Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 14:19 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

ram/volt i compaq 7474

er der nogle der ved hvor mange volt ram\'ne bruger skal havde i en compaq7474 ......... eller hvordan man checker det ud ??????????
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 14:32 #1
Har du da tænkt dig at ændre spændingen.
Normale 168 pins ram arbejder med 3,3 Volt hverken mere eller mindre.
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 14:36 #2
hmm da jeg ringede til en forhandler for at købe nogle ram spurgte han sgu da om hvilken volt de sgu havde ????? 3.3 eller 5
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 14:37 #3
og da jeg ringede til compaq vidste de det sgu heller ikk men hendviste til servicecenteret som er deres handlesled og han ville slet ikk svare men havde nogle udemærket ram (originale) til en vandvittig pris på 740 kr for 128MBram
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 14:42 #4
Du kunne heller ikke forvante andet svar, de vil da helst sælge deres egne ram.
Skil maskinen ad, hiv en ram ud og gå ned til den lokale pusher, så finder han noget eller også forklarer han dig hvorfor han ikke har ram der passer din maskine.

Husk at fortælle ham hvilket mærke og type din pc er!
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 14:51 #5
nu bor han jo såå bare i den anden ende af danmark
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 14:58 #6
Gedser eller Skagen ;o)
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 15:20 #7
njaaa ballerup bor selv i middelfart ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 15:25 #8
Midt i mellem ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 15:26 #9
Er der ikke en lokal i Middelfart der kan fortælle dig hvilken type ram du skal bruge?
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 15:30 #10
kan man slet ikk selv se det da ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 15:34 #11
Jeg skal prøve at finde en site der viser hvordan Ram ser ud!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 15:38 #12
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 15:43 #13
Prøv lige om du akn finde din Compaq her i rullevinduet!

http://www.simmtec.com/model.asp
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 19:54 #14
retaxes >> noop sorry den var der ikk
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 20:02 #15
http://www.bestbuy.com/Detail.asp?m=1581&cat=1588&scat=&e=11009161

det kunne godt ligne den her men alligevel der står stadig ikk hormange volt den skal havde den er fundet via den her side http://www.pny.com/index.html

Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 20:09 #16
Jeg kan ikke se din sidste link, får bare en helt sort skærm!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 20:11 #17
http://www.bestbuy.com/Detail.asp?m=1581&cat=1588&scat=&e=11009161
ligner en helt normal 3,3 volts ram, det afgørende er hvor hakket sidder, det bestemmer om det er 5 volt eller 3,3 volt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 20:13 #18
Det er det øverste hak!
Det kræver at du kan sammeligne din egen med en anden ramblok, ellers kan man ikke umiddelbart se forskellen!
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 20:31 #19
altså det hak der er ud for anden øverste chip ??? jeg vil lige prøve at lurer til imorgen såå oki
Avatar billede hardon Nybegynder
02. september 2001 - 20:33 #20
og ja den starter sort *GG* prøv lige at vente eller fjern /index.html

http://www.pny.com

den er faktisk rigtigt fed den side med lyd og det hele *GG*

Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2001 - 22:03 #21
Det er nok fordi jeg mangler noget Java halløj på min PC, skærmen var sort i 3-4 minutter så gad jeg ikke vente længere!
Avatar billede bigmike Nybegynder
03. september 2001 - 10:21 #22
hej hardon
hvis man ejer en compaq skal man virkelig passe på hvilke ram man benytter, det gælder for den sags skyld også Dell og IBM. men hvis du bruger disse
SDRAM PC133 Veritech
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 years

så skulle du ikke få problemer da jeg har prøvet dem i alle 3 mærker med succes.
compaq bruger normalt kingston ram og så er den sat op til kun at kunne kører med paritets ram og det er ikke sådan lige at komme ind og slå fra. så hvis du køber ovenstående SDRAM PC133 Veritech 256MB
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 years
så skulle du være rimelig sikker på at compaqen vil acceptere dem. du finder de billigste ved at gå ind på http://www.edbpriser.dk/
og så kan jeg da lige sige at de også kører  udmærket compaq 5838
Avatar billede hardon Nybegynder
03. september 2001 - 13:56 #23
nu har jeg selv rodet lidt med tingene og har på kingston\'s side fundet det her http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/ModelsInfo_Bod.asp
som jeg har fundet via den her side http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/produkter/7400/7474/default.asp

hvorefter jeg linkede over til den her side http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/produkter/7400/7474/options.asp hvor jeg fandt varenummer på ramene såå jeg tror sgu mit mysterie er løst takker for tålmodigheden *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 14:01 #24
Det var fint, det er 3,3 volt SDram og du kan have 512Mb i din PC.

btw http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/ModelsInfo_Bod.asp
virker ikke hos mig?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 14:03 #25
Men klikker jeg på denne  www.ec.kingston.com får jeg denne
http://www.configurator.com/ meget mystisk!

Nå, men hovedsagen er at du er på vej ;o)
Avatar billede hardon Nybegynder
03. september 2001 - 14:11 #26
nej enig den ikk virker *GG* du skal fjerne det sidste /modelsinfo bod.asp også søge efter compaq 7400 serien
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 14:17 #27
Takker for pointene ;o)

Jeg prøver lige linken igen modificeret!

fotx.net/retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 14:18 #28
Prøvede lige, nu var der ingen probs.!