Avatar billede aspwannabie Nybegynder
04. september 2001 - 22:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto scrolling i en IFRAME?

Lad os sige jeg åbner jubii i en IFRAME og ved første look ser det jo ganske forvirreden ud pga. IFRAME\'s størrelse (300*400).... lad os nu sige at jeg ikke vil se toppen af jubii nå den bliver loaded i IFRAMEN men istedet billedet af Vejr-logoet.... any1 get my drift?

Fixed Auto-scrolling in a iframe...
<iframe scr=jubii.dk scrolling=no position_down=213>

Avatar billede repsac Nybegynder
04. september 2001 - 23:02 #1
Det er ikke muligt ...

Kan man ikke med asp hapse noget source fra en ekstern side? - php kan ... www.php.net/file ... :)

Se www.friserverplads.dk/repsac/clouds ... :)
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
04. september 2001 - 23:11 #2
bucker :(
Avatar billede repsac Nybegynder
04. september 2001 - 23:11 #3
... ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2001 - 23:24 #4
<ole>
repsac >> Det er nu ikke det, han vil...altså \'hapse\' noget fra siden. Du har nu ret alligevel: Det kan man ikke!  :)

aspwaanabie >> Du kan ikke scripte i et vindue, hvori der er loaded et dokument fra et andet domæne. Det er en indbygget \'sikkerhedsbremse\' i JavaScript, der skal sikre mod ulovligheder og ubehagelige oplevelser for brugeren.
En <iframe> er for så vidt blot en alm. frame, der er anbragt \'inline\' i dokumentet...deraf navnet. Enhver frame er i HTML lig med et window-objekt. Ergo kan man heller ikke i en <iframe>.

Du kan dog inkludere en side i dit eget dokument (det, der loades i din <iframe>) med f.eks. SSI. Så kan du pludselig godt scripte på det, men du vil så have problemer med de oprindelige scripts, der hører til dokumentet, hvis de ligger i .js-filer på Jubii\'s server.
De problemer kan i teorien også undgås, hvis du læser Jubii-dokumentet med f.eks. PHP-funktionen \'file()\'. Så vil du kunne læse, hvilke script-filer, der skal anvendes - og så læse og oprette dem på din egen server i et mappe-hieraki, svarende til Jubii\'s.
Som du ser, skal man være mere end almindelig interesseret, før man vælger at gøre det  :o)
/mvh
</bole>