Avatar billede zukie Nybegynder
06. september 2001 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kompatibelt ram til Compaq

hvilken slags ram man kan bruge til en compaq presario 5240 istedet for compaq\'s orginale ram ?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
06. september 2001 - 14:10 #1
Generelt kan du bare bruge løs - bare RAMen overholder pinout og hastighed. Er der tale om 168 pins SDRAM 66 MhZ, ja så køber du en stang af det...

Vær dog opmærksom på, at der sikkert er grænser for, hvor sore klodser du kan stoppe i den.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
06. september 2001 - 14:15 #2
www.compaq.com kan jeg se, at der er tale om 168 pins DIMM RAM - Normal SD RAM - du kan bare købe noget PC133 - det er bagudkompatibelt.

Jeg tror ikke, at du kan benytte moduler større end 128 Mb medmindre du opgraserer BIOSen - jeg kan ikke lige finde det med sikkerhed...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
06. september 2001 - 14:17 #3
Compaq har fandengalemig den mest elendige side at finde god info på....

Kan ikke finde mere - jeg er sikkert blevet ledt på vildspor af HPs overtagelse....