Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 13:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Deling af internetforbindelse...

Kære Eksperter!

Er der nogle af jer, som kender et godt freeware program til deling af internetforbindelse, og i skal også gerne kende det, da i skal hjælpe hvis jeg ikke selv kan få det til at funke ?

P.s. Jeg kan ikke bruge \'Microsoft deling af internetforbildelse\', da jeg har Win98 på den som modemmet er tilslutter, og Win2000 på den anden!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
02. september 2001 - 13:40 #1
damm.. går der overhovedet en dag, mellem disse spøgsmål?
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 13:45 #2
Nej der gør der ikke... !

Men gider du hjælpe ?
Avatar billede prodic Mester
02. september 2001 - 14:14 #3
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup

Bare lidt af det læsestof man kan finde og prøve sig lidt frem efter.
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 14:42 #4
-- prodic

Men hvor kan jeg finde et freeware program ?
Avatar billede prodic Mester
02. september 2001 - 14:46 #5
Der skulle være links i bunden af artiklerne - der må da være noget freeware iblandt.
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 14:49 #6
De programmer der står på http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare er ikke freeware! Kender i ikke nogle programmer der er freeware ? Hvis jeg vil søge på download.com, hvad skal jeg så søge under ?
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 14:51 #7
Skal jeg søge under \'Modem Sharing\' ?
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 15:32 #8
Jeg kan simpelt hen ikke finde et freeware program! Hvad skal jeg gøre ?

Kan i ikke hjælpe med at finde et ?
Avatar billede valium Nybegynder
02. september 2001 - 15:45 #9
hej Dennis! se følgende spørgsmål... et program er slet ikke nødvendigt!

http://www.eksperten.dk/spm/103344
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2001 - 17:05 #10
Jeg er nu ved at prøve med WinGate! Men jeg kan ikke få det til at virke!

Når jeg har installeret Programmet på begge computer, og vil på internettet. Så sider den bare \'siden kan ikke findes\', Jeg har været inde at sætte min HTTP Proxy port på 80, og de andre instillinger, som der står på http://kb.deerfield.com/index.cfm?a=1384&k=1&CFID=812755&CFTOKEN=92121367!

Jeg har også aktiveret min internetforbindelse i WinGate!

Hvad er der galt? Er der nogle der har heft det samme problem ?
Avatar billede bassballs Nybegynder
02. september 2001 - 20:35 #11
2 netkort, en gammel 486 skralletfor alt andet end floppydrev, netkort (de 2) lidt ram, download floppyfw (prøv at skrive det i google) følg anvisningen og du har en internetrouter voila.
Bassballs
Avatar billede dennism Nybegynder
05. september 2001 - 07:51 #12
-- bassballs

Det der forstod jeg ikke meget af!

Hvad er det jeg finder på Google hvis jeg søger under Floppyfw ? Og hvad skal det hjælpe der jeg finder ?
Avatar billede dennism Nybegynder
07. september 2001 - 07:31 #13
Hvilket program vil i anbefale?
Avatar billede bassballs Nybegynder
07. september 2001 - 19:23 #14
Hej Dennism!
Det du finder i google \"floppyfw\" er en router til deling af en internetforbindelse med firewall som kan ligge på en floppydisk. Derfor en gammel PC, skral den for alt andet end bundkort, ram og diskdrev sæt 2 gode netkort i
gerne ISA , og konfigurer så config filen efter de anvisninger du kan læse på samme side som du downloader fra. -- den virker, bruger meget lidt strøm, og så synes jeg det er en tiltalende tanke at genbruge gammelt udtjent udstyr.

Bassballs
Avatar billede bassballs Nybegynder
07. september 2001 - 19:26 #15
Hej Igen!

floppyfw er en linux ting så du skal skrive direkte i en textfil med en texteditor men det er altså til at se sig ud af...

bassballs
Avatar billede dennism Nybegynder
08. september 2001 - 09:25 #16
Jeg forstår ikke!

Er Floppyfw et program ?
Hvad skal det hjælpe mig ?
Hvis jeg downloader det, kan jeg så komme på internettet på den anden computer ?
Avatar billede bassballs Nybegynder
09. september 2001 - 20:50 #17
Hej dennism
ja det er et program nærmere betegnet et linuxstyresystem der ligger på en dos formateret diskette.
det kan kun hjælpe dig hvis du gider finde en gammel maskine du vil bruge som router med dette program.
Routeren sættes mellem modem (kabel eller adsl) og vil så gøre at du kan sætte alle de maskiner på samme modem du vil ved hjælp af en hub
og samtidig får du en gratis firewall som sikkerhed mod portscanning.

bassballs
Avatar billede dennism Nybegynder
09. september 2001 - 21:07 #18
-- bassballs

Og det vil så gøre sådan at jeg kan dele min forbindelse ?
Avatar billede dennism Nybegynder
14. september 2001 - 09:35 #19
Jeg lukker detet spm...

Jeg har ikke fået min internetforbindelse til at virke!
Avatar billede dennism Nybegynder
15. september 2001 - 12:25 #20
Jeg har nu fået mit internet til at virke!

Men det var ikke på grund af jer! Jeg blev nød til at spørge en ven!

Jeg tager selv mine point!
Avatar billede bassballs Nybegynder
15. september 2001 - 19:57 #21
Hej !
Jamen superfint mit forslag kræver jo også en masse arbejde, men tilgængæld kan du sætte et ubegrænset antal maskiner på en forbindelse.
Lad os lukke den helt af her.....

BassBalls
Avatar billede dennism Nybegynder
16. september 2001 - 11:25 #22
Jamen bassballs...

Du svarede jo ikke på mit spørgsmål:

Og det vil så gøre sådan at jeg kan dele min forbindelse, med det der Floppyfw ?