Avatar billede carbo Nybegynder
03. september 2001 - 16:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mine spil fryser!?!?!

Hey, jeg har en athlon 1Ghz med Riva Nvidia TNT2 32MB. 256MB ram. Den har det med at fryse når jeg er inde i et spil...jeg kan ikke restarte maskinen med ctrl - alt - del eller noget somhelst, må slukke den og starte forfra! hvorfor? håber nogen kan hjælpe mig!
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2001 - 16:41 #1
Har du køler på den Athlon?

Har du opdateret driverne?
Kan gøres på www.Tweakup.dk.
Avatar billede exe-s Nybegynder
03. september 2001 - 16:42 #2
Det kan være den er for varm.
Avatar billede foldager Novice
03. september 2001 - 16:43 #3
Det lyder som om du har et varmeproblem...
Med mindre du ikke har opdateret dine drivere.

Husk at opdatere:
DirectX
Drivere til grafikkortet
Via 4in1 drivere (hvis dit bundkort har VIA-chip)
Avatar billede foldager Novice
03. september 2001 - 16:46 #4
Prøv at åbne kabinettet mens du spiller, og sæt evt. en blæser på (bordventilator eller lign.).
Hvis den ikke fryser efter det, så er det nok et varmeproblem..

Check også dine temperaturer.
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2001 - 16:47 #5
foldager->
Begge ting er blevet kommenteret, så vi kan ikke bruge dit svar ..
Avatar billede foldager Novice
03. september 2001 - 16:49 #6
Avatar billede foldager Novice
03. september 2001 - 16:51 #7
BBS> Sådan går det jo når flere svarer på en gang.
Desuden kan det jo være at carbo foretrækker et lidt mere uddybende svar end dit....
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2001 - 16:53 #8
Avatar billede exe-s Nybegynder
03. september 2001 - 17:00 #9
for at se om din comp er for varm så kunne du evt. trykke del (delete) når du starter
Avatar billede exe-s Nybegynder
03. september 2001 - 17:00 #10
og så er der højst sansynligt en som heder pc health status.
Avatar billede carbo Nybegynder
03. september 2001 - 17:50 #11
Hey tak for alle svarene, jeg vil gå dem nærmere igennem og se hvilket der får mine point. Jeg tror osse at det er et varmeproblem jeg har. en der kan anbefale en køler til en athlon?
Avatar billede exe-s Nybegynder
03. september 2001 - 17:52 #12
se herinde http://www.studiedata.dk/ og vælg hvilken en du kunne tænke dig...
Avatar billede carbo Nybegynder
03. september 2001 - 18:00 #13
Oki mange tak for det. Nogen der kender et program til at tjekke temperaturen med? jeg har et Aopen bundkort til slot a (athlon 1ghz)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 18:06 #14
Kan du ikke se temp i bios?
Hvilket OS drejer det sig om?
Avatar billede carbo Nybegynder
03. september 2001 - 18:07 #15
det kan jeg nok, men jeg vil gerne ha et program der i min systray kan vise temperaturen. jeg kører udelukkende win2k!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. september 2001 - 18:22 #16
carbo:> Hvis du kører win2k er det nok nærmere en software fejl! Det er problemer med VIA chipset og Win2k. Har du Servicepack 2?
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2001 - 18:29 #17
Kig på www.Tweakup.dk.
De har en hel køler-guide.
Avatar billede vuffe Nybegynder
04. september 2001 - 14:09 #18
her er et program der kan tjekke temperaturene:
http://www.megagames.com/news/html/tweaks/cpucoolv620.shtml

Og så skriv lige tallene for temperaturene til os, for det ville jo være dumt at købe en ny køler hvis den ikk er for varm. Det kunne jo for den sags skyld også være grafikkortet der bliver for varmt, men det skal du måle med din hånd.
Der er også problemer med at nogle chipset ikke kan klare mere end AGP1X på agp-porten, så prøv at download og kør denne regfil:
http://www.geforcefaq.com/files/forceagp1xonw2k.reg

\'vuf
Avatar billede foldager Novice
12. juli 2002 - 08:03 #19
Hvad var løsningen?