Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
03. september 2001 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Navision 3.56.A og printerkoder

Hej,
Er det muligt i Navision 3.56.A at bestemme i hvilken udfaldsbakke på ens printer at udskrifterne skal havne? Jeg kunne forestille mig at jeg skal sende en kode til min printer i \"Ny udskrift, start\", men er ikke helt sikker?

Mvh.

Kim Knudsen
Avatar billede suha Juniormester
03. september 2001 - 18:03 #1
Det er jeg helt sikker på, at Mavi kan, men jeg tror, at du selv skal tilrette/ kode eller måske skal du købe et ekstra printermodul. Du skal ind i opsætning - printere, her kan du se, hvilke printervalg du har. Hvis dit ønske ikke er der, skal du tilføje det.
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
06. september 2001 - 12:32 #2
Man kan godt bestemme fra hvilken bakke der skal tages papir.

Man finder den printerdriver der passer bedst til den printer man har. Inde i design, kopiere man så printerdriveren til et nyt navn, f.eks. XXX-bakke2. Derefter kommer det besværlige - du skal i printermanualen finde den ASCII-sekvens der sørger for at tage papiret i bakkeX.

Hvad er det for en printer - og hvormange bakker har du.

Jeg har på en Lexmark2410 installeret 5 ekstra bakker, og kan frit vælge mellem dem alle ved udskrift.
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
06. september 2001 - 15:19 #3
Det er nu godt nok lige omvendt. Jeg skal have indstillet i hvilken bakke udskriften skal havne. Det er en infotec 4220 kopimaskine, som er udbygget med print og fax. Derfor er der sat en faxbakke på, og heri havner udskrifterne ligenu, hvilket de ikke skal.
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
06. september 2001 - 22:50 #4
Om det er ind eller ud - er i princippet ligegyldigt.

Du skal stadig finde den ESC-sekvens det drejer sig om (også kendt som ASCII-koder). Jeg har INTET kendskab til Infotec 4220. Jeg har fundet Manualen på Internettet (Operating Instructions - Copy reference) - og deri har jeg ikke fundet det nødvendige. Der må være en manual til printer-interface... Har du den, eller en reference til den. Der må være nogle notater om udskrift fra MS-DOS -programmer.
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
07. september 2001 - 09:12 #5
Jeg har de fornødne koder, spørgsmålet er bare lige præcist hvor i Navision jeg indtaster dem?
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
07. september 2001 - 09:54 #6
Jamen, så har du jo selv besvaret spørgsmålet i dit indledende spørgsmål....

Ny udskrift, Start, efter de allerede anførte koder. Du skal nok starte med en ESC-kode, der er <27>.

Lad høre om det lykkes.
Avatar billede janw Nybegynder
11. marts 2002 - 02:58 #7
Er der nogen, der har en version af 1.60 med alle rettigheder? Kopi købes/byttes med andet På forhånd tak!! janwerner@sol.dk
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:08 #8
Hej, der findes i Navision ikke flere muliheder end der findes ESC koder til, og mig bekendt findes de ikke til "udfalds-bakken" da disse "kopimaskine" typisk er kompatible med HP, og de har ikke sådanne koder.

Men hvis du har tilsluttet din kopimaskine via server kan du oprette en printkø på serveren, også på denne printkø gå ind i indstillinger også her vælge hvilken bakke du vil have aoutputtet ud på.

Det er samme metode hvis du fx vil have hæftet udskriften sammen.