Avatar billede slasko Nybegynder
06. september 2001 - 18:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Server Extensions, Hvordan?

Hejsa jeg har WindowsMe og installeret PWS(Personal Web Server) og laver nogle hjemmesider i Frontpage men jeg kan ikke finde ud af at installere Frontpage Server Extensions?
Jeg har også downloadet noget der hedder \"Intranet på 60 minuter\" som behøver office server udvidelser men jeg kan ikke installere det med min office premium?

\"What are Microsoft® Office Server Extensions?
Microsoft Office Server Extensions (OSE) are a set of technologies designed to make collaboration centered on Office documents and Web pages easier. With OSE, teams can share ideas more interactively and synthesize team knowledge more quickly.
Office Server Extensions provide publishing, collaboration, and searching capabilities. They are built on FrontPage® 2000 Server Extensions, Active Server Pages, ActiveX® Data Objects, and OLE Automation. Office Server Extensions run on the Windows NT® Server 4.0 operating system with its built-in Web server, Microsoft Internet Information Server 4.0, or on Windows NT Workstation 4.0 with Personal Web Server 4.0. Office Server Extensions work with Office 2000 client-side applications, the Windows® Explorer, and the Web browser to provide these new capabilities.\"

Kan det være rigtigt at man SKAL have Windows NT for at installere en server på sin computer? Og hvad er forskellen på NT og almindelig Windows?

Hilsen Slasko
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 18:57 #1
Hm... dvs. at du ville kunne have vist dine FrontPage extensions på en PWS server?
Avatar billede slasko Nybegynder
06. september 2001 - 19:19 #2
Eehm hvad tænker du på?
Jeg har PWS og Frontpage2000 men kan ikke se hjemmesiderne på PWS, den skriver:

\"Web-side med aktive FrontPage-komponenter
Du har sendt en formular eller fulgt en hyperlink til en side, der kræver en Web-server og FrontPage-serverudvidelser for at kunne fungere korrekt.

Denne formular eller andre FrontPage-komponenter vil fungere korrekt, hvis du udgiver Web-stedet på en Web-server, hvor FrontPage-serverudvidelser er installeret.

Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side.\"

Men hvordan kan man installere Server Extensions??
Hilsen Slasko
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 21:41 #3
Jeg er ikke sikker på du kan installere Server Extensions, men som sagt - ikke sikker!

Forstår heller ikke helt hvorfor du vil have dem installeret på PWS, kan du ikke bare bruge en test side på din server?
Avatar billede hojben Novice
06. september 2001 - 23:13 #5
Ja hele linket skal kopieres :)
Avatar billede scorpio Nybegynder
07. september 2001 - 12:55 #6
Hvorfor vil du bruge PWS?

IIS5.0 er jo inkluderet i WIN2000. Skal bare tilføjes i installationsprogrammet!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 14:15 #7
Det kræver jo ligesom han var Win2k! *G*
Avatar billede slasko Nybegynder
07. september 2001 - 14:54 #8
Hehe ja, jeg har kun Windows Me.
Men jeg kan stadig ikke se alle web-siderne som er lavet i frontpage?
Jeg tænkte på at skifte til Windows2000 kan den det samme som almendelig 98 og me?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 14:57 #9
Ja, så skal du partionere, og det er jeg ikke den du skal snakke med om!
Avatar billede hojben Novice
07. september 2001 - 16:50 #10
slasko > og MEGET mere til...
Avatar billede slasko Nybegynder
07. september 2001 - 22:56 #11
Okay men kan man ikke sætte en Web-server og FrontPage-serverudvidelser op i Windows Me?
Avatar billede hojben Novice
09. september 2001 - 10:29 #12
når du installerer FP, følger der en www-server med. hent FPE som jeg skrev længere oppe og installer den..
Avatar billede slasko Nybegynder
09. september 2001 - 20:27 #13
Hojben- Det har jeg gjort men enten hjalp det ikke eller også kan jeg ikke finde ud af det?
Den siger stadig :\"Du har sendt en formular eller fulgt en hyperlink til en side, der kræver en Web-server og FrontPage-serverudvidelser for at kunne fungere korrekt.

Denne formular eller andre FrontPage-komponenter vil fungere korrekt, hvis du udgiver Web-stedet på en Web-server, hvor FrontPage-serverudvidelser er installeret.\"
Så hvad gør jeg nu?
Mvh Jens
Avatar billede slasko Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:03 #14
Hejsa jeg har helt glemt dette spørgsmål!! Men så fik jeg lige en reminder :)
Det er altså stadig ikke lykkedes mig at se frontpage elementer på min PWS?? Nedenfor er hvad jeg har skrevet på en nyhedsgruppe men jeg fik intet responds.

Hello all.
Does annyone know how to establish the frontpage server extensions on a
Personal Web Server (PWS)??
I have tryid an tryid but not succeeded!
Do they have to be intstalled on  C:\\Inetpub\\wwwroot?
Or on my IP adress xxx.xxx.xxx?
Or my computername?

I have WindowMe on my system and have installed the PWS from the Windows
98SE
My problem is that frontpage keeps telling me that the page(s) dont work
without the extensions!!
One more thing, how am i suppossed to transfer my website to the PWS?
Through the HTTP:// to my C:\\Inetpub\\wwwroot? or IP adress
Or just copy and paste to the C:\\Inetpub\\wwwroot?

Best regards
Jens Johnsen
Denmark

Avatar billede totenslager Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:51 #15
Brug Frontpage til at udgive den med  - angiv destinationen til c:\\inetpub\\
Har du husket at lade frontpage oprette mappen  hvor du vil gemme ?