Avatar billede emureactor Nybegynder
06. september 2001 - 19:57 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Editor til PHP

Måske er dette et dumt spørgsmål men  findes der egentlig en editor hvis man skriver PHP ? Dvs. hvor man kan indsætte forskellige funktioner skrevet i php hvor den automatisk laver det altså i PHP. Noget ala Frontpage bare til PHP.

Hvis du kan give mig et program der gør dette skal du nok score nogle point her :-)
Avatar billede milo Nybegynder
06. september 2001 - 19:58 #1
Nej der findes ingen i stil med frontpage der bare kan skrive php koder for dig,
Avatar billede popstar Nybegynder
06. september 2001 - 20:32 #2
Prøv PHPEd ... kan hentes på www.download.com! Et rigtig godt program!

/vh Popstar
Avatar billede alvion Nybegynder
06. september 2001 - 21:31 #3
Til Dreamweaver Ultradev er der lavet en PHP extension, den kan du finde her:

http://www.interakt.ro/products/PHAkt/index.php
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. september 2001 - 21:34 #4
jeg bruger HTML-kit som er freeware og har hjælp både tol php og mysql

hjemmesiden er her http://www.w3.org/
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. september 2001 - 21:36 #5
hov forkert link her der det :

http://www.chami.com/html-kit/

undskyld ;O)
Avatar billede well_r Nybegynder
06. september 2001 - 21:52 #6
editplus.com :)
Avatar billede sukos Juniormester
06. september 2001 - 21:53 #7
Avatar billede webson Nybegynder
06. september 2001 - 22:20 #8
PHP coder pro

søg efter den, jeg kan ikke lige huske hvor jeg fandt den .:)

det er open source
Avatar billede spike. Nybegynder
06. september 2001 - 22:23 #9
smut forbi www.downloads.com og søg efter php editors.. der kommer MANGE frem!
også flere danske mener jeg...

Håber det kan bruges
Spike.
Avatar billede esoulman Nybegynder
06. september 2001 - 22:26 #10
Brug notepad til html og php. Det styrer for vildt. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 22:30 #11
HomeSite 4.5.1 har syntaksfarvning og kender PHP (v.3) så den kan \"godkende\" de funktioner der er indbygget i PHP.

Er ikke ret dyr i forhold til hvad det kan! Det er vist Macromedia der har opkøbt Allaire, så det er nok Macromedia\'s side du skal kigge på.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. september 2001 - 22:31 #12
http://www.chami.com/html-kit/ har syntaksfarvning og kender PHP (v.4) så den kan \"godkende\" de funktioner der er indbygget i PHP.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 22:33 #13
flot sakset mortenfn! Vær nu lidt opfindsom og skriv din tekst selv...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. september 2001 - 22:37 #14
jeg rettede da et 3 tal til et 4 tal ;O), og du skrev det så godt.....
Avatar billede lasseriis Nybegynder
06. september 2001 - 23:02 #15
editplus.com

Nu er det ikke for at være lam, men hvorfor benytter folk aldrig søgefunktionen?
Jeg syntes det er hver uge at der en eller anden som spørger:

\"Hvad er den bedste editor til PHP\" eller \"Er der nogle gode bøger om PHP\", hvis man bare skrev editor eller bøger i søgefeltet ville man få tusindvis af de tidligere spm. frem. GØR DET! også med andre problemer....

Avatar billede webmasterdk Praktikant
06. september 2001 - 23:29 #16
Helt klart EditPlus til php kodning, det har pæne syntax farvninger og genderkender utroloigt mange kommandoer!
www.editplus.com

www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede jasber Nybegynder
06. september 2001 - 23:58 #17
Du skal helt klart bruge UltraEdit, som gratis kan Dles på: http://www.ultraedit.com

Derefter skal du DLe et lille plug-in herfra http://www.samoun.com/alain/ultraedit/readme.html der kan hjælpe dig når du koder :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. september 2001 - 00:02 #18
emureactor >> som du nok har lagt mærke til, så har alle deres egen yndlings editor!
måske kunne denne artikel på WebCafe.dk hjælpe dig lidt på vej: http://webcafe.dk/diverse/artikler/040/da040.php3

www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede vicesux Nybegynder
07. september 2001 - 06:24 #19
Jeg kan også klart anbefale HTML-kit

det er bare lækkert :)
Avatar billede vicesux Nybegynder
07. september 2001 - 06:24 #20
Avatar billede a_c Nybegynder
07. september 2001 - 07:29 #21
Jeg bruger også editplus. Der er fed syntax highlight både til PHP og alt muligt andet.
Du kan desuden downloade autocompletion udvidelser fra editplus.com  - - men hvor fede de er det er så spørgsmålet. Du kan hente en masse udvidelser såsom stavekontrol og hist op og kom herned, men dens syntax highlight er det fedeste og er bedre end f.eks. Ultraedit\'s (synes jeg).

lasseriis>> Enig
Avatar billede avminarm Juniormester
07. september 2001 - 08:04 #22
www.tsw.dk - en gratis dansk webcoder der også genkender php
Avatar billede emureactor Nybegynder
07. september 2001 - 11:44 #23
J
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
09. september 2001 - 07:38 #24
Er det syntaksfarvningen eller et program til automatisk script-generering du søger?
Avatar billede avminarm Juniormester
07. februar 2002 - 09:47 #25
Tjek lige dette Link:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2779

PHP Editor med egen server - det er faktisk smart og GRATIS
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 07:14 #26
Selv tak, og tak fordi du fordelte point så ret færdigt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
16. september 2002 - 15:33 #27
el_barto & alle andre >> http://www.eksperten.dk/spm/258552