Avatar billede tummes1983 Mester
Oprettet i dag kl. 15:35 Der er 1 kommentar

Klokkeslet format excel

Hej

Jeg skal udregne arbejdstid, men klokkeslet formatet er lidt træls, se nedenstående. ,3 for :30, ,15 for :15, 45 for :45. Hvis det er en hel time, hun time antallet. Hvordan tager jeg højde for det?

13,3    14,3
15,3    17
11    12
15    17
13,3    14,3
11    12
13    15
9,3    11,3
14,3    15,3
12,3    14,3
10    12
8    10
12,3    14,3
10    11
13,3    15,3
12,3    13,3
Avatar billede be_nice Juniormester
Skrevet i dag kl. 16:08 #1
Tid kan være en finurlighed i Excel - men der er et par løsninger på dit spørgsmål.

Du kan vælge at formatere cellerne som "Klokkeslæt" - vælg formatet 13:30 for de to kolonner du har start og slut i.

Klokkeslæt skal dernæst indtastes som 13:30 - 14:30 osv. for at Excel kan regne på dine resultater.

Indsættes dine data i en tabel giver summen af dine timer 24:30 - altså 24,5 time - husk at cellen du regner summen i skal have brugerdefineret format = [t]:mm da Excel ellers "nulstiller" hver gang den runder 24t

Alternativt - hvis ikke du ønsker at indtaste dine data som 13:30 - 14:30 osv. er at du i stedet arbejder med 100/dele timer.

Det er for så vidt nemt nok hvis du kun bruger kvarter som dataadskiller - altså skal du bruge 0,25 for hver gang der er gået et kvarter - 13,5 er således 13:30 - 14,75 er 14:45 osv.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Stort udvalg af Excel kurser til alle niveauer og jobfunktioner

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester