Avatar billede svaage Nybegynder
03. september 2001 - 20:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stor harddisk på Presario 4620

Hej

Min Presario 4620 har en harddisk begrænsning på 12 GB, er der nogen der har prøvet at sætte en større harddisk i en sådan model. Jeg har investeret i en IBM 40 GB. IBM har på deres hjemmeside en mulighed for at lave en bootdisk der omgår ovenstående begrænsning. Er der nogen der kender til IBM´s måde at gøre tingene på

Hilsen Svaage

Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2001 - 20:18 #1
Opdater til en bios, der kan understøtte det.
Find den nyeste ..
Avatar billede yogibear Nybegynder
03. september 2001 - 20:39 #2
Den BIOS opdatering (System ROM Upgrade), som Compaq har på  http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp ser ikke ud til at løse dit problem.
Det IBM\'s bootdisk  sikert gør, er at lægge nogle ekstraoplysninger på første spor på harddisken, så den \"snyder\" BIOS\'en til at se den rette størrelse. Din BIOS er simpelthen for gammel til at se de store harddiske.
Som en nødløsning er det OK; men ellers er det noget bæ!
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
03. september 2001 - 20:43 #3
Det IBM gør er det det samme som Ontrack gør. Det er nemligt Ontrack der har lavet det stykke software der gør at du kan snyde din BIOS. Og det virker. Nogle gange hvis PC\'en er meget gammel så er det dog med den begrænsning at disken bliver opdelt i flere små dele.

Men hvis du har købt en ny IBM disk mener jeg at du kan hente det software gratis ved IBM du skal nok bruge det serienummer der står på disken for kunne downloadet det.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#Installation

Du skal hente programmet DISKMANAGER , men disken skal være tom, du kan godt installere den med data på, men får du anvendt programmet forkert, ja så er data\'en væk

Mvh. Blueyed1
Avatar billede svaage Nybegynder
03. september 2001 - 21:12 #4
Hej

Det er Ontrack der har lavet bios-programmet og jeg har læst deres setup procedure, men så vidt jeg kan læse mig til, skriver de ikke noget om hvordan man gør hvis man udskifter den nuværende harddisk med en ny og større. Kan nogen hjælpe mig med denne procedure, hvad skal jeg gøre ????

Hilsen Svaage
Avatar billede yogibear Nybegynder
03. september 2001 - 21:16 #5
Du sætter først den nye harddisk i din pc; derefter booter du med den boot-diskette du har lavet (Ontrack)
Avatar billede svaage Nybegynder
03. september 2001 - 22:10 #6
Tak for hjælpen allesammen

jeg vil lnu prøve med de råd i er kommet med

hvis det ikke går, vender jeg frygteligt tilbage

Med Venlig Hilsen

Svaage
Avatar billede yogibear Nybegynder
03. september 2001 - 22:26 #7
Held og lykke - og tak for points :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 23:33 #8
Det kan ikke lade sig gøre med en så gl. compaq. Du skal bruge en diskkontroler, som går uden om Bios, for at du kan få glæde af den store harddisk