Avatar billede codpiece Nybegynder
25. januar 2000 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk klikke på OK til dialogbox?

Jeg har tre maskiner, der står og kører noget Oracle Reports formattering. Hvis en bruger udfylder forkert printernavn brokker Reports sig, hvorefter man lige skal klikke på OK for at den kan køre videre. Der bliver ikke kørt flere udskrifter før der er trykket på OK.

Desværre står de tre maskiner i hvert sit kosteskab og passer sig selv det meste af tiden og derfor er der ikke altid nogen til stede, der lægger mærke til at fejlen er opstået.

Jeg kunne tænke mig et eller andet program, VB-script, WSH, whatever, der med mellemrum kiggede om der mon fandtes en dialogbox med titlen Reports og hvis der gjorde, så sørgede for at OK knappen blev 'trykket'.

Windows Scripting Host og IE5's Task Manager er installeret på maskinerne, så de kan evt bruges.

// Codpiece
Avatar billede hjensen Nybegynder
26. januar 2000 - 08:39 #1
Hvis du ikke vil ud og bruge penge på ekstra software, så kan du for eksempel lave det i Word (VB), der findes direkte eksempler på DDE-kald. Ellers er der programmer som Visual Test og WinBatch, som kan løse dine problemer.
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. januar 2000 - 10:30 #2
Har du en url eller to hvor jeg kan kigge videre?

// codpiece
Avatar billede hjensen Nybegynder
26. januar 2000 - 11:32 #3
Visual Test:
http://www.rational.com/products/index.jtmpl
Se under tester tools (Jeg kender ikke dem alle).

Winbatch:
http://ws006189.it.siu.edu/winbatch.html

en prøve-version kan downloades her:
ftp://ftp.windowware.com/wwwftp/wilson/wb99j32i.zip
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. januar 2000 - 11:35 #4
Jeg kigger lige, så vender jeg tilbage

//  codpiece
Avatar billede zoy Nybegynder
26. januar 2000 - 11:51 #5
.
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. januar 2000 - 11:55 #6
zoy > Hvor mange points skal du bruge for det svar :-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. januar 2000 - 17:33 #7
Nu skal I bare høre:

På deja news fandt jeg en henvisning til et lille lækkert freeware program fra PC Magazine, AutoAct, der kan lære at trykke på en bestemt knap, når et bestemt billede dukker op på skærmen.

Artiklen, programmet og sourcekoden findes her:

http://www.zdnet.com/pcmag/stories/solutions/0,8224,397233,00.html

> hjensen: Tak for indsatsen. Det kan være jeg vil studere de løsninger nærmere en dag hvor det regner...

// codpiece