Avatar billede pyhta Nybegynder
03. september 2001 - 14:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

.ptx fonts

Hej Eksperter !!

Jeg sidder og arbejder i et 3d program som kun har 6 forskellige 3d fonts.
Er der en der ude der ved hvordan man kan lave dem selv?
Der kan være stor penge at tjene ved firmaet der har udviklet programmet hvis du har et sådant program.....
Avatar billede scandinav Nybegynder
03. september 2001 - 14:43 #1
hvilket 3d program arbeider du med ???
Avatar billede pyhta Nybegynder
03. september 2001 - 14:44 #2
det er noget der hedder pytha og er et tysk program.
Avatar billede scandinav Nybegynder
03. september 2001 - 14:45 #3
kan du ikke imporetere vektor grafikk fra andre programmer ex:illustrator... og extrude formene ?
Avatar billede pyhta Nybegynder
03. september 2001 - 14:49 #4
Teksten skal kunne skrives på tasteturet.Så det der med at impotere duer ikke.Det skal være .ptx.
Kender du ikke et program der kan gøre det ?
Men ellers ja jeg kan godt impotere .dxf filer.
Avatar billede scandinav Nybegynder
03. september 2001 - 15:07 #5
Har du sjekket med produsenten av programmet ?

Kjenner ikke \"pyhta\" - men mitt bud er att du skriver teksten i illustrator, sparer/eksporeter ut filen som .dxf eller .ai Så kan du jo arbeide videre med formene i ditt 3d program.
Avatar billede pyhta Nybegynder
03. september 2001 - 15:11 #6
jeg har snakket med producenten af programmet, endda manden der står bag.Men han fik en freelancer til at lave de 6 typer jeg har men han er desværre død så han kan jo ikke lave flere.
Derfor søger jeg her en der kan hjælpe.
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. september 2001 - 17:20 #7
\"Glem Pyhta - brug 3D Studio Max\"... Dette er ikke bare en billig kommentar fra en 3D Studio Max freak, der mener at alle andre 3D applikationer ikke virker. Jeg begyndte selv med et program der hedder Simply 3D og var vildt facineret af det, men da jeg fik 3D Studio Max i hænderne jaaaa - gæt selv! Umiddelbart ville jeg ikke samle på en 3D applikation som ikke kan konvertere normale font-typer om til 3D - hvis der virklig skal udvikles specielle font-typer til programmet så glem det (Selv Simply 3D kan noget så simpelt som at konvertere font-typer om til 3D. Jeg håber ikke jeg har misforstået dig...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
03. september 2001 - 17:21 #8
Trist historie med den freelance der døde...
Avatar billede pyhta Nybegynder
04. september 2001 - 08:10 #9
Det kan godt være at 3d studio er godt og det har jeg da også fornemmelsen af at der er , men det her program er designet til det jeg sidder og arbejder med og det er ikke så meget animationer jeg arbejder med men derimod axometretiske tegningeer af bygninger og indretninger af huse og butikker..
Avatar billede zerohero Nybegynder
04. september 2001 - 13:33 #10
Ja og til lige nøjagtigt det findes 3D Studio viz... Men du må da give mig ret i at det er lidt for dårligt at en 3D Applicakation (netop af den karakter) ikke engang kan finde ud af at konvertere almindelige Font-Typer om til 3D...
Avatar billede pyhta Nybegynder
04. september 2001 - 13:37 #11
ja det kan vi da hurtigt blive enige om.Men det er jo heller ikke så tit man skal bruge tekst på en bygning !
Jeg kan sagtens lave 2d skrift men det kniber lidt med 3d.
Avatar billede scandinav Nybegynder
04. september 2001 - 15:17 #12
men pytha... om det nå ikke er så ofte... så er det ikke det store arbeid og hente din önskede font inn som en .dxf -? Du kan jo bruge ALLE fonter i Illustrator... (kanskje jeg helt missforstår... men jeg ser ikke problemet...
Avatar billede pyhta Nybegynder
04. september 2001 - 15:18 #13
du har ret men det kunne jo være dejligt hvis man kunne!!!