.dk (gammel og grim, det ved jeg *gg*)
www.mobilisten.subnet.nu
Avatar billede danscape Nybegynder
10. september 2001 - 16:08 #88
PUDDELUNDERCOVER>>> Jow, der er noget at brokke sig over! Jeg er KUN interesseret i at få mine besøgende fra mit .dk domæne og ikke fra det dersens grimme .nu!

Jeg har kigget lidt i mine logfiler, og min trafik er steget med 30 % den sidste halv anden uges tid!!!?!?!?! Hvorfor?? Jow, jeg har da godt hørt at Nunames.nu genere en masse trafik på .nu domænerne, så de stiger i pris og kan sælges for flere penge, end normalt!!! DERFOR!!!

- Kasper!
Avatar billede danscape Nybegynder
10. september 2001 - 16:11 #89
Hvis du havde et seriøst Inernet firma, ville du nok også blive sur, hvis dit firma lige pludseligt kunne nåes fra at skod domæne! Der er jo en grund til at firmaets website ligger på et .dk domæne.... Vi er jo i DANMARK!!!!

Jeg syntes at Nunames.nu misbruger mit firmas navn..! Og kan man lave en retsag mod dem, gør jeg det gerne...

- Kasper!
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. september 2001 - 16:25 #90
Du kan starte med at lave et lille script som fortæller folk at de kommer fra en domæne pirat.

Prøv at se på www.prl.nu

Her et script som tager sig af problemerne.

LuF
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
10. september 2001 - 16:45 #91
altså... hvis .nu domainerne generere mere trafik, så kan man være glad for det i den tid det varer - der er jo ingen som siger, at man SKAL købe deres pis?
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. september 2001 - 17:47 #92
Det er da fint at der genereres mere trafik.
Det er bare ikke fint at der står www.xxx.nu som domæne navn.
Det kan sidestilles med at stjæle indhold uden tilladelse og kilde angivelse.

LuF

Avatar billede puddelundercover Nybegynder
10. september 2001 - 17:52 #93
Well, det er jo stadig dit navn som står, det er din side, det er dig de kontakter og det er dig som tjener pengene...
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. september 2001 - 18:02 #94
Det kan du sige, men forestil dig et site som er afhængigt af den trafik de har.
Hvis 25% er genereret fra en .nu side så kan det jo bruges som afpresning.
Også er der jo lige det med at man ikke må stjæle andre folks hjemmesiders indhold.

LuF
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
10. september 2001 - 18:05 #95
Folk bliver vel gjort opmærksomme på sidens egentlige adresse... og efter min mening stjæler de ikke indholdet, de viser det jo bare - de bruger det ikke for egen gevinst (før de så kan prøve at sælge domainet)

Men jeg vil give jer ret i, at det er en underlig salgsmetode
Avatar billede danscape Nybegynder
10. september 2001 - 21:37 #96
VICTOR44>>> Jeg kan _KUN_ Give dig ret.... hvis man nu har et seriøst Internetfirma og er afhængig af den trafik der kommer, kan man ikke bruge en .NU flooding til meget...

Det er jo lige at stjæle et site der her...

LAd os nu antage at Hr. Jensen købte domainet www.netstationen.nu og satte det til at forwarde videre til www.netstationen.dk, kunne han som ejer af domænet jo påstår at det var hans site, dvs. han kunne tage æren for det, for sidene r jo på hans domain :)  Nu ved jeg godt at man kan se NetStationens adresse osv. derinde, men det kan altså lade sig gøre... Dvs.  Hr. Jensen misbruegr NetStationens navn.....

- Kasper!
Avatar billede danscape Nybegynder
10. september 2001 - 21:39 #97
HE HE! Staver som en brækket arm, på denne tid af aftenen... Sorry ;-) Håber I overlever.... ;-)

- Kasper!
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. september 2001 - 21:59 #98
PUDEL...> Prøv at se i toppen af din browser.
Der står domænenavnet med .nu efter.
Så piraten fortæller jo netop ikke at det er et andet site der kigges på.

LuF
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
10. september 2001 - 22:39 #99
True true...
Avatar billede hojben Novice
11. september 2001 - 11:53 #100
victor >> Du kan starte med at lave et lille script som fortæller folk at de kommer fra en domæne pirat.

Prøv at se på www.prl.nu

Her et script som tager sig af problemerne.

Hva dælen mener du ???????? jeg får din almindelige .dk side frem (hvis det er din)
Avatar billede victor44 Nybegynder
11. september 2001 - 20:06 #101
Hojben >

Jeg har konstateret at der er nogle browsere der nøjes med at dræbe .nu framen og ikke åbner nu.htm.

Men så længe at der står .dk som resultat er jeg godt tilfreds.

LuF
Avatar billede hojben Novice
12. september 2001 - 11:29 #102
lige en sidste kommentar :)

Special Notice

To .DK Technical Managers
From: \"NUNAMES Hostmaster\" <hostmaster@nunames.nu>
Subject: Pre-registration of .NU Domain Names

Hello;

There has apparently been some confusion among some Internet users as
well as technical managers in Denmark about recent additions made to
the .NU database. This email will clear up the confusion.

Changes have been made to the .NU database are part of a special .NU Domain
Danish Promotion which we plan to announce next week and which
will be exclusively for Internet users in Denmark. Under this special
offer, any user in Denmark will be permitted to register a .NU domain
name and to use any of our services on a trial basis for 30 days for
free - at no cost. This free trial offer will be available to internet
users in Denmark starting on Sept. 17 and ending on Oct. 17.

As a precaution, and to protect existing domain name holders in Denmark
from cybersquatters, trademark violations, and other abuse of existing
domain names and Web addresses, the .NU Domain Network Information
Center (NUNIC) has blocked the registration of existing .DK names under
the Free Trial program until Oct. 1st.

To do this, we have pre-registered these names in the .NU database.
These names are merely listed in our database, and are *not* part of our
nightly .NU domain zone file generation in our name servers.

These pre-registered names are held solely to be uses by their current
.DK holders and will not be made available to the public for the special free
trial registration promotion until Oct. 1st, unless the .NU
pre-registration holder decides to delete their pre-registered .NU
name before that. After that, we will allow others to register
the domain name.

I am contacting you about this in order to give you the opportunity to
notify your customers directly about it. We don\'t want to have to contact
your customers directly with this information, so I hope you
will contact them instead ...

Since you are technical contact for your customers&#8217; .DK domain names,
you will have authority to manage, modify or delete any of these pre-
registered \"reserved\" .NU domain names during this trial period.
Within the next 2 or  3 days, you can log in at our customer
modification page using the email address at which you received
this email as your username, after requesting a password, at
http://www.nunames.nu/customers/secure/.

Once you receive the password, you will be able to change any information
relating to your customers\' data. Your customers will also be able to take
the same actions to modify the data using their contact email address
and password as well.

It is important to understand NUNIC\'s policies with respect to
protecting customer data and privacy, as well as our intentions with
respect to the future use of any customer information about these
pre-registered or \"blocked\" domain names. I hope you will communicate
these policies to your customers.

1.    .NU domain has a strong customer privacy policy, and does not
release any customer data at our Whois server at whois.nic.nu.
2.    .NU domain will not distribute data about any .NU domain name
holder without cause (a police request about the illegal use of a
domain name, for example);
3.    All the data and information associated with the domain names
which have been pre-registered as part of the \"sunrise period\" for the
.NU Domain Danish Promotion will be deleted from our database after
Oct. 1st.

After Oct. 1st, we will not maintain this data, nor will we have
access to it ourselves. However, it is also important for your
customers to understand that once this data is deleted from
our database, registration of these names will no longer be blocked
from the general public, unless customers extend their trial or register
the names through you or on our site.

The .NU Domain Danish Promotion will last from Sept. 17 until Oct. 17
and will give a 30 day Free Trial Registration to residents or businesses
located in Denmark of any available domain name (excluding those being
blocked until Oct. 1st) as well as all the other services available from
.NU Domain at http://www.nunames.nu, such as URL redirect, frame forwarding,
email forwarding, and Multilingual Web Address services. If, after the
30 day free trial period ends, customers decide not to extend their trial or
not to register their Trial .NU domain name(s), the name(s) will be released
for others to register and use.

Normally, registration of a .NU domain name including all these
services would require customers register for a two-year period at
a combined cost of US $149.95. At the end of the 30 day Free Trial
Registration period, customers can extend the trial period for another
6 months for just US $10 by going to
http://www.nunames.nu/cgi-bin/secure/renew/ and requesting our special
6 month trial rate. If you are managing your customer\'s registration,
you will be able to extend the pre-registration for 6 months at the
same price. In addition, at any time during the trial, you or your
customers can change the domain name\'s configuration to use your
name servers and other services.

For information on how to become a .NU Certified Registrar, go to
http://www.nunames.nu/partners/registrar.cfm
If you are an ICANN approved Registrar for .com, .net and .org, you
can already register .NU domain names directly at Verisign Global
Registry Services, a .NU Distributor, using your existing RRP APIs.

Please feel free to contact me directly with any concerns or questions.

Best regards,

Bill Semich
President and Founder
.NU Domain Ltd
Avatar billede smms Nybegynder
12. september 2001 - 17:04 #103
Avatar billede prodic Mester
12. september 2001 - 18:22 #104
Avatar billede koep Nybegynder
12. september 2001 - 23:00 #105
Hello,

As part of a special .NU Domain Promotional offer which is planned to be announced next week, any internet user in Denmark will be permitted to register a .NU Domain name and use any of our services on a trial basis free for 30 days. This free trial offer will be available starting on Sept. 17 and ending on October 17.

-----

As a precaution, and to protect existing domain name holders in Denmark from cyber squatters, trademark violations, and other abuse of existing domain names and Web addresses, the .NU Domain Network Information Center (NUNIC) has already pre-registered a match to your .DK name(s) under the .NU free trial program until October 1st.

These pre-registered names are held solely for your use and will not be made available to the general public until Oct. 1st, unless you decide to delete your pre-registered .nu name before that date. After that, we will allow others to register the domain name.

Since you are the authoritative contact for your .DK domain names(s),
you have been given the authority to manage or modify any of these pre-
registered \"reserved\" .NU domain names during this trial period.
You can log in at our customer modification page using your email
address as your username, after requesting a password, at
http://www.nunames.nu/customers/secure/.

Once you receive the password, you will be able to change any information
relating to your pre-registered domain name\'s data.

It is important to understand NUNIC\'s policies with respect to
protecting customer data and privacy, as well as our intentions with
respect to the future use of any information about these
pre-registered domain names.

1. .NU domain has a strong customer privacy policy, and does not
release any customer data at our Whois server at whois.nic.nu.
2. .NU domain will not distribute data about any .NU domain name
holder without cause (a police request about the illegal use of a
domain name, for example);
3. All the data and information associated with your pre-registered
domain name(s) will be deleted from our database after Oct. 1st.

After Oct. 1st, we will not maintain this data, nor will we have
access to it ourselves. However, it is also important for you to
understand that once this data is deleted from our database,
registration of these names will no longer be blocked from the
general public, unless you choose to extend your trial or renew
the name(s).

The .NU Domain Danish Promotion will last from Sept. 17 until Oct. 17
and will give a 30 day Free Trial Registration to residents or businesses
located in Denmark of any available domain name (excluding those being
blocked until Oct. 1st) as well as all the other services available from
.NU Domain at http://www.nunames.nu. If, after the 30 day free trial
period, customers decide not to extend their trial or not to register
their free trial .NU domain name(s) for an extended period, the name(s)
will be released for others to register and use.

Normally, registration of a .NU domain name including all these
services would require customers register for a two-year period at
a combined cost of US $149.95. At the end of the 30 day Free Trial
Registration period, customers can extend the trial period for another
6 months for just US $10 by going to
http://www.nunames.nu/cgi-bin/secure/renew/ and requesting our special
6 month trial rate.

Please feel free to contact us with any additional concerns or questions.

Best regards,

.NU Domain Support

Avatar billede danscape Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:18 #106
.
Avatar billede prodic Mester
27. oktober 2001 - 18:59 #107
hmm skulle de point ikke fordeles til de rette?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2001 - 19:20 #108
det der er sq da noget snyd - ikk at jeg skal ha point for mit svar men visse andre skal da ka jeg se
Avatar billede koep Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:19 #109
Øhhh... Hallo...

Har du forstået konceptet i eksperten?
Avatar billede filen Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:23 #110
Yep fup og fiduser.
Men Danscape laver det sikkert om..
Eller hvad ???

Filen/////
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:25 #111
hehe, dejligt diskret måde at sige \"Hit med de point, tølper\" på... ;-)
Avatar billede filen Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:28 #112
Hæ hæ ja ikke. Nu er de points ikke til mig, men det er ligemeget..
Ret skal være ret....

Filen///
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:30 #113
Helt enig... Jeg synes at Danscape burde finde ud af noget med de involverede parter... Mest for hans egen skyld - ellers kunne det jo være at folk ikke gad hjælpe ham en anden gang?
Avatar billede filen Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:32 #114
Lige precis..

Filen/