Avatar billede variabel Nybegynder
02. september 2001 - 00:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køre script uden besøg??

Er det muligt at lave noget alla:

if($tid == \"00:00:00\") { do..............

og få det til at køre automatisk på serveren selvom siden ikke bliver kørt??

Altså så hvis den er sat til at opdatere en db hver dag kl 24:00 så ordner den det HELT selv...?
Avatar billede morw Nybegynder
02. september 2001 - 00:49 #1
Nej du skal lave et cronjob eller bruge en \"ping service\" fra nettet
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
02. september 2001 - 01:08 #2
Hej Variabel

Nej, ovenstående kan ikke lade sig gøre. Du har 2 muligheder:

1. Den pæne, nemlig et cronjob
2. Den mindre pæne, men den virker.
    Det går i al sin enkelthed ud på at den første der går ind på dit site efter kl 00:00:00 kommer til at starte det job du gerne vil have udført. Set fra en brugervinkel vil jobbet være udført kl 00:00:00, forstået på den måde at vis man besøger dit site efter dette tidspunkt, vil man selv sætte det igang. Hagen ved det er selvfølgelig at vis det er et stort job, skal den første bruger jo vente længe inden det er færdigt, men vis vi snakker om få sekunder (1-5) er det vel acceptabelt.

Så altså: Har du mulighed for cronjobs, så gør det. Hvis ikke, er der et alternativ. (Og jeg ved godt at nu er der nogen der vil reagere og sige det burde man ikke gøre)

Hilsen

Mads
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
02. september 2001 - 01:09 #3
hvis du har rigtig meget trafik på din side kan du jo godt sige noget med at hvis tid er inden for et eller andet skal den opdatere..
Eller noget med.
Første gang index-filen bliver kørt den dag skal den tage en backup. (noget med at smide en lille fil med en dato i, hvis dato ikke er lig idag skal den køre din backup side....  (det er godtnok lidt synd for dagens første bruger...)

/NbG
Avatar billede variabel Nybegynder
02. september 2001 - 10:30 #4
I nævner: cronjobs

Hvad er det? Hvordan virker det?
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
02. september 2001 - 12:18 #5
Hvis du ikke selv hoster DIT site kan det godt blive en dyr fornøjelse med cronjobs. Men på den anden side, hvis det kun er en gang dagligt kan det vel gå! (Cronjobs koster somregel en 25-50 øre pr. job!)
Cronjob er et lille program der kan køre en fil på et givent tidspunkt. (Det svarer altså til at du bare besøgte en side hver dag kl.00:00), men istedet gør cronjob det for dig!

/NbG
Avatar billede morw Nybegynder
02. september 2001 - 13:58 #6
Dengang jeg havde DHT var der gratis shell adgang med mulighed for selv at lave cron jobs.