Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. september 2001 - 16:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Abit KT7A-RAID versus ASUS A7V133

Sidder og fedter lidt med ideen om en nyt motherboard. Men kan ikke bestemme mig for hvad motherboard jeg skal vælge.. Det ved at begge boards er kanon gode og det er mest et spørgsmål om \"religion\" men hvad er der af fordele/ulemper ved de forskellige ?

Og kan det betale sig at indvistere i DDR ram ??? man kan jo købe alm ram til luder priser idag

Og hvad skal der til for at kører raid ??
Avatar billede toast Nybegynder
07. september 2001 - 16:59 #1
Ellers meget fedt at du er villig til at dele \'hele\' 0 point ud.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. september 2001 - 17:05 #2
jammen det er jo ikke et spørgsmål som sådan mere menninger.. kan sq ikke give nogen point fordi de synes det ene er bedre en det andet
Avatar billede bbs Nybegynder
07. september 2001 - 17:13 #3
Mange svar får du nok ikke skal du se ..
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. september 2001 - 17:14 #4
tjah nu er der en del som er fucking lige glade med point ?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. september 2001 - 17:16 #5
men til ære for jer afgiver jeg 100 point.. så den første af jer som giver et svar før pointet !!!!!!
Avatar billede bbs Nybegynder
07. september 2001 - 17:17 #6
lol
Abit mener jeg klart.
Avatar billede toast Nybegynder
07. september 2001 - 17:17 #7
Ja, jeg er én af dem, som er ligeglad med point, men jeg gider alligvel ikke at hjælpe de folk, som ikke deler point ud. - Det er sq for lamt af dem.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2001 - 17:35 #8
jeg har selv et Abit KT7A-RAID som kører raid 0 og det er rigtigt godt ..

Og hvad skal der til for at kører raid ??

ja der skal minst 2 hardiske til
ikke så meget andet
hvis du vil køre raid 0 = performance så skal du bruge 2 diske
raid 1 = sikkerhed , 2 diske
og jeg mener at du skal bruge 4 diske hvis du vil køre raid 0+1 performance+sikkerhed

jeg kender ikkke lige det asus mobo men jeg ved at abit\'s sparker røv ;)
men husk at flashe bios til 3C eller bedre hvis du vælger det

nå ja hvis ASUS kun understøtter til :
Supports AMD® ThunderbirdTM / DuronTM 550MHz ~ 1GHz CPU

så vil du nok have et modo der understøtter lidt mere .. det gør abit
Avatar billede beorn Nybegynder
08. september 2001 - 13:48 #9
det gør Asus board også, du skal bare flashe bios\'en. derudover så ti RAID er skal de harddiske være samme størrelse og lign. da hvis du sætter en 5400 rpm 10 gb sammen med en 7200 60 gb så har du en 5400 20 gb disk som er hurtigere end en disk men....

tjeck www.tomshardware.com han har vist nok anmeldelser af begge MB...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. september 2001 - 17:27 #10
A7V har fået meget gode anmeldelser, men hvis den ikke kan bruge RAID, og du gerne vil det, skal du nok vælge det andet.
DDR ram er faktisk ikke meget dyrere og så er de meget hurtigere end SD-RAM.
Tjek http://www.edbpriser.dk for priserne.
Husk at A7V og nok også det andet ikke kan bruge DDR-RAM
Avatar billede beorn Nybegynder
09. september 2001 - 12:30 #11
der er et asus board som kører på samme chipset (VIAs), som kører med DDR ram og som har en raid kontroller. kan ikke huske hvad det hedder men tjeck www.asus.com
Avatar billede -sofus- Nybegynder
14. september 2001 - 13:44 #12
lukket
Avatar billede bbs Nybegynder
14. september 2001 - 13:56 #13
Hvorfor dog det?