Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 11:32 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

3D spil, hvordan?

Hvordan er processen når man udvikler et 3D spil som fx. Hitman og Quake, hvad laver man først, hvad skal der laves.

Jeg skal bruge nogle meget uddybede svar, og det må meget gerne fylde meget!

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede bobske Nybegynder
06. september 2001 - 11:35 #1
Tror ikke lige du sætter dig hjemme i din stue og udvikler sådan nogen spil ;)  Det kræver hårdt slid og dygtige folk under dig.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. september 2001 - 11:36 #2
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. september 2001 - 11:37 #3
Avatar billede exe Nybegynder
06. september 2001 - 11:45 #4
Her går det ikke at hustle sig frem, her er det Masterminds der arbejder intenst og benhårdt hvis spillet skal blive et hit.

Der er en million ting at tage højde for når du først går igang.

Quake, Hitman, Half-Life, Unreal, TB osv er få overlevende fra et kæmpe marked af 3D skod spil.
Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 11:47 #5
jeg skal ikke selv lave et, jeg skal bare vide hvad processen er!
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. september 2001 - 11:48 #6
Jeg vil være arkitekt og bygge domkirker. \"Forklar mig lige hvordan man bygger en domkirke\".
Sorry, det er ikke sådan det virker.

Først bygger du et hundehus. Og når du er blevet dygtig nok til at du kan lave et hundehus der ikke falder sammen når hunden læner sig op ad det kan du gå videre til at bygge en Carport.
og så et lysthus, og en grønstsagskælder.
Så har du grundlag for at bygge et parcelhus.
... osv. osv.

Det Amerikanske SDI projekt (stjernekrigen) strande på at alt for mange Professorer og superdygtige programmører sagde \"Vi har slet ikke erfaring nok til at gå igang med et så kompliceret job\".

Så start med et hundehus. Elle måske direkte med en carpot hvis du er grumme kvik.

mvh JakobA
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. september 2001 - 11:49 #7
darkhero: hele processen er beskrevet i det link jeg har givet dig
Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 11:58 #8
øhhh kimrosgaard.. er den ikke lidt useriøs?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. september 2001 - 12:11 #9
En kort beskrivelse i punkter.

1. Finde nogle samarbejdspartnere

2. Kontakte erhvervsfremmestyrelsen, og lave en solid forretningeplan.

3. Derefter have en masse penge, eller overbevise en bank til at låne dig mange mio. kr. Gerne i størrelsesorden 20-40 mio. kr.

4. Så skal du finde nogle dygtige 3D programmører, som skal udvikle en stykke game engine software.
Derefter skal du oprette en projektgruppe, som
skal gennemfører udviklingen af softwaren.
Det kan godt tage 5-6 år, for 4-5 dygtige 3D programmører.
Eller du skal købe en færdig game engine.

Link til en game engine: http://www.epicgames.com/UnrealEngineNews.html

email: mrein@epicgames.com

Du kan også søge på google.com med søge strengen 3D + game + engine + price + sale

5. Derefter skal du ansætte 2-3 animatorer, 2-4 3D animatorer.

6. Oprettelse af en projekt gruppe, der skal komme med input via f. eks. brainstorming mv. Der skal udvikles et storyboard, som beskriver handlingen i spillet i tekst og billeder. Animatorerne skal skal lave tegninger til spillet, og 3D animatorerne skal omsætte tegningerne til 3D. Derefter skal de eksportere dem i OpenGL. Derefter lægger 3D programmørerne sekvenserne ind i 3D platformen, og laver hele opsætningen af en prototype. Derefter skal spillet testes for fejl, og det kan godt tage et stykke tid.

7. En grafisk virksomhed skal lave layout til en indpakning mv.

8. Produktet skal markedsføres, og til det skal du også anvende mange mio. kr. Så husk at have mange penge tilbage efter udviklingen af produktet.

/per
Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 13:07 #10
hoejrup, det var ikke helt det jeg mente, jeg mente, hvad gør de stre firmaer når de skal lave et spil?

Hvordan er processen?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. september 2001 - 13:24 #11
Vil du have en udførlig beskrivelse af udviklingen af programmet?

/per
Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 13:38 #12
nej, jeg vil bare have hvordan et spilfirma\'s plan ser ud fx.

1) Brainstorm
2) Kladde
3) Bla Bla

bare med meget lange forklaringer, så folk uden computer viden kan forstå det
Avatar billede exe Nybegynder
06. september 2001 - 15:00 #13
Det er sikkert en forretnings hemmelighed, så du må sende nogle spioner ud.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. september 2001 - 16:17 #14
Den type lange forklaringer findes ikke, for det er specialister der samarbejder i en projektgruppe. De har allesammen et indforstået fagsprog.

/per
Avatar billede darkhero Nybegynder
06. september 2001 - 18:46 #15
hmmmm..... øv, så kan i ikke hjælpe mig :o(