Avatar billede rabus Nybegynder
03. september 2001 - 12:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Det trådløse netværk

Jeg er bare interesseret i at høre, om jeg kan forbinde mine 2 Stationære PC\'ere via et trådløst netværk, hvis jeg køber 2 stk. ma301ge PCI kort, fra Netgear.
Forbindelsen skal ske mellem 2 rum, i et hus, og jeg ønsker ikke kabler.
Kig evt på denne forhandlers hjemmeside:
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=MA301GE
Avatar billede disky Nybegynder
03. september 2001 - 12:13 #1
Hvis afstanden ikke er for stor kan du sagtens.
Avatar billede trille Nybegynder
03. september 2001 - 12:17 #2
Det kan du nemt - du skal sætte dem op til at køre i \"Infrastructure\" hvis du ikke har et Accesspoint.

Aftanden er op til 50 meter ved 11 Mbit link - hvis du primært bruger dem til at surfe over - kan du sagtens få dem til at række 150 meter ved et 1 Mbit link.

Venligst,
Claus

Jeg har et Lucent accesspoint og kort til bærbar - og det styrer simpelthen for vildt ...glæd dig...!!!
Avatar billede rabus Nybegynder
03. september 2001 - 12:18 #3
Afstanden, er ikke ret stor. Men min kone kan ikke acceptere kabler.
Jeg ville skyde afstanden til ca 15m, dog med en mur imellem. Ville det stadigvæk kunne køre stabilt?? Og med den givne hastighed på 11mbit?
Avatar billede disky Nybegynder
03. september 2001 - 12:21 #4
rabus: uden problemmer.

De kan normalt godt række 100 meter, og hastigheden er 11 Mbit/s
Avatar billede trille Nybegynder
03. september 2001 - 12:23 #5
Se mit svar - det er ikke helt korrekt hvad disky siger. I IEEE 802.11b standarden kan det et link nemt trækkes over 50 meter og med repeaters og detslige kan du stort set dække en hel by, hvis du har lyst til det.

Bluetooth standarden - derimod - dækker kun 10 meter.

:) C
Avatar billede disky Nybegynder
03. september 2001 - 12:24 #6
trille:

Jeg kender til flere trådløse netværk der er på knap 100 Meter.

Bluetooth, er slet ikke beregnet til decideret netværk.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. september 2001 - 12:56 #7
HALLO!

Kræver den ønsked løsning ikke også en \'hub\' eller hvad det nu hedder i den trådløse verden?
Avatar billede rabus Nybegynder
03. september 2001 - 13:10 #8
OK. Lige en gang til for Prins Knud.
Er det eneste jeg behøver disse 2 pci kort?
For hvis svaret er ja, skal de anskaffes i dette øjeblik.
Tak for alle svarene..