Avatar billede freeman Nybegynder
04. september 2001 - 10:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IIS 5.0 flere domæner ??

Jeg har fået den til at oprette flere domæner med host-headers.. MEN uden WWW.. foran..
se fx. soenderup.net & www.soenderup.net

Skal jeg operette en ekstra \"website\" i IIS, eller skal jeg bare angive det i HOSTS ?
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 10:34 #1
you don\'t need another site. you can have million host header names.
Avatar billede freeman Nybegynder
04. september 2001 - 10:38 #2
altså jeg skal bare skrive det i HOSTS
ip + www.domæne.dk ?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. september 2001 - 10:39 #3
yep
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 10:40 #4
yes. or a DNS instead of hosts, it depends on your way of resolving names.

you will need 2 (or more) host header names on the SAME site as well... one with www and one without
Avatar billede freeman Nybegynder
04. september 2001 - 10:44 #5
og jeg skal ændre hostheader i c:\\winnt\\system32\\drivers\\etc og skrive \"notepad HOSTS\"
?
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 10:47 #6
you don\'t have too. if the DNS that holds your domain has both an entry with and without www then it will work for the entire world just by adding the host header name.

the host FILE is not helping others to resolve names, only to the server in which it is located.
Avatar billede freeman Nybegynder
04. september 2001 - 10:51 #7
Hvor tilføjer jeg så hostname korrekt ?
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 10:54 #8
you don\'t !!! I just checked and your DNS is fine with both entries.

in short... al you have to do is go to the site properties > on the web site tab click on \"advanced\" then \"add\" choose your IP, port 80 and the host header name.

in a way that you will have one that says www.soenderup.net and one that sys soenderup.net
Avatar billede freeman Nybegynder
04. september 2001 - 10:59 #9
YES.. så køre det !

Thank you very much, Dr. M :-)
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 11:00 #10
np
Avatar billede p200 Nybegynder
05. september 2001 - 16:30 #11
hvis du skal lave access til disse sites lokalt (fra serveren selv eller en computer), så skal/kan du blot rette IP\'er i den berørte HOSTS fil... så ruller det! Alternativt skal du få lavet ændringer på DNS - således du har nogle A-records der passer!

God fornøjelse!
Avatar billede dr.m Nybegynder
05. september 2001 - 16:33 #12
p200 > no need! the A record and the www host are on a REAL DNS so he will resolve without a host file. (assuming that he has ADSL)

if you are not connected to the internet all the time then the host file will be a good resolver. but who wants to browse sites with no Internet access, not to mention have a web server.