Avatar billede brianlund Nybegynder
24. januar 2000 - 23:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slot A bundkort

Hejsa.
Jeg skal ud og have nyt bundkort, men jeg ved ikke hvilket.
Jeg har kigget lidt på Asus K7M Slot A, men jeg ved ikke om den er god til at overclocke med, fordi det skal den bruges til :-)
Så derfor ville jeg gerne høre fra andre der har sådan et, om det er et godt bundkort eller om de har haft problemer med det.

Brian
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
24. januar 2000 - 23:19 #1
Slot A..... det er jo den nye AMD K-7....
modsat før, er AMD ikke særlig godt at overclocke! Athlonen er et acceleret system (ikke overclocket men acceleret) det vil sige at det køre lidt hurtiger end man normalt vil gøre med en CPU at denne tybe (det virker, AMD er hutiger ned Intel) og køber du en AMD athlon, er den min 500Mzh... der skulle være nok, ikke mange progammer skal bruge mere, og skal de endlig bruge mere, skla de iværtigfald ikke køres på en overclocket CPU!
Avatar billede jackpower Nybegynder
25. januar 2000 - 00:11 #2
Hej.
Asus K7M er et kanonkort, har selv et, men nej som shadowsurfer siger er AMD ikke så god at overclocke, du kan evt. læse mere om det her http://www.tomshardware.com/
Men HVIS du køber det, og du får en beep lyd hele tiden når du er på nettet, så er det i BIOS du skal slå det fra, F... den er irreterende at høre på :o)
Men NEJ ikke K7M og AMD til overclocking.
Mvh.
Jack!!
Avatar billede chruker Nybegynder
25. januar 2000 - 06:01 #3
Lige et par tips!

- Vent evt. et stykke tid og køb et bundkort med KX chipsettet, det skulle være bedre end det chipset der sidder på K7M kortet.

- Køb et Athlon med 0.18 micron baner. Man kan være uheldig at de ældre Athlon processorer skal have en monster strømforsyning for at virke. Dvs. 300w.
Avatar billede tge Nybegynder
25. januar 2000 - 08:34 #4
Hejsa

Til alle jer som siger at Athlonen ikke er en Overclocker.....I ER FOR DUMME, jeg har for samlet 800 kroner fået min Athlon 500 til at køre 800 med luft køler, og en ekstra køler som køler alt indholdet i mit kabinet.... Jeg har også Asus K7M, det er genialt da' man godt kan oveclocker uden at pille sin processor fra hinanden, men så kan man kun overclocke den til 550, ved at ændre FSB'en. De 800 kan man kun få hvis man hvis man skiller sig Athlon processor ad, og sætter et plugincard på processoren...
Avatar billede brianlund Nybegynder
25. januar 2000 - 12:20 #5
Jeg har altså også hørt at Athlonén er god til at overclocke med fx et Goldfinger kort som skal sættes i toppen af kortet. Den skal godt nok skilles af, men hva fanden:-)
Og noget andet godt er at at man ikke ændrer fsb instillingerne på pci og AGP portene..
Og hvis man er heldig, og køber en 550 MHz efter uge 52, er det måske en 750 MHz som bliver solgt som en 550 MHz 8-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. januar 2000 - 15:46 #6
Hehe jeps, dem der siger at Athlon er en dårlig overclocker er for lamme at høre på... !!!

Athlon er sgu da en fin overclocker, i mang tilfælde endnu bedre end Coppermine, da de fleste 500MHz K7´er kan kører min. 650MHz, og mange af dem kan køre 700-800MHz...

Såeh, prøv lige at læse lidt på jeres ting før i dropper det fede knowledge...
Avatar billede desperado Nybegynder
29. januar 2000 - 19:04 #7
hmm Tge

det kort du snakker om... der kunne
jeg godt tinke en link på
eller noget mere info om !
; )
Lyder meget fint !

Har en 600 athlon og k7m bord !
og et 6167 msi bord <til test>
MCT 256 Mb

( det kunne være sjov at se hvad kunne komme til at yde )
M.S
Avatar billede i11uzion Nybegynder
30. januar 2000 - 10:18 #8
desperado>>> Jeg kan ikke huske adressen i hovedet, men de har et link til det på

http://www.overclocking.dk
Avatar billede tge Nybegynder
31. januar 2000 - 07:41 #9
Hey i11uzion

Du kan finde O/C tingen her i Danmark hos www.hitit.dk ......

Det styre bare, jeg køre med mig athlon 500 som egentlig er 650, som jeg så har O/C til 800 ved luft køling.....

Unreal Tournament styre ved denne hastighed.....

Q3 Stinker.....

Avatar billede i11uzion Nybegynder
31. januar 2000 - 17:43 #10
Næææ, Q3 er da fedt...