Avatar billede jhall Nybegynder
04. september 2001 - 19:57 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Printserver...

Hej...

Jeg skal flytte en printer ca. 15 meter. Den kan kun køre parallelt og serielt.
Vi kører netværk, kan jeg så tilslutte printeren dette netværk med en printserver ?
Og er der en der gider at fortælle mig, hvordan søren en printserver virker...?

På forhånd tak...;-))
Avatar billede karto Nybegynder
04. september 2001 - 20:00 #1
En printserver har bare et netstik og et printerstik.... Administratoren tildeler så printserveren en ipadresse, og vupti, så virker det...

så skal du bare installere det software der følger med printserveren. det virker uden problemer, og er nemt at sætte op...

/Karto
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 20:01 #2
Din printserver har et ipnummer, så når en af klienterne skal printe til den printer, så skal de først instalere den på maskinen. Det gøres enten med jetadmin(hvis det er ene HP) eller ved at på klienten trykke \"tilføj printer\" og vælg netværk\'s printer
Avatar billede hsgroup Nybegynder
04. september 2001 - 20:13 #3
En printserver virker som alle andre servere, dog håndterer den kun fordeling af printjob til de printere der er tilsluttet.
En printserver bruges når de prinere man har, ikke er netværksprintere. I de fleste lidt større printere er der mulighed for at installere et netkort. Hvis der er eller bliver installeret netkort i printeren skal du ikke bruge en printserver.
Avatar billede jhall Nybegynder
05. september 2001 - 21:51 #4
Tak for hjælpen...
Jeg modtog mange guldkorn, og vil fordele pointene ligeligt...;-))

Glæder mig allerede til at stille det næste spørgsmål...