Avatar billede jw Nybegynder
26. januar 2000 - 14:24 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Oprette falsk drev

Jeg vil lave et "falsk drev" der blot peger på indholdet i et underbibliotek på c-drevet, men kan ikke huske kommandoen, og hvor det er den skal ligge.

Kan nogen hjælpe. (win95)

Dte er ikke en ægte opdeling af drev (partitioner) jeg er interesseret i. Og heller ikke bare en almindelig Windows genvej.

/jw
Avatar billede killer Nybegynder
26. januar 2000 - 14:34 #1
tror godt du kan bruge kommandoen 'subst'
Avatar billede tof Nybegynder
26. januar 2000 - 14:34 #2
Prøv med "subst x: c:\<path>"

/TOF
Avatar billede iiid Nybegynder
26. januar 2000 - 14:41 #3
fedt nok KILLER/TOF... kan man så også bestemmme en størrelse den max på bruge på "det nye drev"
Avatar billede killer Nybegynder
26. januar 2000 - 14:43 #4
Det du faktisk gør er at du mapper et bibliotek til et "falsk" drev, så der vil være det samme frie plads
Avatar billede sjensen Nybegynder
26. januar 2000 - 15:13 #5
JW>Subst er som Killer og Tof skriver det rigtigt. Tof har endda givet dig syntaxen.

Nu mangler du bare svar på hvor den skal ligge:

1. Hvis du altid vil have dette ekstra "falske" drev. Opret en linie i Autoexec.bat

2. Hvis det kun er engang imellem eller kun når du har lyst:
Åben en dosboks og skriv som tof viser.

Drevet fjernes igen med "subst x: /delete" når du ikke har brug for det mere

3. Hvis det kun skal være til rådighed for et bestemt program:

åben f.eks. Notepad og skriv:

subst x: c:\<path>
drev:\sti\programnavn (for det program du vil køre)
subst x:/delete

og gem filen som {navn}.bat f.eks. i c-root (c:\). Lav derefter en genvej til denne batfil og læg den på skrivebordet. Så kan du starte den hver gang du skal bruge den ved at klikke på ikonet.

sjensen
Avatar billede killer Nybegynder
26. januar 2000 - 15:16 #6
Jeg synes det er et meget pædagogisk svar sjensen præsterer :o)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2000 - 23:16 #7
hmm, jeg har prøvet at lave den batfil, men mit x drev forsvinder ikke med subst x:/delete kommandoren når jeg lukker programmet ned!! Der står bare parse error 3!!!

Kan man ikke få x-drevet til at forsvinde med kommandoen eller skal man genstarte???
Avatar billede codpiece Nybegynder
27. januar 2000 - 08:56 #8
Der skal vist være et mellemrum mellem x: og /delete

// codpiece