Avatar billede compro Nybegynder
06. september 2001 - 20:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

NTFS til Fat32

Hej,

Jeg har en harddisk, som jeg har converteret til ntfs, men vil nu gerne have filsystemet tilbage til fat32... hvordan gør jeg ??
Avatar billede snowball Novice
06. september 2001 - 20:47 #1
Partition Magic er den eneste måde hvis du vil beholde dine data. Ellers kan du slette partitionen, oprette den igen som FAT32 og så formatere den !

Læs mere om Partition Magic på www.powerquest.com

Snowball
Avatar billede compro Nybegynder
06. september 2001 - 20:49 #2
Kender du et sted, hvor jeg kan downloade en god bootdiske, hvor jeg både kan fdiske og formatere!
Avatar billede slinky Nybegynder
06. september 2001 - 20:50 #3
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 20:51 #4
Avatar billede snowball Novice
06. september 2001 - 20:51 #5
Nederst på http://jason-n3xt.org/dos/ (link fra www.bootdisk.com) finder du boot diske til Win9x !

Snowball
Avatar billede compro Nybegynder
06. september 2001 - 20:55 #6
Jeg prøve lige at starte computeren op med en windows ME startdiskette, men da jeg prøve at fdiske, ja så sagde den at jeg ikke havde plads til partentionen....?
Avatar billede martens Guru
06. september 2001 - 20:59 #7
Hvilket OS kører du p.t. ?
Er det den primære partition, der skal konverteres fra NTFS til FAT32 ?
Er der DATA på disken ?

Avatar billede snowball Novice
06. september 2001 - 20:59 #8
Du skal jo huske og slette den gamle først !? ;)

Snowball
Avatar billede compro Nybegynder
06. september 2001 - 21:02 #9
martens>> disken er formateret...

snowball>> hvordan gør jeg det ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2001 - 21:48 #10
Vedr. PM læs dette!

To convert FAT to FAT32 or NTFS to FAT/FAT32

1    Select a disk and a FAT or NTFS partition.

You can see which partitions are labeled FAT or NTFS by looking at the Type column in the partition list.

2    Click Operations  Convert.
3    Click FAT or FAT32 (the option available depends on the partition you selected in step 1).
4    Click OK.

Tips

·    Converting a partition from NTFS to FAT or FAT32 will cause you to lose all security settings on all files and directories that you may have created on that partition. This is because FAT and FAT32 do not support security attributes inherent with the NTFS file system.

Windows 2000 NTFS partitions that have sparse files, reparse points, or encrypted files should not be converted to FAT or FAT32 with this version of PartitionMagic.
Avatar billede martens Guru
06. september 2001 - 22:22 #11
compro >> disken er formateret ....
du svarer da ikke på mine spørgsmål..
okay er det din primære, sekundære, ligger der OS på partitionen og hvis ja, hvilket ?

Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 23:11 #12
Bootdiske har vi da så de kan hentes via www.expertftp.subnet.dk . Det er da syn hvis du vil kører videre med windows 2000 og gå tilbage til fat32, så mister du en masse sikkerhed, som der netop er indbygget i ntfs.
Avatar billede snowball Novice
07. september 2001 - 00:04 #13
compro: Har du Partition Magic eller bruger du fdisk !?

Snowball