Jeg er ved at prøve at bestille en vare fra en webshop i Tyskland. Men når jeg skal betale med mit kort, så bliver det afvist. Jeg har prøvet både mit MasterCard og Visa. Det fremgår af hjemmesiden at de accepterer begge. OG ja, der er dækning for beløbet. Jeg får denne fejl:
"There was an error processing your order. Please check for any charges in your payment method and review your order history before placing the order again."
Så vidt jeg kan læse mig til, så er det noget med en plugin, Wordpress og Woocommerce.... Det siger mig absolut ingenting. Er det mine indstillinger, der er noget galt med, eller er det webshoppen, der skal gøre noget?
Du skal prøve i en anden web-browser - har du ikke andre installeret, så prøv eks. at installere Mozilla Firefox.
Grunden: Der kan være mange ting - indstillinger, plugins, cache m.m. der ødelægger betalingen. Men ved at gå til en helt anden browser kører du på et helt andet sæt indstillinger m.m. - og derfor bør det virke.
Virker det ikke i den, er det efter al sandsynlighed web-butikken der har et problem.
Butikken er ægte nok; jeg har før købt varer hos dem, men via Ebay. Butikken leverer til hele verden.
Mine kort er godkendte til udlandsbetalinger; jeg handler meget på nettet, især på tyske og amerikanske hjemmesider.
Jeg har prøvet både Google Chrome og Edge - den fejler begge steder.
Den auto-mail jeg får fra dem bagefter siger at der er et problem med min valgte betalingsmetode. Men mine kort og konti fejler intet - jeg kan sagtens bruge dem alle andre steder.
Prøv med ccleaner eller andre, der kan rydde op i din cache. Der må ligge noget, der generer. Vedr ccleaner, de vil meget gerne at du køber programmet, men den gratis version er alt rigeligt.
@claes57: Jeg har allerede den gratis version af ccleaner, og har kørt en rensning af cachen. Jeg har også prøvet på to forskellige PCer. Stadig samme fejl.
Jeg tænker at det må være webshoppen, der skal tage action på det.
Se efter at det er den rigtige Dato angivelse på dine data. på mine data stod der 12/24 og jeg havde jo modtaget mine nye MasterCard havde bare glemt at rette dette!
Jeg har haft et lignende problem. I mit tilfælde hjalp det at skifte til Mozilla Firefox.(Som også #1 foreslår) Om det afhjælper dit problem, kan jeg ikke garantere. Men det er jo et forsøg værd. Evt. prøv at trykke på F5 når problem opstår. Mere grundig: Ctrl+F5.
Butikken reagerer ikke på mine henvendelser, og da problemet med al sandsynlighed ligger hos dem, så er det mange (= alle) kunder de mister, når man ikke kan få lov at betale...
Nu fik jeg sjovt nok svar fra dem. De påstår hårdnakket at deres opsætning ikke fejler noget...! Selv om jeg kan google mig frem til at denne fejl fremkommer pga. opsætningsfejl hos webbutikkerne. De henviser i stedet til at bruge PayPal - men det er fordyrende, da de anvender en høj vekselkurs på Euro.
Og du bruger næppe heller en browser der har "fået lov " at gemme et gammelt betalingskort selv brugt paypal få gange føler mig tryg ved dem og beløbet trækkes vist først når varen er leveret -mener også der er noget med at hvis varen ikke er den bestilt kan købet annulleres
Paypal har også, at en fejl på vare/ordre, så får man penge tilbage omgående, og paypal tager bøvlet med butikken.
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.