Avatar billede mtilsted Nybegynder
03. september 2001 - 17:39 Der er 3 kommentarer

Filsystem med inbygged log

Er der nogle der kender et filsystem til linux der har indbygget log, saaledes at alle read/write operationer skrives til en logfil?
Avatar billede seider Nybegynder
04. september 2001 - 09:15 #1
jeg tror det findes, jeg kna ikke huske hvad det heder, men jeg mener at have hørt om et system hvor der blvier lavet en log over alle ændringer.

men hvis du bare vil se ændringer på filer / ny tilkomende så prøv at se under locate / updatedb i man siderne (man locate)

www.fotx.net/seider
Avatar billede kimhanse Nybegynder
04. september 2001 - 11:43 #2
Hvis det er fordi du vil have et \'journaling filesystem\' så findes der en del. Dem jeg har hørt om er ReiserFS, ext3, JFS og XFS.

Hvis du vil have en log som man kan kigge igennem for at se hvem der har ændret i filerne (som Audit på WinNT) så ved jeg ikke om det findes til Linux.
Avatar billede peter_m Nybegynder
04. september 2001 - 15:03 #3
Umiddelbart kunne det lyde som en meget stor log fil