Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 10:29 Der er 166 kommentarer og
2 løsninger

Min site stjålet - hvad gør jeg?

Hej.
Jeg ejer domænet many.dk hvor jeg har lidt dit&dat liggende - ikke noget fancy eller voldsomt interessant.

...Men åbenbart interessant nok til at et eller andet papøre har købt domænet many.nu og lavet et spejl af min site.
Hvis der bare var tale om et link eller en redirect, så ville alt jo være ok. Men så vidt jeg kan se, så kører vedkommende alle mine sites inde i en frame og det gider jeg sq ikke!!

Jeg kan ikke finde ud af, hvem der har gjort det og har derfor i første omgang sendt en mail afsted til min egen udbyder.

Hvem står bag domænet many.nu og hvordan stopper jeg dette tyveri??
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:30 #1
Jeg ser lige på det!

2 cek.

*Dr.Z*
Avatar billede jhol00 Nybegynder
08. september 2001 - 10:32 #2
Du skal tage kontakt til din internetudbyder, som hoster dit domæne - de kan hjælpe dig videre. Det er sikkert ikke første gang, at det er sket - så mon ikke de kender de rigtige kanaler?

Sørg for at have alle papirer i orden - sagen bliver sikkert lettere, hvis du kan dokumentere, at dit domæne eksisterede først, samt hvis du kan dokumentere udviklingen af indholdet på dit site!
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:33 #3
Ehh....- det kan stadig købes! Se her:

http://www.carambole.dk/html/products/domain_vac.jsp?query=many

Jeg surfer lige lidt videre...

*Dr.Z*
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:37 #4
http://www.nunames.nu
Jeg mener det er dem som hoster hans domøne men er ikke sikker.
Avatar billede manhatten Nybegynder
08. september 2001 - 10:38 #5
whois -h whois.geektools.com 212.181.91.6
www.many.nu resolves to multiple addresses: 212.181.91.6 64.55.105.9

Using 212.181.91.6

Query:    212.181.91.6
Registry:  whois.ripe.net
Results:
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

inetnum:      212.181.91.0 - 212.181.91.7
netname:      NUNAMES
descr:        Nunames LTD
descr:        Telia Co-Location Customer
country:      SE
admin-c:      RP4823-RIPE
tech-c:      RP4823-RIPE
status:      ASSIGNED PA
mnt-by:      TELIANET-LIR
changed:      amar@telia.net 20000216
source:      RIPE

route:        212.181.0.0/16
descr:        TELIANET-BLK
descr:        Abuse issues should be
descr:        sent to abuse@telia.net
origin:      AS3301
mnt-by:      TELIANET-RR
changed:      rr@telia.net 19990525
source:      RIPE

person:      Rajiv Prasad
address:      .NU Domain Ltd.
address:      226 Main Street, Suite 31
address:      Medfield, MA 02052 US
phone:        +1-508-359-5600
e-mail:      tech@mail.nic.nu
nic-hdl:      RP4823-RIPE
changed:      amar@telia.net 20000216
source:      RIPE

Results brought to you by the GeekTools WHOIS Proxy
Server results may be copyrighted and are used with permission.
Your host (206.117.161.80) has visited 1229 times today.

Jeg ville kontakte abuse@telia.net

/Manhatten
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:39 #6
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:40 #7
-onslow-: Det tror jeg også!

many: Se her: http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=many.nu

*Dr.Z*
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:40 #8
´Det er et dansk firma
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:41 #9
-onslow-: Vi er bare enige ;o) Du har dog fortjent pointene! Det var trods alt dig der fandt siden: http://www.nunames.nu
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:42 #10
Dr.z det kan være lige meget..
Man kan jo desvære ikke købe en cola for point
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:42 #11
many: Du skal kontakte: webmaster@teaminternet.dk
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:43 #12
-onslow-: Hehe
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 10:44 #13
Jeg har lige modtaget en mail fra min udbyder, Team Internet (jf. de to foregående links i tråden), og de nægter at have noget som helst med sagen at gøre. De mener at det er et \'salgsfif\' fra nogen som ønsker at sælge .nu domæner..... HM!

Denne \'nogen\' vil jeg gerne finde!
!\"#¤%&/  !! Hvor irriterende!!
/many
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:45 #14
Prøv at gå ind på siderne der er linket til!!

http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=many.nu

*Dr.Z*

Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:46 #15
Many>>> det tror de har ret i!!!
Men det eneste du så kan gøre er at kontakte http://www.nunames.nu so er dem som styre .nu domæner og bede dem om at få det stoppet
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 10:48 #16
.....takker for eftersøgningen. Jeg går i flæsket på min udbyder igen!

Håber -onslow- & dr.z er tilfredse med point og andre ikke for mugne ;o)

/many
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:49 #17
Det er ganske fint
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 10:49 #18
arjjjj - så trykkede jeg forkert igen. Point skulle virke nu!

;)
/many
Avatar billede -onslow- Nybegynder
08. september 2001 - 10:51 #19
Many var lige inde på din side.
Det er et ret fedt design
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:52 #20
Takker for point!

Held og lykke med eftersøgnigen...

*Dr.Z*
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 10:53 #21
-onslow-: Hvis side? http://Many.nu?
Avatar billede foldager Novice
08. september 2001 - 10:54 #22
Det er da det dårligste salgstrick jeg har hørt om. Med mindre man kører efter princippet \"Dårlig omtale er bedre end ingen\".
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 11:05 #23
-onslow-: http://many.dk.er.min.site.many.nu  ;o)

foldager: ja, det er sq en shitty ting, dette her.

Skarp mail afsendt til nunames.nu, ikke fordi jeg tror det hjælper, men det var en befrielse at komme af med noget galde!  *LOL*

/many
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. september 2001 - 11:29 #24
Du kan sætte et javascript ind i dine sider der slår hans frames i skoven.

Det har jeg gjort ved en del af mine sites.

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- ;

if (top.frames.length > 1) {
    top.location=\"http://www.ditdomain.dk/index.htm\";
}

// Kill frames :-) -->
</SCRIPT>

Sæt scriptet ind før din <head>

God fornøjelse

LuF
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 11:37 #25
Sådan en fusker bør da meldes til politiet, det er da direkte tyveri
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 11:48 #26
http://www.nunames.nu/cgi-bin/VerifyResultscc.cfm#details , noget tyder på, at det er en der har fundet ud af af fuske nu navnene, da der ikke findes nogele oplysninger omkring registreringen, kun at navnet er i brug.
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 11:48 #27
victor44: Tak for scriptet :o)

kharder: ja, det bør han. Prøv at skrive teaminternet.nu og opasia.nu  ...! Det er ikke kun mig lille fisk som er blevet udsat for tyveri. De store må også holde for.

Hvad stiller man op med sådan en omgang svindel?

/many
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 11:49 #28
Jeg kan se linket ikke vil virke, det er fremkommet ved søg på denne side, hvis den da vil
http://www.nunames.nu/cgi-bin/VerifyResultscc.cfm

med søg many.nu
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 11:50 #29
Oki så prøver vi herfra http://www.nunames.nu/default.cfm
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 11:58 #30
Jeg har kontaktet opasia.dk og gjort dem opmærksom på problemet. Måske en af disse \'tunge drenge\' kan give rette vedkommende en ordentlig omgang.

Åh! Bare man dog var i stand til at spammelamme sådan en led fusker *LOL*

/many
Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:04 #31
WHAT MIT SITE ER OGSÅ BLEVET NAKKET!!
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 12:06 #32
danscape: Hvad er linket til siden?
Opret evt. et nyt spm!
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 12:07 #33
Det sker AUTOMATISK. Alle mine sider er udsat for det samme, prøv selv at skrive en tilfældig adresse du ved der findes som .dk domæne.
Hvis man har en engelsk browser gør den nok det samme bare sender en viderer til et .com domæne.

Der er nok ikke noget at gøre.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 12:09 #34
http://www.eksperten.nu <-- Bare et eksempel.
Men prøv at få fat i en med sin browser indstillet så de tror han kommer fra Amerika - er næsten sikker på at jeg har ret.

Søg på f.eks \"biler\" på www.jubii.dk / www.jubii.nu og brug så de adresser til at teste.
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 12:10 #35
www.jubii.nu er så købt....
Avatar billede slasko Nybegynder
08. september 2001 - 12:18 #36
WOW! Der er gang i den!!
http://www.eksperten.dk/spm/107133
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 12:20 #37
>>tommyf

Nøl, der er lagt et frameset ind, endda med en Noframes redirection
Avatar billede prodic Mester
08. september 2001 - 12:23 #38
tommyf->Selv med en engelsk browser sender den siden videre til .dk selvom der findes et tilsvarende .com domæne.
Wierd!
Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:26 #39
ALLE domæner med endelsen .dk kan også fanges på endelsen .nu !

Tag nu fx www.danscape.dk - www.danscape.nu

www.eksperten.dk - www.eksperten.nu
www.netstationen.dk - www.netstationen.nu
www.opasia.dk - www.opasia.nu
www.coolsecurity.dk - www.coolsecurity.nu

Hvorfor f*nden er det sådan???!?!

- Kasper!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. september 2001 - 12:26 #40
de fleste store sites er vist købt som .nu
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 12:35 #41
Nu folkene må sikre deres domæneregistrering/navne noget bedre.
Avatar billede dr.z Nybegynder
08. september 2001 - 12:37 #42
Fløjt!
Avatar billede danscape Nybegynder
08. september 2001 - 12:41 #43
Det er også de små sites!

Jeg tror at det er ens Internet udbyder, altså dem der hoster ens snite der står bag det her....

Der står at det er scannet der ejer mit domæne på .nu !!

- Kasper
Avatar billede cool-wil Nybegynder
08. september 2001 - 12:50 #44
det står der hos alle danscape..

det firma der har regget dit domæne i starten, har også \"regget\" det på .nu

tror stadivæk det er en hacker der har lavet om i dns på dk og nu domæner
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 12:55 #45
Prodic >> Der ødelagde du min sammensværgelses-teori :o|

Er der ikke et sted  browseren hvor man angiver hvor man kommer fra? Eller hvordan er det at f.eks ASP kan henvise personer til forskellige sider udfra deres land?
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 14:42 #46
Gentager lige: (fra 08/09 2001 12:20:13)

\'Nøl, der er lagt et frameset ind, endda med en Noframes redirection.\'

Så, der er altså en eller anden maskine som har flyttet/kopieret sites
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 14:47 #47
roenving >> Der er INGEN der har oprettet en kopi af sitet et andet sted.

Der bliver linket til den rigtige udgave, der er aldrig taget en kopi af siden:
<FRAME src=\"http://www.many.dk\" name=\"thepage\">
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 14:52 #48
Ok - men der må være en person/et firma som står bag dette. Men hvem.....?

Som skrevet 8/9 11.05 i denne tråd, så har jeg kontaktet nunames.nu. Jeg venter stadig på svar.

Skal man melde sådan noget til politiet, til de som styrer domænenavne - eller bare acceptere tingenes tilstand og sætte et noframes-script på sin site?

/many
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. september 2001 - 15:02 #49
many >> Hvad har du at miste? Du har da nærmest fået foræret et gratis domainnavn. Ham der har lavet det tjener jo ikke noget på det.

(Og da det også er sket for alle småsider er jeg sikker på at det er noget automatisk)
Avatar billede sukos Juniormester
08. september 2001 - 15:15 #50
Man kan ikke eje et domæne med æ, ø og å hvis ikke man samtidig ejer det tilsvarende uden æ, ø og å!
http://azero.dk/?/produkter/domain/æøå.nu/

Umiddelbart vil jeg tro det er DNS som fucker det hele lidt op?
Avatar billede many Nybegynder
08. september 2001 - 16:46 #51
tommyf>> Umiddelbart syntes jeg da også at det var en ok ide. Men ved nærmere eftertanke, såeee... Jeg ved sq ikke. Et link eller en redirect er fin nok. Men ligefrem at lægge hele mit indhold over på et domæne som ikke er ejet af mig - det bryder jeg mig ikke om.

Det er lidt i stil med at venner som passer ens hus, også åbner ens post i misforstået venlighed.

/many
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. september 2001 - 16:50 #52
many jeg tror nu ikke at de har lagt hele dit site over på et andet domæne, mon ikke det er en form for DNS hosting ting der er lavet
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 17:43 #53
<ole>
Darvs, many  :)
Prøv lige at checke: http://www.eksperten.nu  #LooOooL#
De er zq da kemisk renset for begrebet \'pli\'...!!!

Hvis det er rigtigt, at det er et salgsfif, er der nok en metode til at få dem til at stoppe det på:
Hvis nu de modtog en fotokopi - vedlagt en oversættelse - af en avisartikel fra et af deres fremstødsmåls toneangivende aviser, der bandede dem langt ned i Lucifers flammer, ville de måske få øjnene op for, at deres fremgangsmåde jo virker direkte modsat af, hvad de ønsker.

Skriv en mail til computer-redaktionen på Politiken. De æder den med højglansforkromet statsgaranti!
Voila! Så er \'nu-drengende\' hængt ud som røvere og banditter...nogen man ikke bør røre med en ildtang! Mon så ikke de får gang i deres gigtsvage forben og nogle tastaturer?
JEG ville personligt få meget travlt, hvis jeg havde lavet en sådan salgs-brøler!
/mvh
</bole>
Avatar billede wise Seniormester
08. september 2001 - 17:53 #54
Ja, det er jo meget godt at man får et \"ekstra\" domæne, men hvad så om 6 måneder når de kommer til alle de store: dsb, opasia, ... og siger: \"Nu har du i et halvt år haft dit domæne som .nu - og der er måske nogle brugere der har fundet det. Hvis du ikke betaler os kassen lægger vi noget andet ind på dit *.nu domæne\"

Det er fusk, det er usømmelig markedsføring og der må være ulovligt i forhold til copyrigt lovene. - Specielt hvis man har skrevet noget om dette på sit site....
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 18:07 #55
victor44 >> Ja, som de gør lige nu, virker dit script - men de kunne jo lade index-siden på \'www.many.nu\' være et PHP-dokument, der inkluderer many\'s side.

En anden metode kunne måske være følgende. Skriv øverst i many\'s index-side:

<script language=\"JavaScript\">
if (document.referrer.indexOf(\".nu\")!=-1) {
  manys = window.open(\"http://www.many.dk/nu.html\",\"width=400,height=250\");
  top.location = \"http://www.many.dk\";
  manys.focus();
}
</script>

I \'nu.html\' kunne der så stå:

<html>
<body>
<br><br>
<center>
<h1>www.nunames.nu STINKS...!!!</h1>
They are under-educated people width no understanding of etikette on the WWW.<br>
They rob and steal other peoples sites - hoping to gain profit.<br><br>
DON\'T even think about registering a domain width their \'company\'...!<br><br>
/Best regards,<br>
Many
</center>
<script language=\"JavaScript\">setTimeout(\"window.close()\",5000)</script>
</body>
</html>

Så vil brugeren få loadaed many\'s site i hele browservinduet (uden at ligge i nuname\'s side) - og få en popUp med teksten. Den lukker så efter 5 sekunder  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 18:18 #56
www.e-pressen.dk er hermed blevet tip\'et om dette spm.
De skal zq nok få nyheden spredt lynhurtigt, hvis de fatter interesse for historien - og det tror jeg da, de gør. Hvem ville ikke det i den branche?  =o)
/mvh
Avatar billede red_eagle Nybegynder
08. september 2001 - 18:23 #57
Jeg har sendt en mail til JP\'s it-redaktion : )

Kig lige---

------------------------------------------------------------------------
.NU Domain LTD Whois service

Domain Name (UTF-8): eksperten.nu
Record ID: 209897.

Record expires on 08-Oct-2001.
Record created on 29-Aug-2001.
Record status: Active.

Domain servers in listed order:
    lns0.ma.worldnames.net    64.55.105.6
    lns0.telia.nic.nu    212.181.91.5
    lns1.ma.nic.nu    199.103.128.130

Copyright by .NU Domain LTD - http://www.nunames.nu
------------------------------------------------------------------------
Database last updated: Sat Sep  8 07:18:39 2001
------------------------------------------------------------------------

Der står jo at den udløber om en lille måneds tid. Sådan er det med alle de sider jeg lige kunne komme i tanke om. Det vil nok sige, at det er en eller anden dårlig måde, at vise folk hvor \"godt\" det er at have sådan et domæne.
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 18:44 #58
Om den så udløb efter 1/2 dag, gør ingen forskel! De ville i DK stå til en alvorlig straf...måske endda fængsel. Overtrædelse af copyright-lovene er en meget alvorlig ting.
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 19:13 #59
Nu er også min forhenværende arbejdsplads Framfab og den nuværende InleadMedia, samt Opasia blevet gjort opmærksom på rollen som ofre, så mon ikke nunames.nu får en skarp reaktion eller to?
/mvh
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 19:19 #60
Øeh ...

har vi ik\' li\'e en eller anden, som kan sprede budskabet *relevante* steder
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 19:23 #61
Politiken har den også, nu - så mon ikke, det er velspredt temmelig snart?  :)
/mvh
Avatar billede mr-d Nybegynder
08. september 2001 - 19:23 #62
Hmm. hvad med den her:

www.stofanet.nu \"ligner\" www.stofanet.dk
men det gør webmail.stofanet.nu også!!!
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 19:27 #63
mr-d >> jeg får \"Du har ikke rettigheder til at se denne side\" på begge de to første...?!?!
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 19:28 #64
>>ole 19:23:23
Hvor ??
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 19:48 #65
roenving >> Jeg har sendt den til dem for en halv time siden  :)
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 19:57 #66
Æhhhhh hvorfanden er alle mine kommentarer blevet af ??????????????????????
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 19:58 #67
Der er sku´da fjernet en hel del af de forskellige brugers spr..
Hvor er de blevet af ???????????????????
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 20:09 #68
filen >> Det tvivler jeg da på....?!?!?!
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 20:10 #69
Jamen hør nu her vi var en halv snes stykker der have en debat i gang her, men nu er alle spr og kommentarer væk.  ????????????
Tralalala er jeg ved at blive skør ???
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 20:25 #70
Måske...! Jeg kan ikke se, der mangler ikke noget  :)

I øvrigt så har jeg kontaktet Politiet ang:  http://www.kbhpol.nu  :)
Samt redaktør Henrik Strube på Dansk Musiker Forbunds medlemsblad Musikeren, da den også er berørt. Det samme gælder Koda - så mon ikke med så copyright-orienterede organisationer - og Politiet - der sker noget?
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 20:30 #71
http://www.dkhostmaster.nu  *ROTFLMAO*
De er også underrettet, så NU holder jeg pause og lader Ekspertens database hvile lidt  :)
/mvh
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. september 2001 - 20:43 #72
Jeg har noget ASP kode på min www.usite.dk der viser hvornår du kom på siden - denne asp kode kan jo ikke bare kopieres, men på www.usite.nu gør den det samme....

Er der noget spøjst ved dk-hostmaster?
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 20:45 #73
Sorry sorry sorry. Jeg har blandet 2 spr sammen nemlig det der hedder eksperten.nu og dette.
De handler om nøjagtigt det samme, og jeg tog fejl..

Håber at jeg er \"tilgivet\"  he he
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 20:47 #74
fastwrite >> \"Er der noget spøjst ved dk-hostmaster?\" Ja, for pokker! Deres side er også i gyngen! Hvornår har de haft et domæne under \'.nu\'?

De kopierer ikke din ASP. De lægger dit site i deres eget frameset. Kildekode fra www.usite.nu :

<html><head><title>www.usite.nu</title></head>
<FRAMESET rows=\"100%,*\" border=0 frameborder=0 framespacing=0
framecolor=\"#000000\">
<FRAME src=\"http://www.usite.dk\" name=\"thepage\">
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
<BODY bgcolor=\"#FFFFFF\">
<CENTER>
<H2>www.usite.nu</H2>
<BR>
<A href=\"http://www.usite.dk\" target=_top>Click here to continue</A>
</CENTER>
</BODY>
</NOFRAMES>
</HTML>

/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 20:50 #75
filen >> Hehe...helt okay. Hvad er URL\'en til det spm?
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 20:52 #76
Vent lige..
Avatar billede kapla Nybegynder
08. september 2001 - 20:52 #77
Avatar billede fastwrite Nybegynder
08. september 2001 - 20:53 #78
Det er jo simpelthen ALLE .DK hjemmesider der hedder .NU - der må være sket en fejl et sted..

og dog.. skriver man scannet.dk kommer man ind på
Scannets hjemmeside.. Skriver man deriomod scannet.nu - kommer man ind på en helt anden hjemmeside....

Hvad sker der?!
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 20:53 #79
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 20:58 #80
Ja det er det spr
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 21:02 #81
Thnx  :)
Avatar billede 7th Praktikant
08. september 2001 - 21:04 #82
Det lader til at alle dk domæner også kan fanges via .nu hvis xxx.dk ikke særskilt er blevet registreret som xxx.nu
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 21:29 #83
Nej, ikke alle - men det lader til at være tæt på!  :(
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 21:35 #85
Det er vist en der har sat det helt store redeligerigs system igang.
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 22:01 #86
Denne her må zq da være lige til et sagsanlæg:
  http://www.nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=eksperten.nu
Avatar billede resten Nybegynder
08. september 2001 - 22:09 #87
hmmmm ja det ser da mærkeligt ud det med eksperten og hva fanden sker der med det hele??
www.tommyarne.dk
www.tommyarne.nu

resten>
Avatar billede bouggi Nybegynder
08. september 2001 - 22:23 #88
Sidder nu og tænker mon man kan oprette et spørgsmål på eksperten.nu og spare sine point på eksperten.dk...*GGG*
Nej spøg til side det er fanme for wierd det her sidder og tjekker alle mulige sider og umiddelbart er det5 hver eneste dk side man rammer der oxo har samme .nu adr.
f.eks. virker det ikke her

www.olympus.dk
www.olympus.nu
Avatar billede netsrac Praktikant
08. september 2001 - 22:28 #89
olebole >> Der er jo ingen forskel på registreringen af eksperten.nu end f.eks. cnh.nu alle de domains er registreret med de oplysninger der står i dk hostmasters database.
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 22:34 #90
Netop...men oplysningerne er ændret til at gælde for .nu-domænet - og det er med garanti ulovligt, da de jo er gældende for .dk-domænet og *ikke* for .nu-domænet!
Avatar billede netsrac Praktikant
08. september 2001 - 22:36 #91
olebole >> Så du mener vi alle har grund nok til at lægge sag an mod nunames ?
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 22:42 #92
Det vil jeg da mene...lad os se, hvad politiet siger  :)
Avatar billede netsrac Praktikant
08. september 2001 - 22:44 #93
Der må næsten være noget i deres betingelser der siger at de ikke garanterer at whois databasen er korrekt.

Er der nogen nyheds sites der har skrevet om episoden ?
Avatar billede speedy Nybegynder
08. september 2001 - 22:52 #94
Det er som andre har fundet ud af ikke alle .dk domains der er sådan. Se bare min side www.espeedy.dk  og    www.espeedy.nu

/SpEeDy
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 22:54 #95
Det er *ikke* den officielle ripe-whois DB...det er deres egen.
Der er ikke fejl i den - den er 100% forkert for tusindvis af sites...*alle* opførte sites i den. Det er ren svindel - og garanteret ulovligt!
Avatar billede sbm Nybegynder
08. september 2001 - 22:54 #96
Hmmm. Snakken med at det er et DNS trick holder vist ikke... Der genereres jo automatisk en tom frame. Hvis det var en ren DNS-ting, ville du få 100% det samme som når du går ind på det tilsvarende .dk domæne, men det er jo ikke tilfældet. Du får en frame der indeholder den pågældende side. Altså må der være tale om en server der generer denne frame, som så smager på nogle tilgængelige server-variable der fortæller hvilket land du kommer fra. Lidt ligesom eksempelvis Altavista.com gør det, og automatisk henviser dig til din lokal-sprogede version af altavista.
En anden ting der viser at der ikke er tale om et rent DNS-trick er hvis du forsøger at pinge dit .dk domænde. Det giver en IP-adresse. Hvis du pinger den tilsvarende .nu adresse får du en ANDEN ip-adresse. Hvor jeg får seperate ip-adresser for alle de forskellige .dk domæner, er det altid den samme ip-adresse for .nu domænerne: 64.55.105.9
Ved et kig i dk-hostmasters whois får jeg:
HarvardNet (NETBLK-HTW-2CIDR)
  500 Rutherford ave.
  Boston, MA 02129
  US

  Netname: HTW-2CIDR
  Netblock: 64.55.0.0 - 64.55.255.255
  Maintainer: HTW

  Coordinator:
      BELLIVEAU, GLENN  (GB433-ARIN)  GBELLIVEAU@HARVARD.NET

  Domain System inverse mapping provided by:

  AUTH01.NS.HARVARD.NET    140.239.140.239
  AUTH02.NS.HARVARD.NET    209.21.182.4

  ADDRESSES WITHIN THIS BLOCK ARE NON-PORTABLE

  Record last updated on 03-Aug-2000.
  Database last updated on 7-Sep-2001 23:28:25 EDT.

Der er nogen der har lavet noget muggent med en FANDENS MASSE .NU DOMÆNER...
Avatar billede sbm Nybegynder
08. september 2001 - 22:59 #97
Der henvises også til:
.NU domain (NETBLK-HTW-06144)
  266 Main St Suite 31
  Medfield, MA 02052
  US

  Netname: HTW-06144
  Netblock: 64.55.105.1 - 64.55.105.30

  Coordinator:
      Mitchell, Robert  (RM1089-ARIN)  rmitchell@mall.nic.nu

  Record last updated on 27-Sep-2000.
  Database last updated on 7-Sep-2001 23:28:25 EDT.

Prøv at kigge på www.nic.nu

Mon ikke dette er synderen?
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 23:02 #98
Nejnej...selvfølgelig er det ikke et DNS-trick! Den rigtige side er jo loaded i et frameset  :)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 23:08 #99
www.divxit.dk virker, men www.divxit.nu er ikke i drift...
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2001 - 23:26 #100
Der er sikkert mange sites, der ikke findes som .nu - så mon ikke der er rigeligt med eksempler på det i denne tråd nu?

Prøv derimod at kalde http://www.jubii.nu
Så kommer man frem til et firma \'dk-marketing\', som fortæller at jubii.nu endnu ikke er taget i brug! Se *det* er da interessant! Det kan selvfølgelig godt være, de bare har købt det for at snylte lidt på Jubii, men alligevel...

Og hvad med http://www.nunames.dk ? Har de mon noget at gøre med det?

NB: Jeg *har* rettet forespørgsel til begge  :)
/mvh
Avatar billede filen Nybegynder
08. september 2001 - 23:37 #101
olebole... Stærkt gået, jeg glæder mig til at høre nærmere..
Bare gå på dem... ;)
Avatar billede roenving Novice
09. september 2001 - 03:04 #102
Alt skal i hvert fald checkes -- jeg er glad for, at jeg ikke har nået at registrere !!

Keep up the good work --
Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 04:15 #103
Lidt imponeret er man jo...
Postede et lille spørgsmål kl. 10:29 d. 8/9, kommer hjem kl. 4-midt-om-natten fra en fest og ser en meterlang tråd.
Hvordan er det - et bask med en sommerfuglevinge i Jægerspris, skaber tordenvejr over øgruppen .nu ?  *LOOOOOOOOOOOOOL*

/many

Avatar billede filen Nybegynder
09. september 2001 - 09:26 #104
Many..  He he ser det for mig.. ;D
Avatar billede resten Nybegynder
09. september 2001 - 09:31 #105
ja det er stærkt gået ik det beviser jo vi elsker at sidde her inde på eksperten og hygge os og går til bunds i tingne *GG*

resten>
Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 11:22 #106
http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=2053

Så er nyheden ude!!  :o)

/many
Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 11:28 #107
....men sørgeligt er det jo, at ens egen udbyder bare trækker på skuldrene og beder os \'.nu-ramte\' om at glæde os.
Sørgelig firmapolitik!!!

http://www.teaminternet.dk/status.asp

/many
Avatar billede tjenester Nybegynder
09. september 2001 - 12:00 #108
Hej Marianne

Først skal jeg sige til dig at jeg naturligvis ikke repræsenterer Team Internet, men har i morges prøvet at bore lidt mere i, hvad der egentlig foregår.

Jeg har derfor sendt emails til en række involverede,f.eks. Københavns Politi og Telia, der som det fremgår af artiklen har en samarbejdsaftale med Nunames.nu.

Af bemærkningen til Team Internet fremgår, at de ikke kan gøre noget ved det - og de ved evt. whois står som en slags teknisk kontakt, men  jeg har set adskillige andre whois, hvor det er andre danske ISP der står som kontakt.

Jeg ved ikke hvad du forventer de kan gøre ved sagen - for mon Nunames.nu kobler din side væk p.g.a. Team Internet skriver?

Jeg tror der skal et helt andet pres til for at få Nunames.nu til at ændre holdning - evt. fra Telia eller dansk politimyndighed.

Uden for referat - Nunames.nu kan vist betragtes som lidt for smarte i deres salgsteknik.

Jeg står naturligvis til rådighed - og modtager gerne yderligere informationer,så der kan blive fulgt op på sagen.

Med venlig hilsen
Poul Erik Kjøge
http://e-pressen.dk
kjoge@e-pressen.dk

Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 12:52 #109
Næ - hør nu!
Jeg er jo bare en ganske almindelig kunde hos Team Internet, hvor jeg betaler for et ganske almindeligt webhotel.

Jeg holder min del af aftalen (betaling og overholdelse af de angivne reglementer) og forventer at min udbyder gør ligeså. Jf. http://www.teaminternet.dk/forretningsbetingelser.asp (downl. 9/9 kl. 12.43), hvor min udbyder proklamerer at have \'såvel juridiske som etiske regler, som skal overholdes\'.

Men når jeg henvender mig til min udbyder og gør opmærksom på problemet, bliver det responderet med en forklaring om \'salgsfif\', hvad jeg opfatter som et skuldertræk. Det er naturligvis en subjektiv vurdering og jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorledes Team Internet bør reagere.

Det er dette skuldertræk - denne opgivenhed jeg reagerer imod.

...og så er jeg jo, som før skrevet i tråden, en lille bitte fisk med et lille bitte jævnt uinteressant site. Det kan (sq) da ikke være meningen at jeg, som ikke har fat i den lange ende, overhovedet behøver dette? Jeg er bare en snollet lille kunde og derfor længst væk i hierakiet!

/many
Sq!
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 13:42 #110
Poul Erik >> De (TeamInternet) kunne jo foretage en politianmeldelse eller i det mindste gøre politiet opmærksom på det...det har jeg gjort!
De kunne have søgt lidt på Google og fundet Niue\'s regerings offielle hjemmeside, hvor man kan sende feedback direkte til deres regering og fortalt dem, at en meget dårlig opfattelse af deres stat er ved at brede sig i Europa p.gr.a Nunames - og at det er værd at tænke på, når EU er financiel støtte for lilleput-staten...det har jeg gjort!
De kunne have gjort Koda - som jo er ophavsrets eksperter - opmærksom på, at deres side også er i gyngen...det har jeg gjort!
Eller de kunne have kontaktet E-Pressen, så der kunne blive officiel røre omkring sagen...det har jeg gjort!

I stedet har de straks stillet sig i kø ved håndvasken! Det er - som many ganske korrekt anfører - dundrende for ringe...!!!
DE har kontakten til dkhostmaster! DE har mulighed for - ad internationale kanaler - at få lagt pres på Nunames! Hvad gør de? Trækker på skuldrene: Ikke vores bord.
DET er zq for dårligt!
/mvh
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. september 2001 - 13:47 #111
Det kikser også lidt for dem... check lige www.nanoq.dk/www.nanoq.nu - de har problemer med freepaq\'s banner ;)
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 14:01 #112
many >> Jeg kunne nu sagtens forestille mig, at et Tyson\'sk højrekryds i Jægerspris kan starte et tordenvejr over Niue  :)
\"...et bask med en sommerfuglevinge...\" Yeah right! #LooOooL# :)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 15:36 #113
Mit tip til comon.dk virkede også :)

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9353
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 16:04 #114
Men de har vist fået lidt galt fat i nationaliteten  :)
Nunames er et firma i Niue - en lille stillehavsø, som ellers for tiden har det med at rytte pænt op efter sin nabo, Australien.
Det er der, bådflygtningene for nyligt havnede, efter Australien så skammeligt afviste dem.
/mvh
Avatar billede filen Nybegynder
09. september 2001 - 16:07 #115
Jeg ser ingen skam i det.
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 16:20 #116
Sorry...glem det! Lad os holde tråden  :)
Avatar billede filen Nybegynder
09. september 2001 - 16:22 #117
Ja du har fuldstændigt ret.
Jeg undskylder min kommentar.
Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 16:58 #118
olebole>> Ked af at sige det og stor respekt for dine programmørevner (Yo man!) #LOL#, men dit script i denne tråd virker altså ikke.

Kan kodeblinde /many få en fungerende version, pls?

;o) /many
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 17:44 #119
Hmmmm....det ser ud til, at Nunames *ikke*, som jeg tidligere påstod er niueialis.... niuerasita.... ehhhh..... fra Niue, men er amerikansk:
  http://www.worldnames.net/press/pressreleases_view.cfm?PressreleaseID=7
Der kan så være forskellige årsager til, at de øjensynligt registrerer samtlige domænenavne i norden som .nu-domæner.
Man kunne forestille sig, de prøver at få så flotte tal, som muligt - meget hurtigt. Det ville give dem vægt i forhold til samarbejds aftaler med lokale storspillere. Det virker åbenbart ifølge artiklen!

Desuden har de et auktions system kørende:
  http://www.nunames.nu/auction/rules.cfm
Har man ikke \'fornyet\' sin registrering indenfor to uger efter udløb af registrerings perioden, kommer domænenavnet på auktion (jeg taler altså om den registrering, *de* har foretaget i dit navn!):
  http://www.nunames.nu/auction/auctionlist.cfm
Her starter man på $50, men får en mail, hvis nogen byder over. De, der lige kan nå at blive fornyet, ses ved at klikke på linket i bunden af siden.

Nu kunne man jo forestille sig, at folk hører om dette fantastisk hurtigt voksende domæne og de lige vil checke, om nu også de danske domæner - de kender og bruger - også har en .nu-tvilling. Det vil betyde en meget forskellig trafik på de forskellige .nu-adresser.

\"AHAaaa...!\" skreg skurken på spansk!
Jamen, de oplysninger ligger Nunames jo inde med og kan altså byde prisen op under auktionen!
En amerikaner kender jo ikke til det danske marked, men kan få en ganske god fornemmelse for, hvilke domænenavne, der skel være dyre og hvilke der ikke skal - ved at lave det lille nordandalusiske frames-trick  :)

Man kunne også - specielt nu, da opmærksomheden vokser eksplosivt - forestille sig, at mange ejere af danske domænenavne vil være tilbøjelige til at byde med op, for at undgå et \'parasit-site\'.

Noget tyder på, at der er tale om en oversmart forretningsmand...officiel domæne administrator og domænepirat i én og samme person!
Spørgsmålet er, om ikke han kan knaldes på, at der under tekniske data på registranten står opført ejeren af det danske domæne som billing kontakt og hans udbyder som tech kontakt - vel at mærke på en registrering af et *.nu* domæne, som personen intet har haft med at gøre?

Usmageligt, anyway!
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 17:47 #120
many >> Som svar på din blide sommerfugle vinge  *o|

<script language=\"JavaScript\">
if (document.referrer.indexOf(\".nu\")!=-1) {
  manys = window.open(\"http://www.many.dk/nu.html\",\"manys\",\"width=400,height=250\");
  top.location = \"http://www.many.dk\";
  manys.focus();
}
</script>

...håber, den er bedre  :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2001 - 17:53 #121
many >> many.nu bliver en formue værd efter denne tråd  #ROTFL#
Avatar billede drone Nybegynder
09. september 2001 - 17:54 #122
http://www.eksperten.nu/spm/107107

for at gøre det rigtigt sjovt
Avatar billede many Nybegynder
09. september 2001 - 18:20 #123
olebole>> Øv da! Nu har du jo afsløret mig:(

(psst! vil du købe domænet many.nu eller måske many.dk? #ROTFLMAO#)

Tak for scriptet, sagde sommerfuglen /many
Avatar billede laxxe Nybegynder
09. september 2001 - 21:05 #124
Hmm, jeg studsede også over mit domæne http://www.simlock.dk/ som pludseligt kunne nåes via .nu

Det bliver spændende at se om de har tænkt sig at spamme os alle sammen med tilbud senere...
Avatar billede jjlp Nybegynder
10. september 2001 - 11:38 #125
Jeg vil også gerne sige mange tak for scriptet.
det er rart at folk er så hjælpsomme :)

Mvh

JJLP
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 12:36 #126
Taktak... :)
I skal lige vide, at hvis en .nu-side linker til Jer, vil det samme ske, når en bruger trykker på link\'et!
I kan bruge det alm. frames-break-out i 08/09 2001 11:29:50, til Nunames begynder at blive endnu \'snedigere\'  :)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 14:27 #127
En del har nævnt en masse JavaScript-kode.

Det er dog nemmere - i hvert fald kortere - bare at indsætte ONLOAD=\"if (self != top) top.location = self.location\" i <body>-tag\'et på alle sine sider.

Eks.: <BODY ONLOAD=\"if (self != top) top.location = self.location\">

Det skulle virke i de fleste JavaScript-optimerede browsere.
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 14:53 #128
Det er da noget smartere at lægge det i <head>\'en, så brugeren slipper for at skulle loade hele siden, før der stilles om.
Det er derfor, vi andre har lagt script\'ene der. Det andet JavaScript (ikke victor44\'s, der jo er stort set identisk med dit) er skrevet til det tilfælde, at Nunames skifter deres frames-inkludering ud med server-side inkludering...så er dit script nemlig intet værd.
Det står også forklaret i tråden, hvis du læser den  :)
/mvh
Avatar billede www.dk Nybegynder
10. september 2001 - 16:34 #129
Se hvad SOL ComON nyhedsbrev skrev:
Danske domæner virker også under .nu

Hvis du ejer et dansk internet-domæne, så er det meget sandsynligt, at dit
domæne også fungerer med endelsen .nu. Et amerikansk firma bruger et salgstrick
til at lokke danske kunder. Indtast www.eksperten.nu og du lander hos den danske
internet-tjeneste Eksperten.dk - selvom tjenesten aldrig har registreret sit
domænenavn med .nu endelsen. Det samme gælder Københavns Politi på
www.kbhpol.nu.
Et meget stort antal danske internet-sites har tilsyneladende fået \"foræret\" et
.nu-domæne. Det er dog ikke hele sandheden. Kigger man på html-kildeteksten, kan
man se, at sitet hentes ind i en frame. Et whois-opslag afslører, at de mange
danske .nu-domæner er registreret af firmaet Nunames i USA, der lever af at
sælge .nu-adresser.
De peger alle mod den samme server med IP-adressen 212.181.91.6, som tilhører
firmaet Nunames. Den oversætter tilsyneladende automatisk domænet til en
.dk-adresse og henter den \"rigtige\" hjemmeside ind i en frame.
Der er tilsyneladende tale om et salgstrick hos Nunames.nu, som skal få danske
hjemmeside-ejere til at investere i nu-domæner. På nedenstående adresse findes
en længere debattråd om sagen hos Eksperten.dk.
http://www.eksperten.dk/spm/107107
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 16:37 #130
Ja, linket ligger højere oppe i tråden: 09/09 2001 15:36:53 =o)
Avatar billede poul_erik Nybegynder
10. september 2001 - 16:47 #131
Many, nu reagerer Team Internet.

Se http://e-pressen.dk/shownews.php?id=2081
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 17:31 #132
Til olebole:

Prøv http://krath.nu og læg godt mærke til adresselinjen.

Jo, det virker.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 17:32 #133
tjek herefter kildekoden på krath.dk
Avatar billede many Nybegynder
10. september 2001 - 17:41 #134
poul erik >> hehe. Ja, det ved jeg godt. Jeg fik en mail fra Team Internet tidligere i dag.

Til alles info har min udbyder meddelt mig at de har tænkt sig at kontakte DK-hostmaster. Ikke fordi JEG oplever problemer vedr. many.nu/many.dk, men fordi der muligvis er tale om et misbrug af DK-hostmasters database - og derfor er et problem min udbyder har.

Derudover meddeler de mig at de har svært ved at ordne verdenssituationen på en søndag, og at de mener at nunames.nu yder en service(!!!!!)over for many.dk

Såeee... jeg er nået frem til, at jeg er dybt uenig med dem i deres holdninger og bevæggrunde for at beskytte deres kunder. Men er tilfreds med at de nu har taget skridt til at få disse digitale snyltere stoppet.

:o)
/many
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 17:41 #135
Ja, selvfølgelig virker den! Lad mig gentage mig selv (selvom bemærkningen dengang var ment i forhold til noget andet, du heller ikke havde læst):
\"Det står også forklaret i tråden, hvis du læser den  :)\"
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 17:42 #136
Men det ændrer dog ikke ved, at du skal loade hele dokumentet, før der stilles om. På den anden måde, skal browseren blot læse fem linier  =o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. september 2001 - 17:56 #137
Det var satans *lol* - min side er også inblandet.

www.demenskonsulent.dk
www.demenskonsulent.nu
Avatar billede many Nybegynder
10. september 2001 - 17:59 #138
poul erik >> ...hvis Team Internet havde været lidt friske, så var der et no-frames script at finde på http://www.teaminternet.dk/status.asp ifbm. .nu/.dk sagen.

Jeg er glad for at kende eksperten.dk (jf. Ole mfl.\'s script tidligere i tråden).

/many
Avatar billede poul_erik Nybegynder
10. september 2001 - 18:01 #139
ja, Eksperten er uundværlig - og ikke mindst de mange der kan hjælpe på vej ;-)

Avatar billede poul_erik Nybegynder
10. september 2001 - 18:04 #140
Men Many - jeg har en del sider rundt omkring og ingen af de hosting sites har reageret whatsoever, så Team Internet har dog foretaget sig noget - i modsætning til alle andre, der holder ferie
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2001 - 18:43 #141
Johhh tak...jeg har haft en længere \'Goddag, mand - økseskaft\' samtale med Bruno på Struer.net.
Efter jeg havde sat ham CC på en advarsels-mail til en af mine venner, der er hosted hos Struer, vekslede vi en mindre håndfuld mails. Tilsidst glimrede han ved at mene, at det da var *ham*, der havde grund til at være sur...det var jo *hans* navn (og min kammerats), der blev misbrugt...! Hvorfor mailede jeg nu ham og brokkede mig?
Tjahhhh... \'Hvis man *vil* fyre med mahoni...\', som Rudy S. Kleutzner siger  =o)

Jeg har såmænd også lige modtaget en mail fra indehaveren af NU Domains Ltd. - hr. Semic:

---------------------------------------------------------

Hello Mr. Clausen;

To be honest, I am at a loss to determine what .NU Domain has done to cause
you such great concern. If there is something we have done to harm you, I
will do my best to correct that if it is within my ability.

Would you be so kind as to explain?

Many thanks,
Bill Semich

---------------------------------------------------------

Nåhhhh....det lille Pus...han er *helt* forvirret og forstår ikke spor af det hele! Yeah Right...!!!  =oD
Jeg nøjedes med at forklare ham, at han er ca. så populær som en pelsfrakke i Death Valley - og at jeg ikke gad spilde tid på hans plattede uforståenhed!

Det er zq en mærkelig gang Klondyke på WWW ...men så ved man da, hvor platuglerne opererer - og behøver således ikke være nervøs for at få én i nakken i mørket på Nørrebrogade  :)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2001 - 18:56 #142
Avatar billede many Nybegynder
10. september 2001 - 21:24 #143
Hej alle på eksperten.dk.
Nu lader det til at sagen er opklaret! Nunames.nu har jo bare villet beskytte os danske domæneejere. Jojo!!!! Se her, hvad jeg har modtaget i min mailboks.
#Yeah Right! ROTFLMAO#  /many

Hello Many;

I apologize profusely for any confusion we may have created for you and
other Internet users in Denmark. We have not stolen your site or done
anything of the sort. In fact, we are trying to protect you domain name.

In a few days, .NU domain will begin offering free \"trial\" registrations of
..NU domain names and services in Denmark. To keep cybersquatters from
taking existing domain names that may be important in Denmark, we have
preregistered them in our database. We are also forwarding these domain
names to the Website of the .DK name sake. In your case, the name
www.many.nu forward to www.many.dk (inside a frame). I can now see that
doing that has caused considerable confusion for you and others, so I have
asked technical staff to not use the \"frame forwarding\" process. So now
www.many.nu will only be a \"link\" and will go to www.many.dk Because you
already own a .DK domain name, you are authenticated to decide whether you
want to keep this one from being registered fro free or release it to
others to register. FYI, all information about your domain name will be
deleted from our files and database after the 30 day promotion.

FYI, you can change the behavior of this pre-registered name during this 30
day period by going to www.nunames.nu and clicking on \"modify\" - you can
park the name, use your own DNS, create your own 3 page Website (please,
don\'t use it to say \"nunames stinks\", OK?), or, in a day or two, you can
delete the name. that is up to you.

But remember, if you delete it during this 30 trial period, others may
decide to register it instead.

I hope this clears up some misunderstanding on this matter. Please feel
free to contact me with any other concerns, or related issues.

Best regards,

Bill Semich
president
..NU Domain
Avatar billede chiba1 Nybegynder
10. september 2001 - 21:40 #144
æv jeg har lige modtaget det samme for at sige at han skulle give mig 6 mill. for at bruge mit indhold på siden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2001 - 22:12 #145
Er der nogen der har gravet i lovligheden af en sådan salgsgimmick?

Som jeg umiddelbart ser det, benytter de registrerede navne i deres reklamekampagne - ikke domænenavnet, men indholdet, da de jo framer til eksisterende sider. Jeg har svært ved at tro det er lovligt uden indehavers godkendelse.

Var dette sket med amerikanske domænenavne, ville nunames være sagsøgt i hoved og røv allerede.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2001 - 22:27 #146
Jeg har nu sendt dem en lidt hårdere mail, hvor jeg gerne vil have redegjort for lovligheden af denne gimmick.
Avatar billede bsa Nybegynder
11. september 2001 - 02:32 #147
Jeg har været udsat for det samme med min site.

Jeg har ganske enkelt gjort det, at jeg har sat min firewall ( IPCHAINS i Red Hat Linux 7.1 ) op til DENY til de pågældende IP-adresser. Så får man jo ganske enkelt ikke forbindelse igennem til den rigtige site via deres domænenavn. ;o)

Hilsen Bruno, Midtfyns Computer Center
www.midtfyns-it.dk
Avatar billede bsa Nybegynder
11. september 2001 - 02:36 #148
...det kræver naturligvis, at man kører sin webserver lokalt - eller kan finde ud af noget med sin ISP...hmm...
Avatar billede olebole Juniormester
11. september 2001 - 02:44 #149
nanoq >> Desværre opfører han sig på denne måde netop fordi, han er amerikaner!
I USA kan man sagsøge folk for det mest utrolige - blot er det yderst svært med hensyn til ophavsretslovene. Derovre kan du f.eks. planke en font og kalde den ved et andet navn uden retsforfølgelse - hvad enten det er en klasikker eller ej.
Den slags sager, tror jeg har det meget bedre i EU.
/mvh
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. september 2001 - 10:04 #150
olebole, du har ret. Men jeg glæder mig alligevel til at se hans svar på min mail. Under alle omstændigheder er det underholdende at lægge lidt pres på dem.

Får jeg igen bare en sludder for en sladder retur, vil jeg prøve at tage kontakt til de større danske internet interesseforeninger. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad de generelle holdninger til hele denne problematik egentlig er.

NanoQ
Avatar billede smms Nybegynder
12. september 2001 - 17:04 #151
Avatar billede podata Nybegynder
12. september 2001 - 18:48 #152
Avatar billede daquar Nybegynder
13. september 2001 - 12:53 #153
Det er da underligt. De har også taget mit www.darkmind.dk domæne med, men der er ikke noget derpå! Jeg har iøvrigt ingen planer om at købe deres l**t, men det er da sjovt med lidt ekstra for pengene. Lad dem dog bare siger jeg...
Kan man ikke sørge for at folk der bliver redirected fra dem ryger ind på en pornosite eller noget andet slemt.. det kunne lære dem!
Avatar billede cellaneous Nybegynder
14. september 2001 - 01:59 #154
Jeg er sluppet af med mit nu domæne efter en arrig email eller to til deres abuse afdeling :-P endelig! *fejre*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 08:29 #155
Hmmm... har jeg bare ramt rigtigt, eller har jeg ret i at de ikke længere framer .dk sites?

Kan det virkelig passe de har været lydhøre over for kritikken? :)

NanoQ
Avatar billede resten Nybegynder
14. september 2001 - 08:34 #156
Hva fanden mit domæne kan heller ikke fanges på nu kun dk. :))
Tak til alle der har brokket sig til firmaet  www.nunames.nu

resten/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 08:40 #157
Feel the power of Eksperten... hehe ;)
Avatar billede resten Nybegynder
14. september 2001 - 08:46 #158
nanoq>
det er en ud af kroppen fornemmelse af være medlem af eksperten. *LOL*

resten/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 08:48 #159
yeah...

Det kunne være Nato skulle overveje at lade OS tage os af Bin Laden :)

Han ville ikke få et ben til jorden.

Avatar billede resten Nybegynder
14. september 2001 - 08:51 #160
Sender e-mail med det samme!!!

ps: finder lige tordenrøret frem :))

resten/
Avatar billede tjenester Nybegynder
14. september 2001 - 15:21 #161
Nu går politiet ind i sagen
læs her

http://e-pressen.dk/shownews.php?id=2217
Avatar billede rrrn Nybegynder
07. maj 2002 - 02:00 #162
Ovenstående kvinde menneske har på stået , i en mail at jeg skulle have taget hende domæne

---snip fra hendes mail ---

Hej Struer.net
Jeg har lige opdaget, at mit site er hentet ind i en frame:
http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/

Det er ikke første gang et .nu foretagende opererer med denne type politik,
hvilket kan ses på de mange foregående sager:
http://www.eksperten.dk/spm/107107 .

Vil i være venlige at rette henvendelse til rette vedkommende og få stoppet
dette snylteri OMGÅENDE  , tak!!!

----snip slut------

Men hun har selv brugt vores søgemaskine , så jeg kan ikke se hvad hendes problem er. Men hun skal ikke hænge safehouse.mine.nu ud i offentlighed. Da vi hverken snylter på hendes sitet.

Da der i topframe så at &#8221;det er leveret af safehouse.mine.nu&#8221; , og herunder forstås søge resultatet

----snip fra min log fil &#8211;

212.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:14:58:12 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.0" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://bigsearch.safehouse.mine.nu/cgi-bin/srchen.cgi" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows 98)""count=1; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=IKACMEPCABCAIHONOAAGEMCK; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EFNLKEPCGIEFAPJAGMANGLJP"
212.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:14:58:13 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.0" 304 0 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows 98)""count=1; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=IKACMEPCABCAIHONOAAGEMCK; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EFNLKEPCGIEFAPJAGMANGLJP"

Her start hun med at søge på vores søgemaskiner http://bigsearch.safehouse.mine.nu

0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:21:45:16 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://extremetracking.com/open;ref1?login=manylog" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""-"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:21:45:16 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 200 21591 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""-"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:21:52:33 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://extremetracking.com/open;ref1?login=manylog" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=1; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:21:52:39 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://extremetracking.com/open;ref1?login=manylog" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=1; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:21:52:49 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 304 0 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=1; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:02:11 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=2; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:02:15 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 304 0 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=2; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:06:26 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=3; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:06:31 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 304 0 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=3; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI"
x1-6-00-xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:10:48 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; T312461; Q312461)""-"
x1-6-00-xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:10:57 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 200 21591 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; T312461; Q312461)""-"

0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:12:17 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=4; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI; count=1"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:18:45 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=4; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI; count=1"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:18:56 +0200] "GET /scripts/topframe.asp HTTP/1.1" 304 0 safehouse.mine.nu "http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=4; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI; count=1"
0x3ef369b1.xxx.xxx.xxx - - [06/May/2002:22:22:00 +0200] "GET /scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/ HTTP/1.1" 200 2533 safehouse.mine.nu "http://www.many.dk/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)""count=4; ASPSESSIONIDQQGGGGAO=EOCMKEPCFKPOGAGAFLPKDCIJ; ASPSESSIONIDQGQQQGUL=OLICMEPCGCKBFIAKPFHBIDOI; count=1"

Her kan man efter følgende se alle de andre der hun har indtastet , der er lige 500 linie mere.
http://safehouse.mine.nu/scripts/ybf.exe?url==http://www.many.dk/

------ snip slut log fil--------------
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2002 - 09:46 #163
<ole>
Selvom jeg ikke er aktiv på Eksperten længere, gør jeg hermed en sjælden undtagelse og deltager i en tråd.

Det er fuldstændig, rystende underordnet, om many har anvendt din søgemaskine (andre ville nok kalde det en bannerfarm)!
Det er ligeledes rystende underordnet, om du skriver, det er many's site i din top-frame!

Én ting er, at du trompetterer ud over det ganske WWW, at du er kemisk renset for stil og gode mannerer ... det må du jo selv om.
Det er dirkete ulovligt ifølge dansk ophavsrets lovgivning!
Du må *kun* frame et site, hvis du har indehaverens tilladelse!

Derudover kan jeg slet ikke se, hvad dit motiv er til at gøre det ...!?!??!
/mvh
</bole>
Avatar billede rrrn Nybegynder
07. maj 2002 - 12:11 #164
Det var da en interessant oplysning

Kan du så ikke lige vise mig, hvilke lov stykker det drejer sig om ???

For indtil da betragte jeg det kun som en påstand
Avatar billede tarraq Nybegynder
07. maj 2002 - 12:42 #165
Det der jo kunne være interessant, er hvor mange andre sites Hr. rrrn har framet. En log virker måske uskyldig, men hvad hvis det næste er et kommercielt site?

Den lov du hentyder til kunne for eksempel være denne: http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/default?OpenForm&URL=sider/ophav_artikler_interviewmedkulturministeren

.. eller hvad med et helt site om samme? http://www.ophavsret.dk/

..eller bare loven i sig selv? http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

Men denne tråd på eksperten handler jo slet ikke om ophavsret.
Den handler om at firmaet bag .nu domænerne har brugt en uetisk metode til at markedsføre sine domæner. Og det du gør nu, er at sammenligne dig selv DIREKTE med dette firma. Og nej, det giver dig stadig ikke ret til at benytte samme metoder.
Hvis du virkelig gerne vil starte en debat om omhavsret til hjemmesider, domæner og indhold, så synes jeg du skulle starte en ny tråd!
Men med din nuværende indstilling, så taber du både ansigt og diskussionen

- Tarraq
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. maj 2002 - 12:43 #166
rrrm>> det er i strid med markedføringsloven - og desuden ser jeg det ret let bevist at der er handlet i ond tro.
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2002 - 17:42 #167
1. Det kan vist ikke være min opgave at finde lovtekster frem til dig. Det burde du selv have gjort for længe siden - inden du begyndte at lege webmaster.

2. Det må vel regnes under 'børnelærdommen' at den slags ikke specifiseres i lovtekster, men overlades til retspraksis - og ifølge den krænker du many's ophavsret på det groveste.

3. Hvis du blot fulgte en _anelse_ med i, hvad der sker omkring dig, ville du have stødt på problematikken masser af gange den seneste tid.
Emnet har været lystigt diskuteret og der har været bunker af referencer til retsafgørelser om framing i forbindelse med NewsBooster-sagen ... som er et helt andet sagskompleks, men derfor er disse sager altså alligevel blevet nævnt i den forbindelse.

4. Din arrogance (f.eks: "For indtil da betragte jeg det kun som en påstand") bør du nok gemme til fogeden.
Du framer flere af mine bekendte med større, danske sites - også helt uden at vise, de bliver framet - og jeg er da ganske spændt på at se, hvormange dage der går, før du får fogeden på besøg  :)

Derudover savner jeg stadig et motiv ...!?!???!!!
/mvh
Avatar billede tarraq Nybegynder
07. maj 2002 - 17:53 #168
Olebole >> Vel sagt! :)

rrn >> Hvis din udbyder finder ud af at du hoster den slags "service", så lukker de også din linie! Det kan jeg garantere dig for!

- Tarraq