Avatar billede xburn Nybegynder
06. september 2001 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Newbie!

Hej, jeg har i langt tid overvejet at installere linux på på computer.

Men jeg har en række spørgsmål.

1) Er der nogle versioner I kan anbefale (SuSE,Redhat osv.)
Det jeg går efter er en stabil version der er let at installere og rimelig bruger venlig. Det skal lige siges at jeg ikke har nogen erfaring med linuex så den må godt være vel dokumenteret. Versionen må heller ikke fylde alt for meget da min hardisk kun er på 4 GB.

2) Mit andet spørgsmål er om der er nogen der kender et freeware program der kan partitionere ens harddisk uden at man behøver at formater
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 16:05 #1
1) jeg har tidligere brugt Mandrake med KDE som desktop Environment.. OG det synes jeg bare det spiller hammer godt.. Ligeledes kan jeg også rigtigt godt lide SuSE også med KDE desktop..
Avatar billede xburn Nybegynder
06. september 2001 - 16:06 #2
Okay hvad med spm nr. 2?!
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 16:08 #3
Jeg kender ikke nogle freeware programer til partionering..
Avatar billede xburn Nybegynder
06. september 2001 - 16:11 #4
Damn! Hvis en anden en svare på spørgsmål to så kan i dele points\'ene
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 16:11 #5
2) Skal det være en Win32 applikation ... ?

Ellers prøv:
http://pub26.ezboard.com/fpeanutlinuxpremiumfrm0.showMessage?topicID=689.topic
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 16:13 #6
2) mener det er en win32 app. http://members.nbci.com/_XMCM/zeleps/
Avatar billede xburn Nybegynder
06. september 2001 - 16:23 #7
Takker!